2021-04-02, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från ett av mina tidigare inlägg, observationer från brottsplatsen:

"Citat:

Å: Jag vet att i ditt protokoll som du har skrivit också, så beskriver du också blodspår på låren.

F: Ja

Å: Förklara, i samband med då, med just, eller av förflyttning av kroppen...

F: Ja, eh..Det är egentligen två; det är avsaknad av blod och att det finns blod. Men får man, ligger man på, stilla helt och får blod på låren och det hinner då helt stelna lite grann, så blir det sådana markeringar, där, där blodet stelnat. Och när vi är och tittar på platsen så är benen något särade, och an kan se en ganska tydlig linje. Det vi uppfattar det som att benen har varit ihop när blodet torkar och sen har dom hamnat i en annan position, om någon har flyttat på kroppen.

Där finns det ju; hon har legat så där medvetslös och själv vaknat av någon anledning och rört på sig. Men jag tror på det första mer att; skadorna som hon hade var väldigt massiva, och jag tror hon har legat och blodet torkat in. Hon har legat avliden och sedan har någon flyttat på henne.
"

https://www.flashback.org/p71690927#p71690927

Kanske hände det här i samband med att han hämtade ringen?
Möjligt och eftersök av spår. Kanskse sperman råkade komma dit efter?
Citera
2021-04-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD:s inlämnade skaft:

”Skaftet/handtaget var rakt, rött, ca 46 cm långt, ca 21 mm i diameter (yttermått) och hade ett svart gummihandtag som täckte ca 9 cm av skaftet. Ingen märkning av något slag kunde iakttas på skaftet”

Kan spontant inte hitta att de vägt det inlämnade skaftet. Missat det?

Det skaft som de köpte in vägde 325 gram.

En vikt på 325 gram är inte mycket till mordvapen. Såvida man inte använder det att stöta med, hugga. Men att svingade och slå? Nej. Fast helt omöjligt är det ju inte.
Citera
2021-04-02, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En vikt på 325 gram är inte mycket till mordvapen. Såvida man inte använder det att stöta med, hugga. Men att svingade och slå? Nej. Fast helt omöjligt är det ju inte.
Det är givet att det är det hårda materialet och ursinne som leder till skadorna. Om nu folk kan krossa kranium vid falltrauma så är det föga problem med en järnstång.
Citera
2021-04-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Och de som orkade lyfta på det digitala handlar väl om AS? Sen utredare AM som får info från UW, men väntar 1 år med att loga in på LWs mail.
Utredare AMs make stod för terrängsöket..

Hängde inte på vad du menade med första frågan där?

Och AM har evtl bråkat internt och hållit på med kaninhoppning med familjen där. Använder uttrycket ”skärmklipp” i förhörsbilagor HD. Rena soppan detta.
Citera
2021-04-02, 13:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De har varit ihop i runt tjugo år. Om de haft bil den tiden och han kallar sig Saabstefan och lite king hemma i garaget och man byter däck två gånger på år (2017 tre ggr för det kom en plötsligt snöfall precis där kring 15/4 i Örebro när SD redan hunnit få på sommarpuckarna) är det någon som vågar sig på en gissning hur många av dessa runt 40 däckbyten som SD gjort och hur många HD gjort?
Vem har tagit besiktningarna, verkstadsbesöken, kört bilen när båda åkt i den, fyllt på spolarvätska, olja, bytt vindrutetorkare, osv?

Ja, inte tror jag att det har varit så väldigt "mordernt" som han påstår, fördelningen av hushållsarbete, mekande eller pysslande runt bilen.

Kakor/tårtor har vi sett att han har gjort, lite matlagning har väl varit nödvändigt, men just det här med däckskiftet känns som att han har en agenda att lyfta.
Citera
2021-04-02, 13:47
Medlem
Citat:
Från ett av mina tidigare inlägg, observationer från brottsplatsen:

"Citat:

Å: Jag vet att i ditt protokoll som du har skrivit också, så beskriver du också blodspår på låren.

F: Ja

Å: Förklara, i samband med då, med just, eller av förflyttning av kroppen...

F: Ja, eh..Det är egentligen två; det är avsaknad av blod och att det finns blod. Men får man, ligger man på, stilla helt och får blod på låren och det hinner då helt stelna lite grann, så blir det sådana markeringar, där, där blodet stelnat. Och när vi är och tittar på platsen så är benen något särade, och an kan se en ganska tydlig linje. Det vi uppfattar det som att benen har varit ihop när blodet torkar och sen har dom hamnat i en annan position, om någon har flyttat på kroppen.

Där finns det ju; hon har legat så där medvetslös och själv vaknat av någon anledning och rört på sig. Men jag tror på det första mer att; skadorna som hon hade var väldigt massiva, och jag tror hon har legat och blodet torkat in. Hon har legat avliden och sedan har någon flyttat på henne.
"

https://www.flashback.org/p71690927#p71690927

Kanske hände det här i samband med att han hämtade ringen?

Och/eller mobilen?

