2021-04-03, 13:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Intressant. CW och Björn Hurtig, försvarsadvokat. Som tycker att sexualbrottsoffer skall granskas. Han tycker att samtyckeslagen är problematisk. Cissi av motsatt uppfattning.

Jag har just lyssnat igenom den och tycker att bådas synpunkter är värda att lyssna på. Dock reagerar jag på några saker som CW säger som jag invänder emot.

Hon hänvisar till statistik på ett sätt som om det lilla antalet domar är ett stort problem men att falsk- eller felanmälningar, rättssäkerheten och justitiemord inte är det. Jag tycker att även de senare är stora problem. I synnerhet justitiemorden.

CW säger att atvokaten Björn Hurtig är "med i våltäktsmännens lag" eftersom han är man och det är övervägande män som våldtar.

Då undrar jag om CW säger samma sak om invandrargrupper som är överrepresenterade i olika typer av brottslighet? Det är procentuellt få av invandrare som begår brott, liksom det är få av män som begår våldtäkt. Ska dom oskyldiga i gruppen ändå klumpas ihop med dom skyldiga, enligt CW?

CW säger att offren oftast blir outade men inte den anklagade. Den anklagades namn framgår av offentliga handlingar och få saker är så stigmatiserande som att bli aklagad för våldtäkt, så där håller jag inte med CW.

CW tycker att "offentliga personer", som Jean-Claude Arnault, Göran Lambertz, Benny Fredriksson och Carl Sargeant ska tåla att rannsakas offentligt. De senare två tog sina liv. Kanske ska dom tåla det, men då ska dom också få en chans att försvara sig. Jag upplever medias agerande efter GLs presskonferens som att dom inte vill att GL ska få en chans att försvara sig. Trots att han på många sätt redan är dömd av stora delar av media och opinionen.

Notera också vad Björn Hurtig säger om omvänd bevisbörda. Jag håller helt med honom.

Björn Hurtig säger också att det var fel av regeringen att klubba igenom samtyckeslagstiftningen mot lagrådets inrådan.

Sammantaget rekommenderar jag videon!

Citera
2021-04-03, 13:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nu rör det dig dock om en kvinna med historik av att spela in och klippa ljudfiler samt fabriksåterställa sin telefon i just våldtäktsmål. Det har nu skett igen. Så tyvärr faller hela ditt resonemang på det.

Det finns inget i mitt scenario som motsägs av inspelning (för att minnas vad man gör under påverkan) samt klippning (för att framställa sin sak i bättre dager).

"Det enda" som egentligen indikerar uppsåt i förväg att anmäla är i fall DU, och då i vad hon postade om våldtäkt innan nyårsnatten och i frasen uttalad till väninnan efter. Detta är suspekt och behöver en rimligare förklaring än den som har getts. Annars är beteendet "spela in tid då man i förväg vet att man kommer vara helt borta pga substansintag" ovanligt och trasigt, men inte omöjligt eller ens orimligt, speciellt inte orimligt hos en person med insikt i sin trasighet, vilket jag påstår att EA har.

Citat:
Vad vet vi förövrigt om Hasan som bor med EA? Ser att han är dömd och finns på Lexbase. Är detta uppföljt sen tidigare?

Om jag minns rätt har det tidigare sagts att EA hyr ut sin lgh till honom i andra hand och att hon inte bor där.
Citera
2021-04-03, 13:41
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det finns inget i mitt scenario som motsägs av inspelning (för att minnas vad man gör under påverkan) samt klippning (för att framställa sin sak i bättre dager).

"Det enda" som egentligen indikerar uppsåt i förväg att anmäla är i fall DU, och då i vad hon postade om våldtäkt innan nyårsnatten och i frasen uttalad till väninnan efter. Detta är suspekt och behöver en rimligare förklaring än den som har getts. Annars är beteendet "spela in tid då man i förväg vet att man kommer vara helt borta pga substansintag" ovanligt och trasigt, men inte omöjligt eller ens orimligt, speciellt inte orimligt hos en person med insikt i sin trasighet, vilket jag påstår att EA har.

Om jag minns rätt har det tidigare sagts att EA hyr ut sin lgh till honom i andra hand och att hon inte bor där.

Jo, sannolikheten. Historiskt beteende är det allra bästa sättet att begripa framtida beteende. Alltid.

Ditt scenario håller inte för fem öre, snarare någon form av patetiskt white knightande från din sida, genom att skönmåla och ursäkta EA's beteende, trots att allt tyder på att du har fel.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-03 kl. 13:45.
Citera
2021-04-03, 13:46
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Om det hade varit en annan kvinna, ja, då hade ditt scenario varit troligt.

Nu rör det dig dock om en kvinna med historik av att spela in och klippa ljudfiler samt fabriksåterställa sin telefon i just våldtäktsmål. Det har nu skett igen. Så tyvärr faller hela ditt resonemang på det.

Tror tvärtom EA varit väldigt aktiv och kalkylerande i hela saken, och medvetet sagt Nej till GL's kladd (som hon lockat ut) - så det ska komma med på ljudinspelningen, för att därefter förföra GL med t.ex. en avsugning, som mot DU.

