2021-04-02, 09:55
Avstängd
thaimans avatar
Är hon 17 så knullade han INTE ett barn.
Han måste ju ha varit förälskad i flickan då han gjorde denna resa. Jag var 18 första gången jag knullade, hade då varit tillsammans med en tjej i ett år och hon var 15, var jag peddo då? Jävligt lätt att anklaga en människa för att vara pedofil om han jökade med en 17 åring han är def inte en peddo
Citera
2021-04-02, 09:58
Avstängd
nidbilds avatar
Citat

– Det här rovdjuret trodde han kunde utnyttja internationella gränser för att begå övergrepp mot barn och klara sig undan lagen. Nu kommer han begripa hur allvarligt vi tar såna här brott i USA, säger David Pezzutti på Homeland Security

https://www.expressen.se/noje/svensk...-ars-fangelse/

Det verkar med tanke på straffen i Sverige att man inte tar sådana Brott lika allvarligt här. Med straffrabatter och annat fjant.
Citera
2021-04-02, 10:01
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo amerikanskt fängelse är inte direkt som ett svenskt. Det som talar för han är hans svenska pass. Han kommer bli extra skyddad av fångvaktarna. Ingen bra PR för USA om en utländsk fånge råkar illa ut. Utåt sett ska ju deras fängelsesystem vara prima.
Svårt med utlämning från USA till sverige, en jag mött hade 18-28 år i staterna fick åka till sverige efter 16 år för vidare avtjäning. Fängelsesystemet drivs som en industri men lite mer styrt, varje fånge är värd pengar. Han kommer inte kunna skyddas när han sitter för det han gör. Förhoppningsvis får han sitta ihop med andra sexförbrytare.....What goes around comes around! Kunde varit en av de medintagnas dotter han knullat.
Citera
2021-04-02, 10:03
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Svårt med utlämning från USA till sverige, en jag mött hade 18-28 år i staterna fick åka till sverige efter 16 år för vidare avtjäning. Fängelsesystemet drivs som en industri men lite mer styrt, varje fånge är värd pengar. Han kommer inte kunna skyddas när han sitter för det han gör. Förhoppningsvis får han sitta ihop med andra sexförbrytare.....What goes around comes around! Kunde varit en av de medintagnas dotter han knullat.

Hade han knullat min dotter skulle jag rövknullat ihjäl den jävla pedofilen.
Citera
2021-04-02, 10:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Sund och friskt! Rullstol med stomipåse resten av livet är beställt om barn/kvinnor i min närhet råkar ut för dessa kräk.
Citera
2021-04-02, 10:11
Medlem
Dansflugans avatar
Man dividera huruvida det ska vara ett brott eller inte att ha sex med någon som är 15 år gammal eller inte.
I Sverige tillkom 15-årsgränsen eftersom det var i den åldern de flesta tjejer blev könsmogna på 1800-talet i Sverige. Eftersom kvinnlig frihet varit stark sedan vikingatiden och de flesta män redan var gifta vid 25-årsåldern, vilket innebar att så många singelsnuskgubbar inte förekom, så var aspekten om könsmognad viktigast. Idag ser verkligheten annorlunda ut i Sverige. Dels är man väl snarare könsmogen vid 13 som tjej, eftersom man fått mycket mer näring under sin uppväxt. Dels är det mycket enklare att som snuskgubbe ragga i hemlighet på unga tjejer, så utsattheten är större som ung.
Av vilken anledning lagarna tillkom i USA vet jag inte, men det är inte heller det primära.

Det viktiga här är att denne bröt mot lagen i USA, var medveten om att han bröt mot lagen i USA och dessutom var medveten om konsekvenserna. Han får ta seden dit han kommer. Han ska därför vara glad att straffet inte blev värre. Av samma anledning ser jag att man inte ska hänga ut personer som raggar på tjejer som är 15 eller äldre i pedogcatchergbg-tråden. Gärna yngre, men inte äldre.
Citera
2021-04-02, 10:11
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare

Det låter inte så genomtänkt, svårt med stånd förmodligen om man inte är bög då kanske. 15 år laglig knullålder i Sverige så här är det ju grönt. En bättre och effektivare variant vore väl kastrering om man ska behandla riktiga pedofiler?! Just saying...
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2021-04-02 kl. 10:13.
Citera
2021-04-02, 10:28
Medlem
Nån som vet om flickan var hans första kärlek? Kanske var han oskuld innan? Han kanske haft väldigt svårt att hitta en tjej här i Sverige? Den här tjejen är kanske den första någonsin som ville ha sex med honom? Han är trots allt skådespelare och borde inte haft problem att träffa vanliga kvinnor?
Citera
2021-04-02, 10:54
Medlem
Helt jävla sjukt.När sex är frivilligt ska ingen kunna dömmas.
En jävla offermentalitet.

Hade varit en annan sak om han våldtagit henne eller hon blivit manipulerad.
Citera
2021-04-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant

Ja, detta må ha varit ett väldigt överdrivet straff, visst omoraliskt av honom att ha sex med en så pass mycket yngre person men allting var frivilligt från bådas sidor. Med det sagt tycker jag fortfarande att han ska ha ett straff, men inte så hårt som 15 år i fängelse.
Citera
2021-04-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nej, det är den inte. Sverige har en sund och konstruktiv straffskala. USA har en straffskala som är helt åt helvete, baserad på nymoralism och hämndbegär.

Sverige har alldeles för mycket straffrabatt , i usa hade federleys sambo fått livstid vilket hade varit jätte skönt för oss andra med småbarn här tycker folk synd om han speciellt federley och hans morsa jesus christe
Citera
2021-04-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant

han skulle följt lagarna i landet istället för sin egen kuk och ja han är en pedofil i det närmaste i allafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in