2021-04-03, 16:55
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Hon är inte Bambis mamma.
Inte heller är hon jägaren som sköt Bambis mamma.
Inte heller är GL Bambi.
Hon är såklart jägaren här . Det fattar alla.
Citera
2021-04-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Ja, den här tråden är ju mer skvaller och skitsnack om EA än den handlar om det som borde vara ämnet, nämligen GL. Ja, klart att man måste diskutera EA i relation till brottet, men det är ffs sida upp och sida ner med tjat om olika sexfilmer och foton och runkfantasier om hennes allmänna leverne.
Fel!
GL har en egen tråd, en skvallertråd.
Den här tråden handlar om den [falska!] våldtäktsanklagelse han blev utsatt för!

Initialt var naturligtvis fokus på GL, fattas bara annat när han, en tidigare JK, tillika ett tidigare JR, grips, anhålls för att sedan häktas, men när våldtäktsdimman nu lättat och vi ser att han är offer för EA, en multibedragerska, så får nog du acceptera att mer uppmärksamhet börjar riktas mot personen bakom dessa riggade "våldtäkter".

EA får kort sagt tåla att det snackas skit om henne. Hon har genom egna val försatt sig i denna, för henne oönskade situation.

Och den 8 april börjar nästa fas i EA:s liv.
Då skall den blivande juristen få sitta på den anklagades bänk i ett brottmål.
Det är värre än att ha slarvat med hyresbetalningar..
Citera
2021-04-03, 17:01
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, det kan leda till en helt riktig dom - dvs. tvångsvård. Under lång tid.

Det är möjligt att det skulle kunna göra henne gott, men det är inte säkert. Och i vilket fall kan rättsväsendet som sagt ta reda på detta, om det behöver. De behöver helt säkert inte en skrikande pöbel på Flashback som gottar sig åt detaljer i en persons tio år gamla patientjournaler. Det skulle störa den där vården du så frikostigt och ädelhjärtat vill ge henne. Du vill väl att hon ska bli frisk?

Citat:
Vänligen försök inte projicera din emotionella personlighet på mig nu. Tack.

Saknar du själv emotioner? Vem är det som har gjort dig så illa? Vill du ha en kram?
Citera
2021-04-03, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fel!
GL har en egen tråd, en skvallertråd.
Den här tråden handlar om den [falska!] våldtäktsanklagelse han blev utsatt för!

Initialt var naturligtvis fokus på GL, fattas bara annat när han, en tidigare JK, tillika ett tidigare JR, grips, anhålls för att sedan häktas, men när våldtäktsdimman nu lättat och vi ser att han är offer för EA, en multibedragerska, så får nog du acceptera att mer uppmärksamhet börjar riktas mot personen bakom dessa riggade "våldtäkter".

EA får kort sagt tåla att det snackas skit om henne. Hon har genom egna val försatt sig i denna, för henne oönskade situation.

Och den 8 april börjar nästa fas i EA:s liv.
Då skall den blivande juristen få sitta på den anklagades bänk i ett brottmål.
Det är värre än att ha slarvat med hyresbetalningar..

Ja, den handlar om anklagelsen, inte smaskiga detaljer om EAs privatliv. Att hennes uppgifter diskuteras hör till ämnet, snasket tar bara fokus från ämnet. Inte så svårt.
Citera
2021-04-03, 17:04
Medlem
Citat:
Du hade aldrig brytt dig ett skit om det inte vore en "utsatt" kvinna.

Omedelbart efter du fick ta del av ev. dokument från rättspsyk så har du fortsatt med ditt emotionella svammel.

Detta inlägg av dig syftar jag på: (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

EA förtjänar all skit som kommer hennes väg, inklusive att smaskig information blir läckt. Det kan dels hjälpa de 3 männen som oskyldigt blivit anklagade rent juridiskt, samt även andra män som eventuellt är drabbade av EA. Framförallt är det en bra läxa för "vanliga" män att få insyn i häxans psyke.

Tänk på all skit de 3 männen fått utstå på enskilda håll. Skvaller. Information som läckt. Artiklar i media. Jobbmöjligheter som gått förlorade. Familj och vänner som säger upp bekantskapen eller åtminstone att relationen blivit kraftigt påverkad.

Ta ditt eget råd och lämna tråden om det inte passar, din patetiska white knight.

Du kanske ska fundera på vad du pysslar med?

Har du blivit falskeligen anmäld och dömd för en våldtäkt? Idiot.
Vad vi heller inte ska glömma är att EA kan ha ett antal "olyckssystrar" i landet (en brotts-ring...) vilka redan har skickat "ickevåldtagande" män i fängelset!
Hur kollar vi upp sådant?!
Citera
2021-04-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Helt korrekt av dig. Tråden har urartat fullständigt i skvaller om en ej offentlig person som dessutom är i en utsatt situation. Förstår inte heller varför den ligger uppe i aktuella ämnen. Ämnet är inte aktuellt i annan bemärkelse än att vissa (också till synes trasiga) människor fortfarande tycker att EA:s privatliv är relevant.
Det tycker även svenska domstolar.
Det är bl a därför det innan rättegång utförs en personundersökning.

