Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Flera av de som postar i tråden, bla Enoch.Thulin och HusvagnSvensson säger ju att det är tack vare Flashback som Lambertz släpptes ur häktet och förundersökningen lades ned. Tragiskt nog verkar de på fullt allvar tro att här avslöjats ett rättsövergrepp av historiska proportioner. Utan Flashbacks privatspanarna hade Lambertz blivit dömd till ett långt fängelsestraff. Som Netflix fast på riktigt.
"Rättsövergreppet", som jag alltså (för tydlighetens skull) i detta fall GL faktiskt försvarar -- jag anser att man utifrån den information som framgått gjort ett relativt snabbt och skickligt och framför allt
formellt oklanderligt (något som otvivelaktigt varit absolut högsta prioritet i detta fall) jobb -- blir suspekt i mångas ögon i och med att det återigen påvisar att män har svag rättssäkerhet i allmänhet i övergreppsfall, både sexualmål men även mål som rör misshandel eller påstådd pedofili. Detta har djupa rötter i den svenska orättsstaten men har inte förbättrats med åren. Det finns ett flertal fall där ytterst tveksamma, eller djupt felaktiga och upprörande, förhållanden enkelt kan påvisas. Många män har förlorat umgänge med sina barn, etc etc.
Det gäller inte han-sa-hon-sa-fall som Virtanen, utan sådana som Billy Butt, Tito Beltran, Glenn Schiller, Assange, Arnault etc. Rent privatmoraliskt bryr jag mig, helt elakt, inte alls -- samtliga dessa personer verkar vara rätt slemmiga, tit for tat osv -- men samtidigt står det helt klart för den som bara sneglar förstrött på dessa fall att det inte står rätt till med rättssäkerheten. Speciellt Butt och Assange är helt uppenbara fall där försmådda groupies velat ge igen. De har fått förstöra dessa människors liv. Åsa Linderborg drev Benny Fredriksson i döden genom att publicera helt falska anklagelser, skvaller och skitprat. Hon har inte drabbats av några som helst efterräkningar för detta. Vi tar det igen: en
hygglig man, en man som var så hygglig att han tog livet av sig eftersom hans heder förstördes av beskyllningarna även om de var falska, drevs i döden av en skvallrande kvinna som fortfarande får föra andra kvinnors talan. Samtidigt har man noga vinnlagt sig om att skydda sina telningar, tex Soran Ismail.
Ju fler sådana här fall som dyker upp, desto mer kommer våldtäktsanklagelser att förkastas som falska av män. Detta var enkelt att räkna ut när hela drevet drog igång för några år sedan och lagstiftningen gjordes om.
Citat:
Flera av användarna verkar också känna en djup själslig samhörighet med Lambertz, särskilt efter hans presskonferens, och de upplever sig ha hans välsignelse att agera lynchmobb mot MÄ. Till skillnad från Lambertz är de för fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom sina skärmar.
Det är förstås bara en fasad man anlägger för att njutningsfullt kunna ge igen för många års oförrätter. Varje tänkande människa måste tycka att GL är en kretin, även före hans juleskapader.
Nu har jag tyvärr inte tid att tramsa här längre ty jag är tvingad till att äta ägg. Det vore intressant med dina synpunkter på mitt lilla försvarstal härom dagen, det kan du skicka per PM om du inte vill ta det i tråden.