2025-04-28, 18:44
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJones
Leijnegard frågade deltagarna vilken sport som var störst i världen. Någon svarade volleyboll och Micke var förvånad över att han kunde det men det borde han inte varit. Det var ju något han själv nämnde (minst en gång, kanske flera) när Marcus Nilsson hade sin kväll. Till Mickes försvar bör sägas att det förmodligen var i den tidigare inspelade presentationsfilmen han nämnde det och således inget tecken på begynnande demens, typ.
Det är inte säkert att SVT visar allt i samma ordning som det spelades in. Finns ju viss möjlighet att Nilssons kväll inträffade först efter att Leijnegard frågade de kvarvarande deltagarna om vilken sport som är störst i världen.
Citera
2025-04-28, 19:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vet någon hur lång tid de är i huset? Jag tänker att det egentligen är en rätt kompakt period på kanske 10-12 dagar, men att det känns som längre på TV eftersom vi upplever att det går en vecka mellan varje avsnitt?
Citera
2025-04-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilbuono
Är det bara jag eller känns det inte lite som att Charlotte "gav upp" lite. Tänker att först var hennes familj i huset (aldrig hänt förr) sen känns det ju lite som att hon åkte och hälsa på familjen, var väl några måltider och gruppaktiviteter som hon inte var med på utan någon annanstans. Jag tror att hon saknade sin nyfödda alldeles för mycket och helt enkelt medvetet eller omedvetet inte gav allt. Verkligen synd, för det var verkligen kul att se henne spöa de andra med hästlängder och hon är ju värd att vinna mest av alla.
*

Vad gäller världens största sport så är ju inte fotboll störst i något av top 5 länder avseende befolkningsmängd (Kina, Indien, USA, Indonesien, Pakistan) och i 4 av dessa länder finns ju inte särskilt mycket TV-kanaler, tidningar eller nån form av media från dessa länder i Sverige så vi får ju inte någon bild av hur stort volleyboll, basket, badminton, cricket etc är.

Såg nån som hade en teori att hon var gravid och inte kunde fullfölja, eller inte kunde göra vissa moment. Det bör hon ha varit sedan kanske okt/nov då hennes bebis ska komma till sommaren. Men det tror jag väl inte, detta bör väl vara inspelat tidigare än så. Hade hon vetat att hon var gravid hade hon väl väntat något år eller två med att ställa upp i detta.
Citera
2025-04-29, 09:41
Avstängd
Mer rättvis tävling kan man inte tänka sig. När en deltagare kollapsar och förlorar TRE tävlingar på raken skall aldrig kunna vinna en sådan här typ av tävlingar. Kalla hade inte bara en akilleshäl utan flera. Det var så tydligt i detta program.

Marcus Nilsson krossade Kalla i nattduellen. Hon var en statist.

Jag vill hylla MM för det nya konceptet inför denna säsong. Kval innan nattduellen är det mest rättvisa man kan tänka sig.
Citera
2025-04-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mer rättvis tävling kan man inte tänka sig. När en deltagare kollapsar och förlorar TRE tävlingar på raken skall aldrig kunna vinna en sådan här typ av tävlingar. Kalla hade inte bara en akilleshäl utan flera. Det var så tydligt i detta program.

Marcus Nilsson krossade Kalla i nattduellen. Hon var en statist.

Jag vill hylla MM för det nya konceptet inför denna säsong. Kval innan nattduellen är det mest rättvisa man kan tänka sig.

Klart att hon blev statist när motståndaren har dubbelt så långa armar samt tillåts luta sig framåt över stavarna. Även handikappet som Kalla fick var löjligt med tanke på skillnad i räckvidd.

Detta att en av deltagarna tillåts luta sig över stavarna har förekommit länge och är inte rättvist.
Citera
2025-04-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Såg nån som hade en teori att hon var gravid och inte kunde fullfölja, eller inte kunde göra vissa moment. Det bör hon ha varit sedan kanske okt/nov då hennes bebis ska komma till sommaren. Men det tror jag väl inte, detta bör väl vara inspelat tidigare än så. Hade hon vetat att hon var gravid hade hon väl väntat något år eller två med att ställa upp i detta.

Man kan förstå att produktionen inte vill att stjärnan ska lämna programmet frivilligt så det kan ju vara en förklaring till poängkarusellen de sista dagarna. Allt var ett skådespel för tittarna, Kalla skulle låtsas bli utslagen i stället för att lämna frivilligt.
Citera
2025-04-30, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Klart att hon blev statist när motståndaren har dubbelt så långa armar samt tillåts luta sig framåt över stavarna. Även handikappet som Kalla fick var löjligt med tanke på skillnad i räckvidd.