Han TM är ju självutnämnd blodbildsexpert och SD har lajkat hans inlägg på Facebook när TM är på kurs, han kanske hade kunnat klura ut det här lite närmare. Sitter i styrelsen för kriminalteknikernas förening och lägger upp avancerade uträkningar och analyser av blod på Facebook och kallar det CSI Örebro.
Citera
2021-04-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ett äldre skaft är säkert tyngre.
De verkar inte ha vägt det gamla som SD lämnade in som sagt. Eller nån som hittar vikten?
Citera
2021-04-02, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Möjligt och eftersök av spår. Kanske sperman råkade komma dit efter?

Ja, jag utesluter inget.

Jag har som sagt ingen tilltro till SD alls, och hans extrema aggression mot Lena och mot barnen, med åtföljande otäckt primitivt tänk och agerande, lämnar dörrar öppna.

Men jag tänker att om man skulle vilja signalera- lägga kroppen i någon synlig uppenbar sexuell ställning, så är denna ställning inte trolig.
Citera
2021-04-02, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och/eller mobilen?

Han TM är ju självutnämnd blodbildsexpert och SD har lajkat hans inlägg på Facebook när TM är på kurs, han kanske hade kunnat klura ut det här lite närmare. Sitter i styrelsen för kriminalteknikernas förening och lägger upp avancerade uträkningar och analyser av blod på Facebook och kallar det CSI Örebro.

Men mobilen flyttades ju strax efter mordet.

Nu verkar du riktigt putt på TM!

Jag undrar vad hans polisvänner idag tänker om SDs skuld i mordfrågan?
Citera
2021-04-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ja, inte tror jag att det har varit så väldigt "mordernt" som han påstår, fördelningen av hushållsarbete, mekande eller pysslande runt bilen.

Kakor/tårtor har vi sett att han har gjort, lite matlagning har väl varit nödvändigt, men just det här med däckskiftet känns som att han har en agenda att lyfta.

Städandet blev en utmaning så där fick kvinnsen rycka in efter saneringen. Han och SOA mfl fixade med det ”manliga”, sotningen, röja ute och annat som kvinnor inte förstår sig på...
Förvisso var väl SD behörig där vad gäller sotningen.

Han rattade mest fikat eller vad det var. Behövde ligga lite lågt så inte paparazzi och nyfikna fick syn på honom.
Citera
2021-04-02, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ännu konstigare är att han funderar på att spara allt till HR för att ta fram det där! Konstigare ändå är att han fäster en hatlapp på paketet.

Och konstigaste av allt; det är att han inte tar bort lappen när han lämnar in den.

Det går bara inte att förstå sig på hur han tänker.

Så primitivt att det liknar det som barnen gjorde när de var små och arga. Skrev små (söta) lappar på dörren så man fattade att de var jättearga.
Han är extremt primitiv, han är socialt inkompetent och rigid. Freakar ut om hans cirklar rubbar. Reagerar emotionellt som ett omoget barn om han pressas, blir tjurig och trotsar ÅK som likt en mor får ta stormen av emotioner.
Den rollen hade HD, hon kunde lirka med honom likt 6-8 maj då han peakar upp som kontrollfreak.
Vid stress och press reagerar han som värst i yttre ändan på spektrat med utbrott, det är nävar genom väggar bredvid barn och sånt..

Fullt frisk enligt P7a, hahaha!
Citera
2021-04-02, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ett äldre skaft är säkert tyngre.
De verkar inte ha vägt det gamla som SD lämnade in som sagt. Eller nån som hittar vikten?

Haha, jag kan riktigt höra din spydighet här.

Vad du tänker om att vikten saknas på det "förmodade" "icke förmodade" mordvapnet.

Nu kan man väl anta (men det ska man väl inte behöva göra) att det är av likartat material som det andra (sakande) och är av någotsånär samma vikt.

Även om några här i tråden har haft invändningar mot att det här tillhygget skulle kunna döda en människa, så tänker jag annorlunda.

Här kanske inte bara vikten är av betydelse, utan "hårdheten".
Tillhygget har ju svingats med stor kraft, det förstår man ju av skadorna på trädet.

Hjärnan är ganska känslig mot stötar. Du kan dö av hjärnskador utan att skallbenet spricker eller skadas. Det är själva stöten som är farlig. Naturligtvis blir det inte bättre av att skallbenet skadas, och framförallt, blir det förstås skador på hjärnan och skallbenet trycks in mot den huvudet.
Nu hade Lena även skador på skallbenet, vilket kan ha uppstått om man slår med stor kraft (svingar) ett ganska lätt men väldigt hårt smalt objekt rakt , på huvudet. Det tror jag. Särskilt som att tillhygget har en viss längd, 46 cm långt. Då ökar svingkraften.

Om man tittat på skaftet som SD lämnade in kan man också de att det är ganska vasst i änden med krysstappen. På det nya inköpta av utredningen finns däremot en lackering i änden, vilket kanske försvinner efter en tids användande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in