Vad vet vi förövrigt om Hasan som bor med EA? Ser att han är dömd och finns på Lexbase. Är detta uppföljt sen tidigare?
EA var inneboende hos Hasan.
Citera
2021-04-03, 13:49
Medlem
Citat:
Varför posta mer privata detaljer om EA och hennes behandling? Vad kommer det tillföra vår vetskap om fallet?
Tycker mer än tillräckligt har kommit fram för att kunna bedöma hennes psyke.
Jag kan bara komma på en grej som jag känner till som faktiskt är väldigt relevant för fallet, men det är fortfarande privat information. Finns ingen direkt anledning att posta sånt. Det hade varit annorlunda om GL hade orättfärdigt dömts eller en större strid hade uppstått om förehavandena på julafton. Det kan ju bli så i framtiden och då kan saken komma i ett annat läge men vidare postande av, och frossande i, "smaskiga detaljer" kommer bara påverka EA (och Flashbacks rykte) ännu mer negativt.
Det där tycker jag är defaitistiskt mjukisprat.
Skall inte EA.s ogärningar få bedömas genom Guilt by association???
Dvs hon har fram till i mars 2021 ostört fått verka som en viktig kugge i svensk feminazi.rörelse.
Vilken gärna ser sänkt rättssäkerhet, med sannolikt ett flertal män nu oskyldigt dömda för sexbrott.
Full fart framåt nu!!! Förgör EA, plus hela den helt sjuka aktiviströrelse som hon är en del av!!
Citera
2021-04-03, 13:50
Medlem
Citat:
Varför posta mer privata detaljer om EA och hennes behandling? Vad kommer det tillföra vår vetskap om fallet?
Jag kan bara komma på en grej som jag känner till som faktiskt är väldigt relevant för fallet, men det är fortfarande privat information. Finns ingen direkt anledning att posta sånt. Det hade varit annorlunda om GL hade orättfärdigt dömts eller en större strid hade uppstått om förehavandena på julafton. Det kan ju bli så i framtiden och då kan saken komma i ett annat läge men vidare postande av, och frossande i, "smaskiga detaljer" kommer bara påverka EA (och Flashbacks rykte) ännu mer negativt.
Håller jag verkligen inte med om,det är väl mörkandet som är anledningen till att EA och & kunnat fortsätta eller hur. Dvs, sannolikheten att hon våldtäcksanmäler ytterligare en gång är mindre för att skiten flög in i fläkten och inte för att det tystades ner. Varför skulle du vara bättre på att bedöma uppgifterna som ointressanta för fallet än oss andra?
Ut i ljuset med spöket så förgås det,,
EAs person är i högsta grad relevant för fallet
Senast redigerad av 90510 2021-04-03 kl. 14:02.
Citera
2021-04-03, 13:52
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
EA var inneboende hos Hasan.

Ok, men vet vi mer om Hasan? Eller deras relation? Samt har någon hämtat ut vad Hasan är dömd för på Lexbase?
Citera
2021-04-03, 13:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ett mordförsök i Flemingsberg. Där EA bor/bodde. Inte så troligt att det är hon men möjligheten finns.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/60682d5f07168a0019c02fbf

Flemingsberg hade 15 727 innevånare 2019. Så inte så troligt.

Dessutom:
«En medelålders kvinna som hittades med livshotande skador i en lägenhet i Flemingsberg söder om Stockholm har avlidit. En medelålders man har gripits.»

https://www.vk.se/2021-04-03/man-gripen-for-mord-pa-kvinna

EA har inte fyllt 30 ännu, så jag tror inte att man kan kalla henne medelålders.

Citera
2021-04-03, 14:01
Medlem
Citat:

Helt korrekt av dig. Tråden har urartat fullständigt i skvaller om en ej offentlig person som dessutom är i en utsatt situation. Förstår inte heller varför den ligger uppe i aktuella ämnen. Ämnet är inte aktuellt i annan bemärkelse än att vissa (också till synes trasiga) människor fortfarande tycker att EA:s privatliv är relevant.
Citera
2021-04-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Helt korrekt av dig. Tråden har urartat fullständigt i skvaller om en ej offentlig person som dessutom är i en utsatt situation. Förstår inte heller varför den ligger uppe i aktuella ämnen. Ämnet är inte aktuellt i annan bemärkelse än att vissa (också till synes trasiga) människor fortfarande tycker att EA:s privatliv är relevant.
Veckans mest korkade inlägg. "Skvallret" avser att ge oskyldigt anklagade upprättelse och att det inte ska hända igen (åtminstonde av EA) jävla pajas..
Senast redigerad av 90510 2021-04-03 kl. 14:08.
Citera
2021-04-03, 14:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork

En ej offentlig person, som att det spelar roll? Det är en kvinna som systematiskt begår brott mot män. Och vadå utsatt person? Alla brottslingar bär på trauma av olika slag. Alla. Det är ingen jävla ursäkt.

Klart EA ska hängas ut. Helst i en snara på öppet torg.

Vet inte om du missat det, men det här är flashback. Här diskuteras b.la. gravt empatistörda personligheter som begår brott. Familjeliv är nog mer passande för dig.
Citera
2021-04-03, 14:10
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det där tycker jag är defaitistiskt mjukisprat.
Skall inte EA.s ogärningar få bedömas genom Guilt by association???
Dvs hon har fram till i mars 2021 ostört fått verka som en viktig kugge i svensk feminazi.rörelse.
Vilken gärna ser sänkt rättssäkerhet, med sannolikt ett flertal män nu oskyldigt dömda för sexbrott.
Full fart framåt nu!!! Förgör EA, plus hela den helt sjuka aktiviströrelse som hon är en del av!!

Hyser du samma "heta" känslor för exempelvis misstänkta mördare och önskar förgöra dessa. Proportion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in