Man skulle kunna säga att det är vad en del av postarna i denna tråd på Flashback ägnar sig åt. Dessutom alldeles oavlönade, allt för att få maximalt med fakta på bordet.
Citera
2021-04-03, 17:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag vet inte om min gode vän är rätt person att diagnostisera empatistörning.

Empati är inte att godhetssignalera och skydda en grov brottsling, som vissa av er verkar tro.

Citat:
Det är möjligt att det skulle kunna göra henne gott, men det är inte säkert. Och i vilket fall kan rättsväsendet som sagt ta reda på detta, om det behöver. De behöver helt säkert inte en skrikande pöbel på Flashback som gottar sig åt detaljer i en persons tio år gamla patientjournaler. Det skulle störa den där vården du så frikostigt och ädelhjärtat vill ge henne. Du vill väl att hon ska bli frisk?

Saknar du själv emotioner? Vem är det som har gjort dig så illa? Vill du ha en kram?

Som jag förklarat för dig nu i ett antal poster, men du verkar inte förstå, så ska jag göra det otroligt enkelt för dig nu;

1. EA kan inte bli frisk. Det är en grav empatistörning.

2. Det är alltså inte tal om att EA skall få vård för att "bli frisk". Eftersom det inte är möjligt. Jag vill att EA skall förvaras, så inte fler liv blir förstörda.

Förstår du nu? Eller tror du fortfarande på jultomten eller att alla människor kan "förändras"? Du verkar nämligen som en naiv idiot.
Citera
2021-04-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det räcker med rättslig process. Häxprocesser har vi lämnat bakom oss eller?
Fråga Benny Fredriksson.

Eller.. -javisst, ja!
Fråga hans familj istället.
Citera
2021-04-03, 17:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Detta du säger är helt sant.

Hur skulle postande av privata detaljer om "häxans psyke" hjälpa detta, tänker du dig?

"Insyn i häxans psyke" skulle antagligen leda till en mildare dom, vilket du onekligen inte verkar plädera för i vanliga fall. Rättsväsendet har nog också medel till att ta reda på vad det behöver, om det behöver.

Är det något du vill berätta, Vaxad? Är det hämnd du är ute efter, och för vad?
Flera av de som postar i tråden, bla Enoch.Thulin och HusvagnSvensson säger ju att det är tack vare Flashback som Lambertz släpptes ur häktet och förundersökningen lades ned. Tragiskt nog verkar de på fullt allvar tro att här avslöjats ett rättsövergrepp av historiska proportioner. Utan Flashbacks privatspanarna hade Lambertz blivit dömd till ett långt fängelsestraff. Som Netflix fast på riktigt.

Flera av användarna verkar också känna en djup själslig samhörighet med Lambertz, särskilt efter hans presskonferens, och de upplever sig ha hans välsignelse att agera lynchmobb mot MÄ. Till skillnad från Lambertz är de för fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom sina skärmar.
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Han körde en "flashback" i sin "presskonferens". Det är ovärdigt och omoraliskt. Dessutom har jag påtalat en del "udda" ord från honom som att "han tar ansvar".
Citera
2021-04-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det tycker även svenska domstolar.
Det är bl a därför det innan rättegång utförs en personundersökning.

Man skulle kunna säga att det är vad en del av postarna i denna tråd på Flashback ägnar sig åt. Dessutom alldeles oavlönade, allt för att få maximalt med fakta på bordet.

Visst är det så. Fakta tas dock inte fram intresselöst. I brottmål för att fastställa lämplig påföljd; i denna tråd för att åsamka en annan maximal skada. Och, som har påtalats, främjar det inte precis Flashbacks rykte.
Citera
2021-04-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Ja, den handlar om anklagelsen, inte smaskiga detaljer om EAs privatliv. Att hennes uppgifter diskuteras hör till ämnet, snasket tar bara fokus från ämnet. Inte så svårt.
Gör du dig inte nu skyldig till en tankevurpa?

Eller är du beredd att gå in i tråden och visa på den absoluta gränsen mellan, å ena sidan, EA:s privata jag och å den andra, hennes brottsliga jag?

Tar upp min stickning medan jag väntar på dig.
Citera
2021-04-03, 17:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
1. EA kan inte bli frisk. Det är en grav empatistörning.

Det kan inte du bedöma.

Citat:
2. Det är alltså inte tal om att EA skall få vård för att "bli frisk". Eftersom det inte är möjligt. Jag vill att EA skall förvaras, så inte fler liv blir förstörda.

Ja, det är noterat.

Har du själv någon gång blivit anklagad för våldtäkt? Det vore intressant med ett sådant perspektiv i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in