2017-05-09, 03:25
Medlem
Lidberg är ju helt klart en underbar person, en vinnare helt enkelt. Han klarar fan vad som helst. Hehe är ju nästan lite småkär i karln. En ganska seg omgång av mästarnas mästare där en del mindre begåvade fått plats, men i övrigt ganska ok tävlingar även om man önskar lite variation. Tycker Taco var precis som förväntat, en trevlig kille och snowboard killen överraskade positivt, lite surt att han förlorade det stora försprånget han skaffade sig på Lidberg, men men ... Rätt vinnare till slut!
Citera
2017-05-10, 22:34
Medlem
Kändes småkonstigt att Martin fick gå/gick fram och plockade upp bucklan från någon bänk direkt efter att träffat. Borde inte Micke stått med pokalen, eller något, så kunde Martin gått fram och tackat Richard för en bra match först. Såg lite B ut.
Citera
2017-05-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delpieric
Kändes småkonstigt att Martin fick gå/gick fram och plockade upp bucklan från någon bänk direkt efter att träffat. Borde inte Micke stått med pokalen, eller något, så kunde Martin gått fram och tackat Richard för en bra match först. Såg lite B ut.
Hehe, och du tyckte inte bucklan såg b ut? Tråkig standardbuckla.
Men det brukar vara så att mästaren själv får plocka bucklan.
Citera
2017-05-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Hehe, och du tyckte inte bucklan såg b ut? Tråkig standardbuckla.
Men det brukar vara så att mästaren själv får plocka bucklan.

Mjo, men det tog jag för givet att alla tänkte på.
Nej, det jag tänkte mest på var att det blev lite konstigt för Richard i en redan sur situation. Sedan är det ju mest lek, så tror inte att någon bryr sig, såg mest awkward ut.
Citera
2017-05-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delpieric
Sedan är det ju mest lek, så tror inte att någon bryr sig, såg mest awkward ut.
Haha, nja, såg du när Foppa vann förra året? Han vrålade som om han vunnit Stanley cup eller nåt. Jag tror det är mer allvar än man kanske tror, och stor prestige bland gamla idrottsmän att vinna MM.
Citera
2017-05-11, 02:58
Medlem
MoaLjungs avatar
Vore kul om slututmaningen inte alltid var någon sorts pricksäkerhetsgrej. Sitta i 90 grader eller medicinbollen kunde vara sista grejen istället.
Citera
2017-05-15, 16:52
Medlem
Maidenmartins avatar
Gillar fortfarande programmet och så, men känner ändå att de har gått i stå lite grann. Namnen blir mer och mer okända och meritlistorna blir mer och mer tunna. Tycker programmet har tappat väldigt mycket i prestige. När Ingemar Stenmark och Per Elofsson vann MM så var det en bedrift att göra det, nu känns det inte som lika mycket till bedrift längre, snarare att man ansluter sig till en redan stor skara.
Jag tycker att programmet måste förnya sig på massa olika sätt för att kunna återfå sin forna glans.
1. Sätt ihop allihop till en enda stor grupp igen. Har sett om säsong 1-3 flera gånger, och det är så oerhört mycket mer äkta när alla är tillsammans. Bara där ökar prestigen med råge.
2. Slopa utslags-delen i tävlingen. Varför inte tänka om och göra en stor tabell där ingen åker ut och alla är med och tävlar hela tiden, och sedan låta de 2-3 bästa göra upp om titeln i en final. Alla får lära känna alla och ingen behöver oroa sig för att åka ut.
3. Ta tag i de olika grenarna. Få in lite mer klassiska "idrotter" som grenar t.ex. simning, styrkelyft, fotbollsstraffar eller ren löpning, istället för massa konstiga hinderbanor och med massa olika moment. Naturligtvis ska det anpassas så att alla får ha med "sin" idrott någon gång så att det inte blir orättvist.
4. Få till bättre deltagare. Jag personligen vill se kända deltagare vars namn och/eller karriärer man känner till. Det blir automatiskt mycket roligare då! Naturligtvis kan man ha 1-2 doldisar som komplement, men att låta några relativt okända idrottare utgöra en majoritet gör att programmet tappar all form av dignitet för mig. Jag vill se kända namn göra upp, alla mot alla!
Några (realistiska) namn jag gärna ser: Emma Johansson, Henke Larsson, Linus Törnblad, Anja Pärson, Carolina Klüft, Pia Sundhage, Robin Söderling
Senast redigerad av Maidenmartin 2017-05-15 kl. 17:01.
Citera
2017-05-17, 10:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Gillar fortfarande programmet och så, men känner ändå att de har gått i stå lite grann. Namnen blir mer och mer okända och meritlistorna blir mer och mer tunna. Tycker programmet har tappat väldigt mycket i prestige. När Ingemar Stenmark och Per Elofsson vann MM så var det en bedrift att göra det, nu känns det inte som lika mycket till bedrift längre, snarare att man ansluter sig till en redan stor skara.
Jag tycker att programmet måste förnya sig på massa olika sätt för att kunna återfå sin forna glans.
1. Sätt ihop allihop till en enda stor grupp igen. Har sett om säsong 1-3 flera gånger, och det är så oerhört mycket mer äkta när alla är tillsammans. Bara där ökar prestigen med råge.
2. Slopa utslags-delen i tävlingen. Varför inte tänka om och göra en stor tabell där ingen åker ut och alla är med och tävlar hela tiden, och sedan låta de 2-3 bästa göra upp om titeln i en final. Alla får lära känna alla och ingen behöver oroa sig för att åka ut.
3. Ta tag i de olika grenarna. Få in lite mer klassiska "idrotter" som grenar t.ex. simning, styrkelyft, fotbollsstraffar eller ren löpning, istället för massa konstiga hinderbanor och med massa olika moment. Naturligtvis ska det anpassas så att alla får ha med "sin" idrott någon gång så att det inte blir orättvist.
4. Få till bättre deltagare. Jag personligen vill se kända deltagare vars namn och/eller karriärer man känner till. Det blir automatiskt mycket roligare då! Naturligtvis kan man ha 1-2 doldisar som komplement, men att låta några relativt okända idrottare utgöra en majoritet gör att programmet tappar all form av dignitet för mig. Jag vill se kända namn göra upp, alla mot alla!
Några (realistiska) namn jag gärna ser: Emma Johansson, Henke Larsson, Linus Törnblad, Anja Pärson, Carolina Klüft, Pia Sundhage, Robin Söderling

