Citat:
Ursprungligen postat av
Missouri
Zlatan är ju cool men det verkar bara vara i Sverige som han har riktigt hög status. Umgås en del med en Schweizare och hans bekanta som är i sportbranschen i Schweiz, Italien och Spanien. Sport och fotboll är alltid i fokus när vi träffas. Jag framhåller såklart Zlatan men hos dem och deras vänner är Zlatan inte alls en så stor spelare som vi anser i Sverige. Har svensk media lyft Zlatan till en mästare bara för att han är svensk?
Jajamen. Det vet ju alla att han absolut inte lyft sina lag där han har varit. Jag menar, det har ju bara varit tur att Ajax vann både cup och liga med honom där, att Juventus vann ligan (iofs nedflyttade pga diverse oegentligheter efteråt), att Inter vann ligan med honom i laget, att han presterade i Barcelona, att han lyfte Milan då han var där första vändan, att PSG valde att plocka in honom i inledningen av sitt projekt, att United plockade hem två titlar med honom där, att han öste in mål i MLS (ingen titel dock) och att han lyfte ett bottenlag i Milan till EL-plats och sedan till den absoluta toppen i igen.
Och då har jag inte ens nämnt hans prestationer i landslaget under en era med ganska mediokra medspelare där.
Det förstår ju alla som kan något om fotboll att allt bara har varit tillfälligheter under hans 20-åriga karriär.