2021-04-03, 17:17
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Flera av de som postar i tråden, bla Enoch.Thulin Till skillnad från Lambertz är de för fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom sina skärmar.
"fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom" Vad menar du? Att de ska tala om vilka de är på Sveriges största ANONYMA debattsajt? Hur tänker du där? Idiot much?
Citera
2021-04-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är möjligt att det skulle kunna göra henne gott, men det är inte säkert. Och i vilket fall kan rättsväsendet som sagt ta reda på detta, om det behöver. De behöver helt säkert inte en skrikande pöbel på Flashback som gottar sig åt detaljer i en persons tio år gamla patientjournaler. Det skulle störa den där vården du så frikostigt och ädelhjärtat vill ge henne. Du vill väl att hon ska bli frisk?
Saknar du själv emotioner? Vem är det som har gjort dig så illa? Vill du ha en kram?
Göra gott
Detta är Flashback!
Förmätet av dig att försöka styra tråden till att värna en falskanmälande kvinna. Hennes person/problem är synnerligen betydelsefulla att förstå hennes serieanmälningar.
Citera
2021-04-03, 17:24
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det tycker även svenska domstolar.
Det är bl a därför det innan rättegång utförs en personundersökning.

Man skulle kunna säga att det är vad en del av postarna i denna tråd på Flashback ägnar sig åt. Dessutom alldeles oavlönade, allt för att få maximalt med fakta på bordet.
Det heter personutredning och är noga reglerad i lag SFS nr: 1992:289

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-1992289-om-sarskild-personutredning_sfs-1992-289

I förordningen står det följande:
Citat:
3 § Utredningen skall utföras så att den misstänkte eller hans anhöriga inte i onödan tillfogas lidande eller annat men.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när du jämför det offentliga snaskandet i den här tråden med en personutredning. Flera av dem som postar har enligt dem själva som syfte att förgöra MÄ. Helst döda henne.
Du måste verkligen ha maximal otur när du tänker.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
"fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom" Vad menar du? Att de ska tala om vilka de är på Sveriges största ANONYMA debattsajt? Hur tänker du där? Idiot much?
Tack för att du illustrerar min poäng 😊
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-03 kl. 17:29.
Citera
2021-04-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Empati är inte att godhetssignalera och skydda en grov brottsling, som vissa av er verkar tro.

Det är lämpligt att du definierar empati genom att säga vad det inte är, eftersom man endast svårligen kan föreställa sig att du skulle kunna säga vad det faktiskt är för något, om du inte konsulterade en ordbok eller dylikt.

Om du har empatisk förmåga får jag verkligen säga att jag lider med dig, för jag kan endast svårligen föreställa mig hur smärtsamt det måste vara att leva sig in i känslolivet hos någon som man önskar så mycket smärta och död, som du önskar en viss kvinna. Vad mycket du bär på dina axlar!
Citera
2021-04-03, 17:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det heter personutredning och är noga reglerad i lag SFS nr: 1992:289

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-1992289-om-sarskild-personutredning_sfs-1992-289

I förordningen står det följande:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när du jämför det offentliga snaskandet i den här tråden med en personutredning. Flera av dem som postar har enligt dem själva som syfte att förgöra MÄ. Helst döda henne.
Du måste verkligen ha maximal otur när du tänker.

Jag vill personligen inte utföra något våld mot EA överhuvudtaget. Bara så det blir övertydligt. Jag skulle snarare springa för mitt liv om jag såg henne på stan!

Min ställning är att gravt empatistörda individer likt EA antingen skall straffas med döden eller med förvaring för alltid. Det går dessvärre inte att vårda dem, vilket all forskning på ämnet styrker.

Personligen anser jag då att dödsstraff är bäst, eftersom det dels besparar individen och anhöriga i fråga lidande, samt så är det billigast. Dvs. ett effektivt och rimligt alternativ att lösa problemet.
Citera
2021-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det är lämpligt att du definierar empati genom att säga vad det inte är, eftersom man endast svårligen kan föreställa sig att du skulle kunna säga vad det faktiskt är för något, om du inte konsulterade en ordbok eller dylikt.

