2021-04-01, 06:45
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag reagerar starkt emot att kalla en människa som du inte känner för underbegåvad. Som du vet är människor som H I väldigt manipulativa. Och man behöver inte vara underbegåvad för att åka dit gör en sån.
Hon insåg ju sitt misstag och gick. Det är väl huvudsaken och inte så lätt att göra. Och hon har förmodligen lärt sej en hel del av detta
Jag känner tyvärr HF han ÄR maipulativ men man avslöjar honom omedelbart eftersom han är ett mycket fegt kräk, tro mig jag vet! Att hon överhuvudtaget besökte den narren gör att hon alltid kommer ses som en total dåre. Man kan ju alltid skylla på att det var hans fel och alla ska tycka synd om henne. Vad jag sett är att kvinnor är inte tänkande när det kommer till fångar. Skulle kunna utpeka många kvinnor som skrivit till olika kriminella på t.ex. kumla när jag var där. Nu menar jag helt vanliga kvinnor i varierande åldrar. Hon ÄR en idiot i mina ögon, man vet ju att HF inte kunde ta sig någonstans och han fick bara ringa godkända telesamtal. Du förstår väl att om man ska möta en intagen på kumla krävs det mycket mer än att HF säger att hon skall komma förbi en liten sväng.
Citera
2021-04-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Vad har hänt med barnflickan på cirka 15 år som passerat? Hon ser ut som en gammal tant.

Folk åldras - vissa snabbare än andra.

https://lifeofsvea.bbvms.com/mediaclip/4164995/pthumbnail/400/225.jpg

15 år äldre, gått upp några kilon - särskilt i ansiktet. Sen grimaserar ju hon så hon ser ut som en skrynklig testikel i ansiktet.

43-åriga kvinnor ser ut så om de inte är sminkade.

Hade hon inte gått upp så mycket i vikt och sminkat sig ordentligt hade hon sett mycket yngre ut men det passar väl inte in. De som tagit bilderna och spelade in filmen ville väl framställa henne som gammal och sliten - ett sätt att försöka få tittarna att tycka synd om henne.

Skulle inte förvåna mig om detta är början av en kampanj där barnflickan ska framställas som mer oskyldig än hon är och ska nu skapa en karriär på vad som hände.
Citera
2021-04-01, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför går det inflation i att lägga fram konspirationsteorier bland journalister?
Först Estonia och nu Knutby.

Tittare = pengar.
Citera
2021-04-01, 11:18
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Varför är folk så lättlurade? Så fort det är en video så finns det 20% av befolkningen som tror på allt. När blev det så? Lär sig inte folk källkritik i skolan?

Delvis är det så, att folk inte kan tolka, och litar blint på det dom ser, helt utan att tänka att journalister väljer noga vad dom ska säga och ta upp.

Delvis är det nog så att folk VILL att det ska stämma såsom det sägs. Hur spännande vore det inte lixom?
Citera
2021-04-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tittare = pengar.
Undrar om SS drar in något på det här, intervjun serien av HBO. Det kanske är dags att casha in nu? Paret Gembäck har ju en blogg och han skrev ju en bok också. Liksom den yngre tjejen som öcen hon nyligen släppte en bok.
Citera
2021-04-01, 15:31
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Så du tror alltså att hon skulle valt Helge om han inte varit den han var och gjort det han gjorde? Hon visste förbannat väl vad hon gav sig in på. Precis som andra kvinnor som dras till kriminella.

Det jag reagerade på var ditt uttryck ”underbegåvad” för du vet inte vad hon varit med om tidigare. Godtrogen ja manipulerad ja. Med det innebär inte att hon var klent begåvad
Citera
2021-04-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Även om det nu var så att hon var död sedan tidigare så var ju ändå SS syfte att mörda henne. Jag kan tycka att hon kom undan väldigt lindrigt med tanke på brottet.
Jag har för mig att hon och en avlägsen bekant var lite tjära på gymnasiet. Om det blivit dom hade historien kanske sett annorlunda ut.

Man kan bara döda en person en gång. Skulle det vara så att A.F redan var död när S.S sköt henne, så skulle det aldrig vara möjligt att döma henne för mord.