Detta att en av deltagarna tillåts luta sig över stavarna har förekommit länge och är inte rättvist.

Du är alldeles för ensidig i ditt tänkande. Markus Nilsson var chanslös i reptävlingen från start. Nilsson är den bäste i nattduellen jag har sett. Han är otroligt reaktionssnabb..varför hyllar du inte Nilsson? Kalla förlorade TRE tävlingar på raken. Toksist.

Sedan visar Kalla vilken usel förlorare..och människa Kalla är. Hon går ut i media och kritiserar MM..när man förlorat tre tävlingar på raken. Det är en kollaps vi bevittnar. MM har genomskådat Kalla. Hon har inte den bredd som många trodde..hon är duktig i konditionstävlingar..vilket alla visste innan. Sedan då? Nja..ganska medioker..

https://www.st.nu/artikel/kalla-efter-uttaget-de-behover-ta-sig-en-funderare/
Senast redigerad av TenBagger69 2025-04-30 kl. 10:30.
Citera
2025-04-30, 10:27
Medlem
Citat:
Du är alldeles för ensidig i ditt tänkande. Markus Nilsson var chanslös i reptävlingen från start. Nilsson är den bäste i nattduellen jag har sett. Han är otroligt reaktionssnabb..varför hyllar du inte Nilsson? Kalla förlorade TRE tävlingar på raken. Toksist.

Sedan visar Kalla vilken usel förlorare..och människa Kalla är. Hon går ut i media och kritiserar MM..nör man förlorat tre tävlingar på raken. Det är en kollaps vi bevittnar. MM har genomskådat Kalla. Hon har inte den bredd som många trodde..hon är duktig i konditionstävlingar..vilket alla visste innan. Sedan då? Nja..ganska medioker..

https://www.st.nu/artikel/kalla-efter-uttaget-de-behover-ta-sig-en-funderare/

Du borde bättra på din läsförståelse. Jag kritiserar förfarandet vid nattduellen som förekommit länge.
Citera
2025-04-30, 10:30
Avstängd
Citat:
Du borde bättra på din läsförståelse. Jag kritiserar förfarandet vid nattduellen som förekommit länge.

Nattduellen har funnits sedan starten och det har aldrig varit några problem. Förstår din ilska att din personlige favorit åkte ut då hon var som en statist i nattduellen trots att MM gjorde om reglerna bara för Kalla. Detta hjälpte inte ett dugg. Reaktionssnabbhet var inte alls hennes grej. Sämst av alla deltagare. Bara fakta.
Citera
2025-04-30, 11:24
Medlem
Citat:
Nattduellen har funnits sedan starten och det har aldrig varit några problem.

Som sagt, men det verkar inte bara vara läsförståelsen som borde förbättras. Du borde även skaffa dig en något bättre syn kanske genom att skaffa dig glasögon med kraftig förstärkning.

Att ditt påstående om nattduellen verkar härstamma från att du var den som uppfann en tävling som inte är rättvis oavsett vilka de tävlande är. Släpp det där med Kalla om du kan. Talar fortfarande om att nattduellen inte är rättvis så länge som en av deltagarna får luta sig framåt. Detta utan att det påtalas.
Citera
2025-04-30, 12:21
Avstängd
Citat:
Som sagt, men det verkar inte bara vara läsförståelsen som borde förbättras. Du borde även skaffa dig en något bättre syn kanske genom att skaffa dig glasögon med kraftig förstärkning.

Att ditt påstående om nattduellen verkar härstamma från att du var den som uppfann en tävling som inte är rättvis oavsett vilka de tävlande är. Släpp det där med Kalla om du kan. Talar fortfarande om att nattduellen inte är rättvis så länge som en av deltagarna får luta sig framåt. Detta utan att det påtalas.

Du fattar fortfarande inte att olika idrottare har olika styrkor. I nattduellen handlar det om reaktionssnabbhet. Du kan inte fatta att Kalla har en akilleshäl där. Att luta sig lite framåt har inget med slutresultatet att göra. Inse detta. Kalla fick stryk av Nilsson..som är en av de bästa i nattduellen jag har sett.
Citera
2025-05-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245

Ja, tydligen är det så:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5EvMeK/charlotte-kalla-vantar-barn-vi-langtar-allihopa
Läste också att det spelades in sep 2024 enligt wikipedia. Så var väl inspelning strax innan då.

Men hon avvaktade väl även inför denna gången just för hon skulle få barn nr1, hon har blivit tillfrågad tidgare men då avböjt.
Senast redigerad av ilbuono 2025-05-01 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in