2021-03-30, 13:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Om hon skulle ta skulden för någon annan så borde hon ju veta vem. Nu spekulerar hon ju i huruvida AF var död eller inte, osäker på om hon dödade henne eller inte. Om hon vill rentvås för mordet borde hon väl klämma ur sig vem hon skyddade? Nä, det här stämmer inte.
Den version hon berättar nu kanske inte heller är sann. Hon kan ju ha någon anledning att inte säga riktigt som det är, och kanske hellre vill låta oss själva räkna ut hur det gick till. Det verkar i alla fall vara mycket som är skumt här, och någon anledning finns det väl till att hon ställer upp i intervjuer nu. Intressant om det nu är som Fossmos advokat säger längst ner i den här Expressenartikeln, att den tidigare bilden av hur det gick till byggde väl i stort sett på just barnflickans uppgifter.
https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/
Senast redigerad av Draifos 2021-03-30 kl. 13:58. Anledning: Hade länkat till fel artikel
Citera
2021-03-30, 14:10
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Vet inte idag men var på kumla samman med honom några år. Det är en tät miljö och man lär känna varandra även om man absolut inte vill. Det har iof den fördelen att man vet en hel massa om diverse idioter. Han är väl tillsammans med sin nya fru som han gifte sig med på kåken för att få lite besök. Hans nya fru kallades allmänt bland hans likar "muckarbidraget"! Han planerade för sin framtid med höga livförsäkringar och guds styrande hand. Finns otroligt roliga och riktigt bra gjorda skämtstrippar ritade av J.Ar*löv på helge och gud mm.mm.

Visst skilde hon sig för Helges skull? Trebarns-mamma?
Citera
2021-03-30, 15:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det skulle vara intressant att höra vad juridiken säger om fall där man har uppsåt att döda någon, utförde en aktiv handling som med säkerhet hade lett till döden, men där personen i fråga redan var död utan gärningsmannens vetskap.

Om man har ihjäl någon utan uppsåt får man ett lägre straff men vad händer om man med uppsåt försökt döda en redan död?

Jag gissar att du kan dömas för förberedelse om personen var vid liv då, men givetvis kan man inte dömas för mord. Om personen var död redan tidigare? Då blir det nog svårt att fälla. Blir ju som om någon skulle planera ett hypotetiskt mord på Bamse.
Citera
2021-03-30, 16:02
Moderator
impieteers avatar
Det fåniga med konspirationsteorin är ju att den, om det hade varit sant och om det uppdagats då, så hade ju inget ändrats. HF blev ju dömd för mord (anstiftan) och SS blev ju dömd till vård för att hon var knäpp i huvudet, trodde att hon smsade med Gud och sprang runt och sköt på folk.

Hade HF redan dödat det ena offret så hade han blivit lika dömd för det och SS hade hamnat på psyket ändå, låt vara för ett mordförsök och en stämpling/mordförsök/planering?

Inget hade ju ändrats i praktiken.
Citera
2021-03-30, 17:54
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Visst skilde hon sig för Helges skull? Trebarns-mamma?
Jodå, "muckarbidraget" är ett religiöst fån som inte vet sitt eller sina barns bästa synd att "familjen" inte tog helges efternamn när dom gifte sig kunde varit kul för hennes barn och deras riktiga far. Han kommer ut nu om han inte redan är ute. Han är dock en idiot utan heder eller samvete, umgicks mest med andra kvinnomördare på kåken, hade iof sig inte många andra val.
Citera
2021-03-30, 19:31
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Jodå, "muckarbidraget" är ett religiöst fån som inte vet sitt eller sina barns bästa synd att "familjen" inte tog helges efternamn när dom gifte sig kunde varit kul för hennes barn och deras riktiga far. Han kommer ut nu om han inte redan är ute. Han är dock en idiot utan heder eller samvete, umgicks mest med andra kvinnomördare på kåken, hade iof sig inte många andra val.

Ja han har verkligen gett psykopatin ett ansikte. Jag FATTAR inte hur han kunde bli friskförklarad?
Citera
2021-03-30, 20:12
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Ja han har verkligen gett psykopatin ett ansikte. Jag FATTAR inte hur han kunde bli friskförklarad?
Han var inte sjuk som i (ni vet) sjuk, MEN han är en helyllepsykopat och så in i helvete feg att han bara skrämmer kvinnor. Hans förmåga ligger i att manipulera sin omgivning. Det hade han ju mycket svårt med när han var bland ännu värre (våldsamma) psykopater och grova vaneförbrytare. Han är så feg och ynklig att jag tror faktiskt inte han skulle klara av att skjuta någon, mörda kan han nog, men på ett fegt och ynkligt sätt. Han skulle enligt min mening aldrig kommit ut.
Citera
2021-03-30, 20:46
Medlem
Citat:
Nu stoppar väl festen. Naturligtvis levde hon när S.S om dit och sköt! Möjligtvis hårt neddrogad av H.F men har aldrig hört att H.F erkänt det. Jag skulle kunna tänka mig att narcisten H.F skulle svara ärligt om han tillfrågades. Har ju lite "inside" info. i och med ett gammalt "långtidsboende" jag har haft.
Skulle Alexandra Fossmo ha varit drogad innan hon skjöts skulle detta med sannolika skäl ha upptäckts vid obduktionen.

Helges första fru som "drunknade" i badkaret efter att "ha trillat och slagit huvudet i kranen" var ju drogad, vilket framkom på obduktionen.
Citera
2021-03-30, 20:53
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Skulle Alexandra Fossmo ha varit drogad innan hon skjöts skulle detta med sannolika skäl ha upptäckts vid obduktionen.

Helges första fru som "drunknade" i badkaret efter att "ha trillat och slagit huvudet i kranen" var ju drogad, vilket framkom på obduktionen.
Jag vet detta och därför nämner jag det. Han är en ynkrygg och fegis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Hur många år satt sara svensson i fängelse?
Hon satt inte i fängelse utan på Rättspsyk och jag har för mig att det var typ 7 år innan de friskförklarade och släppte ut henne
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Varför går det inflation i att lägga fram konspirationsteorier bland journalister?
Först Estonia och nu Knutby.
Citera
2021-03-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hon satt inte i fängelse utan på Rättspsyk och jag har för mig att det var typ 7 år innan de friskförklarade och släppte ut henne

Ja hon kom lindritt undan!

Svenska straffen är ett stort skämt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in