Jag vet inte riktigt vad du menar med att hon kom lindrigt undan. Hon ansågs allvarligt psykiskt störd och dömdes därför till rättspsykiatrisk vård. Vad skulle alternativet vara menar du?
Citera
2021-04-02, 12:47
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Helt uppenbart i Knutby att något skall skyddas som vanligt i menlösa, naiva Sverige. Nu var det kanske inte PK-Etablissemanget utan Svensk Statskyrka som skulle gömmas undan för påsyn enligt direktiv "från ovan".
Visst är svensk polis naivt korkade men jag tror det finns gränser om de får jobba ostört?

Statskyrka? Knutby är en frikyrka/sekt som inte har något att göra med varken stat eller svenska kyrkan att göra.
Citera
2021-04-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det skulle vara intressant att höra vad juridiken säger om fall där man har uppsåt att döda någon, utförde en aktiv handling som med säkerhet hade lett till döden, men där personen i fråga redan var död utan gärningsmannens vetskap.

Om man har ihjäl någon utan uppsåt får man ett lägre straff men vad händer om man med uppsåt försökt döda en redan död?

Exakt! Det som inte höger-pöbeln som gapar om att stänga ner public-service är att vi kommer bli översvämmade av sån här dynga i stället.

Du kan INTE dömas till Mord om personen redan var död. Detta har prövats.
Precis som någon annan sagt så kan man dömas för Förberedelse för mord (en intressant fråga är OM man även kan dömas för Försök till mord?? Troligen inte...men kanske?) Därutöver kan man ju också dömas för Brott mot griftefriden.
Senast redigerad av Haaaaag 2021-04-02 kl. 13:21.
Citera
2021-04-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Men ärligt talat, vem bryr sig? Om hon nu levde så skulle hon ju dött av skotten i alla fall, så hur fan skulle det få Sara att se mindre skyldig ut?

Nej, när man har en sån här dokumentär och nu börjar diskutera huruvida hon var död innan eller inte, så diskuterar man ju någonting som ändå är totalt irrelevant och låter en jävla mördare sätta agendan för diskussionen. Det är ju ändå ingenting man kommer få reda på ändå.

Det flyttar fokus på det egentliga problemet med varför vi inte har dödsstraff och inte burar in onda och helt psyksjuka galningar som både Sara och Helge Fossmo på livstid. Även Åsa Waldau därför att hon är en komplett idiot.

Hade vi haft en sund befolkning hade vi istället diskuterat om att ha en eventuell folkomröstning om dödstraffets återinförande och varför vi inte har hårdare straff i Sverige. Det här är dock en efterbliven diskussion.

En mördare ser dock hellre dumbommar som spekulerar i all oändlighet som autister ifall hon verkligen sköt de dödande skotten.

Ja, det hade ju ritat om hela kartan eftersom man ALDRIG hade kunnat döma S.S för mord???
Citera
2021-04-02, 13:44
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, det hade ju ritat om hela kartan eftersom man ALDRIG hade kunnat döma S.S för mord???

Nej, men mordförsök, eftersom hon sköt det andra BO i huvudet. Dessutom blev hon ju inte dömd till fängelse utan till rättspsykiatrisk vård och ingenting i hennes beteende skulle ju vara annorlunda, så hon hade ju blivit dömd till det ändå.

Så summa summarum: Om de vildaste konspirationsteorierna hade varit samma hade ingenting ändrats.
Citera
2021-04-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nej, men mordförsök, eftersom hon sköt det andra BO i huvudet. Dessutom blev hon ju inte dömd till fängelse utan till rättspsykiatrisk vård och ingenting i hennes beteende skulle ju vara annorlunda, så hon hade ju blivit dömd till det ändå.

Så summa summarum: Om de vildaste konspirationsteorierna hade varit samma hade ingenting ändrats.

Nej, absolut det stämmer ju. Men det fyller ju ändå en funktion i deras dokumentär, eftersom att det skulle betyda att en mördare går fri, alternativt att Helge Fossmo skulle dömts för det mordet (beroende på vad deras vinkel är naturligtvis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in