Om du har empatisk förmåga får jag verkligen säga att jag lider med dig, för jag kan endast svårligen föreställa mig hur smärtsamt det måste vara att leva sig in i känslolivet hos någon som man önskar så mycket smärta och död, som du önskar en viss kvinna. Vad mycket du bär på dina axlar!
"Enom till straff, androm till Varnagel"!
Kanske är det även en sådan effekt som somliga hett suktar efter?? ;-)
Citera
2021-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Visst är det så. Fakta tas dock inte fram intresselöst. I brottmål för att fastställa lämplig påföljd; i denna tråd för att åsamka en annan maximal skada. Och, som har påtalats, främjar det inte precis Flashbacks rykte.
Med närmare tusen inlägg är det förvånande att du inte upptäckt att Flashback i första hand är ett debatt- och diskussionsforum, inte en sanktionerad domstol.
Vill du diskutera Flashbacks rykte finner du säkert trådar för den sortens dryftande, antingen här på Flashback eller på Vaniljeliv eller vad den nu heter den där lite softare varianten..

OnT: Du slår fast att allt grävande/snokande här i tråden sker för att åstadkomma EA "maximal skada".
Tänk att jag inte delar din mörka, generella bild.
Tvärtom är det överraskande många som, trots EA:s vidriga agerande med upprepade falska våldtäktsanklagelser, ändå önskar henne vård.
Det ropas på inlåsning, visst, men det är ju trots allt i folkflertalets intresse.
Denna EA har förstört oerhört mycket och åsamkat oskyldiga människor stort lidande.
Hon har ett farligt, repetitivt sinnelag och framstår som samvetslös. Låt oss hoppas hon kommer under vård. Den bör INTE baseras på frivillighet!
Citera
2021-04-03, 17:38
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Flera av de som postar i tråden, bla Enoch.Thulin och HusvagnSvensson säger ju att det är tack vare Flashback som Lambertz släpptes ur häktet och förundersökningen lades ned. Tragiskt nog verkar de på fullt allvar tro att här avslöjats ett rättsövergrepp av historiska proportioner. Utan Flashbacks privatspanarna hade Lambertz blivit dömd till ett långt fängelsestraff. Som Netflix fast på riktigt.

"Rättsövergreppet", som jag alltså (för tydlighetens skull) i detta fall GL faktiskt försvarar -- jag anser att man utifrån den information som framgått gjort ett relativt snabbt och skickligt och framför allt formellt oklanderligt (något som otvivelaktigt varit absolut högsta prioritet i detta fall) jobb -- blir suspekt i mångas ögon i och med att det återigen påvisar att män har svag rättssäkerhet i allmänhet i övergreppsfall, både sexualmål men även mål som rör misshandel eller påstådd pedofili. Detta har djupa rötter i den svenska orättsstaten men har inte förbättrats med åren. Det finns ett flertal fall där ytterst tveksamma, eller djupt felaktiga och upprörande, förhållanden enkelt kan påvisas. Många män har förlorat umgänge med sina barn, etc etc.

Det gäller inte han-sa-hon-sa-fall som Virtanen, utan sådana som Billy Butt, Tito Beltran, Glenn Schiller, Assange, Arnault etc. Rent privatmoraliskt bryr jag mig, helt elakt, inte alls -- samtliga dessa personer verkar vara rätt slemmiga, tit for tat osv -- men samtidigt står det helt klart för den som bara sneglar förstrött på dessa fall att det inte står rätt till med rättssäkerheten. Speciellt Butt och Assange är helt uppenbara fall där försmådda groupies velat ge igen. De har fått förstöra dessa människors liv. Åsa Linderborg drev Benny Fredriksson i döden genom att publicera helt falska anklagelser, skvaller och skitprat. Hon har inte drabbats av några som helst efterräkningar för detta. Vi tar det igen: en hygglig man, en man som var så hygglig att han tog livet av sig eftersom hans heder förstördes av beskyllningarna även om de var falska, drevs i döden av en skvallrande kvinna som fortfarande får föra andra kvinnors talan. Samtidigt har man noga vinnlagt sig om att skydda sina telningar, tex Soran Ismail.

Ju fler sådana här fall som dyker upp, desto mer kommer våldtäktsanklagelser att förkastas som falska av män. Detta var enkelt att räkna ut när hela drevet drog igång för några år sedan och lagstiftningen gjordes om.

