Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är riktigt obehagligt och primitivt sätt att reagera med att skriva en sådan text, det tycker nog de flesta oavsett om de har läst FUP eller vad de tror om SD i skuldfrågan.
Som du säger, många kan nog efter att ha läst texten i NA, ändrat uppfattning.
Vi som följt fallet kan nog tycka att det påminner om flera av SDs reaktioner som vi sett i FUP.
A158/76
"SD: Du är en sjuk människa och du kommer, du går hela tiden närmare att jag verkställer
mina hot i förebyggande syfte
LW: Nu trycker du på en ...
SD: Du vet ju svaren, sjuka jävla människa, du vet svaret på alla frågor du ställer, varenda
fråga, eem men du försöker hitta nån idiotlösning, jag vet inte vad du håller på med. Du, jag
hatar dig Lena Wesström, jag hatar dig, hej då"
Liknar mycket det som stod på lappen som satt på det emballerade skaftet:
""Jag hatar Åsa eftersom hon inte vill visa upp
sanningen. Den jäveln ljuger i rätten (eller är helt blåst)""
Bra iakttagelse och jämförelse av dig där.
Som nån så klokt skrev så verkar han ha stannat mognadsmässigt nånstans i grundskoleåldern. ”Jag hatar Åsa”.
SD hatar nog lite extra att det är en kvinna som har makten över hans öde.
En kvinna som har fräckheten att inte imponeras av hans oemotståndliga charm.
Han hade antagligen inte skrivit ”Jag hatar Björn”
Att han nämner åklagaren vid förnamn och enbart förnamn är hans lilla sätt att (försöka) visa makt, förakt och respektlöshet. Bli lite för intim.
Påminner om en kränkt, passiv aggressiv och latent hotfull medborgare när jag jobbade på en statlig myndighet som ringde min kollega gång på gång om ditt ärende och använde hennes förnamn i varannan mening.
På samma sätt försöker han markera distans och förakt mot LW genom att tilltala henne med för och efternamn.
En omogen, impulsstyrd grundskoleelev med en vuxen medelklassmans styrka, resurser, status och livserfarenhet.
Strösselförhörsledaren SD.