Det kommer inte bli en enda stor grupp igen då det var något idrottarna själva inte föredrag av den enkla anledningen att det tog för mycket av deras tid i anspråk. Många av dom har tidskrävande åtaganden även efter idrotten och att då vara borta så länge som en hel grupp kräver är inte det minsta realistiskt.
SVT var inte så pigga på det men fick ju ge sig för att få dit idrottarna.

P.g.a. ovanstående faller givetvis även ditt önskemål om att ingen åker ur en stor grupp.

Visst att en del idrottare gynnas av nuvarande grenar ibland med men att ha rena idrottsgrenar skulle slå än mer skevt och är därför icke realistiskt att införa.

Nu har jag dock alltid hört vartenda namn som deltagit, sedan att man inte har nån vidare koll på deras karriärer är en annan femma. Dock är ju charmen med mindre kända idrotter en del av MM:s styrka.
Citera
2017-08-10, 10:07
Medlem
Giganternas kamp är tillbaka.

Men i ”Mästarnas mästares” 10-årsjubileum är det inte den bästa idrottaren som ska krönas – utan den bästa sporten.

Den tionde upplagen beskrivs av SVT som en ”storslagen jubileumsshow” – och den kommer med en tvist. Den här gången ska stormästarna tillsammans med 14 andra tidigare deltagare avgöra vilken sport som egentligen är bäst.

– I ”Mästarnas mästare” har vi under nio säsonger undersökt vem som är den mest mångsidiga atleten. Vi har samtidigt förstått att tittarna har undrat och diskuterat vilken idrott som är den mest optimala. Därför ska vi försöka utreda just det, säger Anders Wistbacka, projektledare på SVT, i ett pressmeddelande.

Deltagare:

Magdalena Forsberg

Lag: Skidlaget
Gren: Skidskytte
Deltog i MM år: 2013 – vinnare det året

Kennet Andersson

Lag: Boll-laget
Gren: Fotboll
Deltog i MM år: 2016

Jesper Blomqvist

Gren: Fotboll
Deltog i MM år: 2013

Magnus Wislander

Gren: Handboll
Deltog i MM år: 2012

Malin Ewerlöf

Lag: Friidrottslaget
Gren: Löpning

Erica Johansson

Gren: Längdhopp
Deltog i MM år: 2009

Mattias Sunneborn

Gren: Längdhopp
Deltog i MM år: 2014

Sara Dikanda Eriksson

Lag: Kraftlaget
Gren: Brottning
Deltog i MM år: 2015

Tomas Johansson

Gren: Brottning
Deltog i MM år: 2010

Armand Krajnc

Gren: Boxning
Deltog i MM år: 2010 – vinnare det året

Emma Igelström

Lag: Simlaget
Gren: Simning

Louise Karlsson

Gren: Simning
Deltog i MM år: 2010

Anna Lindberg

Gren: Simhopp

Ingemar Stenmark

Gren Alpint
Deltog i MM år: 2011 – vinnare det året

Pernilla Wiberg

Gren: Alpint
Deltog i MM år: 2012

Peter Forsberg

Lag: Skridskolaget
Gren: Ishockey
Deltog i MM år: 2016 – vinnare det året

Pelle Fosshaug

Gren: Bandy

Maria Rooth

Gren: Ishockey
Deltog i MM år: 2017

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OVV0E/mastarnas-mastare-firar-10-arsjubileum--har-ar-alla-deltagarna
Citera
2017-08-10, 10:53
Medlem
rotherys avatar
Starkt av svt att släppa en sån här nyhet utan att säga varken ett knyst om när det spelas in eller när det kommer sändas! Gissar dock att det spelas in typ nu och sänds framåt mars (som brukligt?).
Citera
2017-08-10, 16:07
Medlem
Mycatisonfires avatar
Foppa topp 2! Om han fått chans o träna innan inspelningarna börjat o så länge det inte är några feministiska fusk från SVT
Citera
2017-08-10, 18:26
Medlem
MrSokratess avatar
Friidrottslaget ser svagt ut.
Både som lag och som "mästare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem