2021-03-29, 22:40
Avstängd
Hela sekten bär ju ett sjukt beteende från början.
Att börja gräva i vad som ev. inte skulle vara relevant eller inte vid ett av morden känns som bortkastat.
Begrav skiten en gång för alla istället och hoppas det aldrig dyker upp en sådan sekt igen, även om chansen tyvärr är stor i Uppsalaregionen...
Citera
2021-03-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hon satt inte i fängelse, hon satt 7 år på rättspsyk i Vadstena

Ok. Tack för svar.
Citera
2021-03-29, 23:48
Medlem
kansascityshuffles avatar
Ingen som sett svenska fall på Viaplay?
Om allt som de anger är sant, vilket jag tror, så borde det vara färdig diskuterat.
Citera
2021-03-29, 23:59
Medlem
Men ärligt talat, vem bryr sig? Om hon nu levde så skulle hon ju dött av skotten i alla fall, så hur fan skulle det få Sara att se mindre skyldig ut?

Nej, när man har en sån här dokumentär och nu börjar diskutera huruvida hon var död innan eller inte, så diskuterar man ju någonting som ändå är totalt irrelevant och låter en jävla mördare sätta agendan för diskussionen. Det är ju ändå ingenting man kommer få reda på ändå.

Det flyttar fokus på det egentliga problemet med varför vi inte har dödsstraff och inte burar in onda och helt psyksjuka galningar som både Sara och Helge Fossmo på livstid. Även Åsa Waldau därför att hon är en komplett idiot.

Hade vi haft en sund befolkning hade vi istället diskuterat om att ha en eventuell folkomröstning om dödstraffets återinförande och varför vi inte har hårdare straff i Sverige. Det här är dock en efterbliven diskussion.

En mördare ser dock hellre dumbommar som spekulerar i all oändlighet som autister ifall hon verkligen sköt de dödande skotten.
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-03-30 kl. 00:02.
Citera
2021-03-30, 00:33
Medlem
Det måste ju till en tvist för att pressmeddelandet om dokumentären ska fånga medias intresse och för att folk ska vilja se den.

Eftersom hon tycks ha valt att delta är hon väl snarare possitiv, än negativ, till uppmärksamheten. Kanske tom så possitiv att hon gärna gasar på lite extra.

Är hon uppmärksamhetssökande har hon ju inget att förlora på detta utspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Han blev ju sedemera dömd? Att inte bevisen räckte för Helenes död är en annan femma.

Jag tänkte på den första frun. Det var väl mest "tjena, tjena, det här var ju tragiskt" och inte mycket till motfrågor från polisens sida.

Testa att ring polisen från en ghettolägenhet i Vårby Gård och möt polisen full tatuerad i luvtröja och med en kamphund så får du se om det räcker med att säga: "nej hon bara ramlade där inne i badkaret och tvär dog"
Citera
2021-03-30, 00:52
Medlem
Rotmosrullens avatar
Börjar kännas mer och mer som dokumentärformatet är opålitligt. Alldeles för enkelt att manipulera tittarna till vad som helst, se exempelvis den där estonia-dokun från förra året, värre dynga får man leta med ljus och lykta efter.

Detta verkar ju vara i samma stil, man hittar något som kanske inte stämmer 100 % med den utredda historien (även om det nästan helt saknar ultimat relevans) och sen drar man på lite mystisk musik så folks fantasi får löpa fritt och som svar på all kritik svarar man bara "vi ställer bara frågor som borde ställt tidigare!!".
Citera
2021-03-30, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nä jag tror inte Sara skjutit ett enda skott du hör ju när hon pratar under rekonstruktionen att något inte stämmer. Så försynt som hon är .

Visst åkte hon till plattan några dagar innan mordet och köpte en revolver av någon marockan?
Kan denne även hjälpt henne anlita en torped då hon fått kalla fötter innan mordet men var rädd för att svika Helge F , mannen hon red varje natt medan de fördrev djävulen etc etc

https://www.expressen.se/nyheter/exklusivt-han-hjalpte-sara-fore-mordet/
Citera
2021-03-30, 02:20
Medlem
Det skulle vara intressant att höra vad juridiken säger om fall där man har uppsåt att döda någon, utförde en aktiv handling som med säkerhet hade lett till döden, men där personen i fråga redan var död utan gärningsmannens vetskap.

Om man har ihjäl någon utan uppsåt får man ett lägre straff men vad händer om man med uppsåt försökt döda en redan död?

Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Börjar kännas mer och mer som dokumentärformatet är opålitligt. Alldeles för enkelt att manipulera tittarna till vad som helst, se exempelvis den där estonia-dokun från förra året, värre dynga får man leta med ljus och lykta efter.

Detta verkar ju vara i samma stil, man hittar något som kanske inte stämmer 100 % med den utredda historien (även om det nästan helt saknar ultimat relevans) och sen drar man på lite mystisk musik så folks fantasi får löpa fritt och som svar på all kritik svarar man bara "vi ställer bara frågor som borde ställt tidigare!!".

Exakt! Det som inte höger-pöbeln som gapar om att stänga ner public-service är att vi kommer bli översvämmade av sån här dynga i stället.
Citera
2021-03-30, 06:39
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det måste ju till en tvist för att pressmeddelandet om dokumentären ska fånga medias intresse och för att folk ska vilja se den.

Eftersom hon tycks ha valt att delta är hon väl snarare possitiv, än negativ, till uppmärksamheten. Kanske tom så possitiv att hon gärna gasar på lite extra.

Är hon uppmärksamhetssökande har hon ju inget att förlora på detta utspel.

Jag tänkte på den första frun. Det var väl mest "tjena, tjena, det här var ju tragiskt" och inte mycket till motfrågor från polisens sida.

Testa att ring polisen från en ghettolägenhet i Vårby Gård och möt polisen full tatuerad i luvtröja och med en kamphund så får du se om det räcker med att säga: "nej hon bara ramlade där inne i badkaret och tvär dog"

Men snälla Conny..de indicier som pekade på mord räckte inte till ett åtal. Polisen gjorde en teknisk utredning och obduktionen gav inte heller gett nåt av värde. Helge hade helt enkelt tur den gången men låt mig då ställa en motfråga: när Helge är ute igen och det händer ett liknande mord i hans närhet..tror du att det blir tjena tjena då också?
Citera
2021-03-30, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men snälla Conny..de indicier som pekade på mord räckte inte till ett åtal. Polisen gjorde en teknisk utredning och obduktionen gav inte heller gett nåt av värde. Helge hade helt enkelt tur den gången men låt mig då ställa en motfråga: när Helge är ute igen och det händer ett liknande mord i hans närhet..tror du att det blir tjena tjena då också?

Jag ska erkänna att jag inte har järnkoll på detaljerna men som jag minns det fick väl utredningen runt första fruns dödsfall en hel del kritik? Det var det jag syftade på.

Jag tycker man ska gå in med en ganska neutral syn och se nyktert och likadant på varje fall enskilt fall.
Citera
2021-03-30, 07:06
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag ska erkänna att jag inte har järnkoll på detaljerna men som jag minns det fick väl utredningen runt första fruns dödsfall en hel del kritik? Det var det jag syftade på.

Jag tycker man ska gå in med en ganska neutral syn och se nyktert och likadant på varje fall enskilt fall.

Så kanske det var men en åklagare måste ju tagit ställning till om materialet räckt till ett åtal? Uppenbarligen var inte det fallet.
Citera
2021-03-30, 07:38
Medlem
Hur lång tid var det mellan mordet och rekonstruktionen, om Sara är mördaren och hon vid mordet har satt pistolen mot huvudet är det inte säkert att hon klarar av att göra det vid rekonstruktionen när hon vet vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in