Citat:
Flera av användarna verkar också känna en djup själslig samhörighet med Lambertz, särskilt efter hans presskonferens, och de upplever sig ha hans välsignelse att agera lynchmobb mot MÄ. Till skillnad från Lambertz är de för fega för träda fram med sin identifierat utan de hukar bakom sina skärmar.

Det är förstås bara en fasad man anlägger för att njutningsfullt kunna ge igen för många års oförrätter. Varje tänkande människa måste tycka att GL är en kretin, även före hans juleskapader.

Nu har jag tyvärr inte tid att tramsa här längre ty jag är tvingad till att äta ägg. Det vore intressant med dina synpunkter på mitt lilla försvarstal härom dagen, det kan du skicka per PM om du inte vill ta det i tråden.
Citera
2021-04-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med närmare tusen inlägg är det förvånande att du inte upptäckt att Flashback i första hand är ett debatt- och diskussionsforum, inte en sanktionerad domstol.
Vill du diskutera Flashbacks rykte finner du säkert trådar för den sortens dryftande, antingen här på Flashback eller på Vaniljeliv eller vad den nu heter den där lite softare varianten..

OnT: Du slår fast att allt grävande/snokande här i tråden sker för att åstadkomma EA "maximal skada".
Tänk att jag inte delar din mörka, generella bild.
Tvärtom är det överraskande många som, trots EA:s vidriga agerande med upprepade falska våldtäktsanklagelser, ändå önskar henne vård.
Det ropas på inlåsning, visst, men det är ju trots allt i folkflertalets intresse.
Denna EA har förstört oerhört mycket och åsamkat oskyldiga människor stort lidande.
Hon har ett farligt, repetitivt sinnelag och framstår som samvetslös. Låt oss hoppas hon kommer under vård. Den bör INTE baseras på frivillighet!

Jag håller med om att Flashbacks rykte inte är denna tråds ämne men jag uppfattade det som att du tog det frivilliga utredandet i Flashback i försvar kontra vad som kan tolkas som mitt angrepp på detsamma. Och vad jag menar är då att denna tråd inte längre utgör ett gott exempel på det som är bra med Flashback.
Citera
2021-04-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad vi heller inte ska glömma är att EA kan ha ett antal "olyckssystrar" i landet (en brotts-ring...) vilka redan har skickat "ickevåldtagande" män i fängelset!
Hur kollar vi upp sådant?!

Snarare, hur ersätter staten dessa?
Ska häktade män som anklagats för våldtäkt få samma ersättning som de som fanns i romregistret? Visst 5-35 tusen extra gör ingen gladare, men de kanske stoppar slentrian häktningar framöver.
Citera
2021-04-03, 17:45
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du har faktiskt mest fel hela tiden. Du har dock haft rätt en gång!

Ditt antal poster passar dig ytterst väl

Ja, jag är så hemsk och det är så synd om mig eftersom jag inte visar någon sympati mot EA. Buhu.
Va hon är ju tjej och "upplevde" ju att hon blev våldtagen för TREDJE gången! Klart vi är på hennes sida ! Killar är ju äckliga och tjejer gillar inte alls sex? Eller hur? När vi alla rör våra könsorgan så räknas inte tjejernas frekventa gnuggande ty de är ointresserade av sex? Eller hur? Sådan är ju verkligheten?
Citera
2021-04-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Utgångspunkten är att man får 30 000 kr i ersättning för den första månaden, 20 000 kr för kommande månader till och med sjätte månaden och efter det 30 000 kr per månad.

(Eftersom du har suttit häktad i ungefär 2,5 månader så kan du därför räkna med en ersättning om ca 60 000 kr.)”

Bara småpengar. Det är sjukt.
Det där är galet lite pengar. Säg att man har månadsinkomst på 200 000kr. Ersätts dessa åtminstone? Antar inte det.

Nästan så att man vill anmäla lagstiftaren och få den häktad för sakens skull. Skulle vara intressant och se om denna person/ dessa personer tycker det är rättvist att dels bli dömd av samhället och dels få spendera hela sommaren i en cell för 60000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in