2021-04-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu har jag inte koll på alla dokument.
Innebär återkallelsen att ett tidigare vittnesmål från henne inte spelas upp i hovrätten?
Eller var hon kallad till hovrätten för att vittna och det har nu dragits tillbaka?

De kommer inte lyssna på hennes förhör från tingsrätten. Det gällde främst ”mobilmaster”. En rad dokument t.ex. mastuppkopplingar för LW och SD har också återkallats.

Kan bero på att Telia kliver in i hovrätten med sin expertis. Men å andra sidan var hennes svar inte helt galna. Nån som kan detta bättre kan säkert reda ut men sen finns ju chansen att hon faktiskt har en för nära relation till den tilltalade och då ännu närmare relation till hans fd fru HD och hennes familj.
Jag har inte kikat närmare på de sidor som återkallas ang mastuppkopplingar mordnatten. De var väl baserade på NOA och Telias ”råmaterial” så helt fel kan de inte visa.
Citera
2021-04-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Rimlig teori.
Kanske jobbade han på sin semesterdag bara för att kunna använda firmabilen.
Om skaftet hade upptäckts i bilen hade det inte varit så konstigt eftersom det hörde hemma där.
Hade skaftet hittats i hans ryggsäck hade det varit konstigare.

Man får ändå anta att han hade rengjort det efter bästa förmåga man kanske inte litade på att det var helt rengjort.

Kanske var det något som stack upp ur hans rygga vid cykelturen till jobbet... därför stannade han inte när han mötte en bekant på morgonen. Rengjort med vattenslangen...

Snabbt upp på jobbet och hämtade bilnyckeln, frågade senare arbetskamraten om hen ville följa med ut till arbetsplatsen (alibi att han inte passade på att åka och hämta upp något). Ryggan/mordvapnet var i bilen och han tog en kisspaus på någon minut och kastade något i skräpcontainern när arbetskamraten inte hade koll på honom (tjat, jag vet men min tro är orubblig). Förhör med arbetskamraten om hen hade full koll på SD hela tiden under besöket vore önskvärt.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-01 kl. 10:57.
Citera
2021-04-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tror jag med. Men med drag av psykopati, sociopati och narcissism.

En väldigt komplicerad blandning givetvis på en i övrigt högfungerande person. Tror att mycket av hans sociala kompetens (gentemot kunder, kompisar) är ett inövat beteende, som han har övat in under hela sitt liv.

Men när någon/något går emot honom, så brister allt och han glömmer det han övat in. Det är som jag hörde redan för nästan tre år sen (av folk som känner honom), "My way or the Highway".

När man däremot ser brevet till ÅH (och mycket annat), så inser man han att hans mentala utveckling troligen har stannat redan i tidig grundskola. Han uttrycker sig då som ett barn, istället för som en vuxen.

Spekulation får jag givetvis tillägga. Men det är inte en vuxens mans uppförande vi pratar om, det är ett som är säkert.

Man kan även se det i hans videos till LW i FUP. Han låter som en robot när han pratar och känslorna når inte fram till ögonen. Han vet vad han ska säga, men han känner inte det han säger.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Har tänkt på detta en del. Ur ditt sista stycke: Videosnutten från bilen visar detta både tydligt och övertydligt. Själv har han nog inga dubier om hur det låter, för i hans ögon och öron låter det säkert väldigt fint och bra och att Lena ska bli glad för hans ord där och då.

Men Lena hade ett starkt och väl utvecklat känsloliv, så för henne lät det säkert både falskt, kallt och okänsligt.
Citera
2021-04-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack till Dig och till föregående postare jag fick svar från!

Är lite försiktig att trycka till när jag (som känt) inte har koll.

Det är just när man klickar på främmande länkar som ens IP kan spåras. Men å andra sidan är Gofile en hemsida/server så den har koll på din IP ändå.

Tips är att ha VPN igång men annars ska det mycket till att någon ”avslöjar” vem du är genom t.ex. ”social engineering”. Alltså att de lyckas snacka till sig din identitet genom att höra av sig till din internetleverantör. Som kuriosa kan jag nämna att de då kan ha inspelat barnskrik i bakgrunden för att stressa den i kundtjänsten osv.

”Min man är borta och internet strular bla bla bla och jag är ensam med barnet som har kolik och har en KRY-tid om 10 min vårt IP är xxx.xxx.x.x och jag har glömt bort vad min man heter, kan du kolla tack?”

Tillbaks till ämnet. Just som SD hade lite vind i swglen där med ny karriär och nya hemsidan så ska nu hans ”svans” och alla grannar där läsa om hur han byggt om garaget till foto- och filmatelje och häcklar kammaråklagaren med handskriven lapp? Hur rimmar det med att han ska vara den trovärdiga oskyldigt anklagade?

Denne SD som är så stabil och hjälper till och är en så positiv person som aldrig klagar.

Hoppas iaf någon av dem omvärderar sitt umgänge med honom och tänker att ett domkraftsskaft nog är ett rätt rimligt mordvapen.
Senast redigerad av Avel 2021-04-01 kl. 10:58.
Citera
2021-04-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är just när man klickar på främmande länkar som ens IP kan spåras. Men å andra sidan är Gofile en hemsida/server så den har koll på din IP ändå.

Tips är att ha VPN igång men annars ska det mycket till att någon ”avslöjar” vem du är genom t.ex. ”social engineering”. Alltså att de lyckas snacka till sig din identitet genom att höra av sig till din internetleverantör. Som kuriosa kan jag nämna att de då kan ha inspelat barnskrik i bakgrunden för att stressa den i kundtjänsten osv.

”Min man är borta och internet strular bla bla bla och jag är ensam med barnet som har kolik och har en KRY-tid om 10 min vårt IP är xxx.xxx.x.x och jag har glömt bort vad min man heter, kan du kolla tack?”

Tillbaks till ämnet. Just som SD hade lite vind i swglen där med ny karriär och nya hemsidan så ska nu hans ”svans” och alla grannar där läsa om hur han byggt om garaget till foto- och filmatelje och häcklar kammaråklagaren med handskriven lapp? Hur rimmar det med att han ska vara den trovärdiga oskyldigt anklagade?

Denne SD som är så stabil och hjälper till och är en så positiv person som aldrig klagar.

Hoppas iaf någon av dem omvärderar sitt umgänge med honom och tänker att ett domkraftsskaft nog är ett rätt rimligt mordvapen.

Hade det funnits någon granne som tvekat så kan jag tänka att de ändrat sig nu efter vad NA avslöjat... skriva en lapp med hat gentemot åkl faller nog inte någon på läppen!
Ingen lär beställa tid för fotografering eller filminspelning där! Frågan är om han hade någon vind i seglen. Jag misstänker att han varit i lä en längre tid och bättre lär det inte bli oavsett utgången om några månader.
Citera
2021-04-01, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Forts 2018-04-28 i samma anda.
JG skickar en fil till HD.

JG: En plats före SP.
Klockrent!
HD: Vad menar Du?
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis"

.. Sen sjuk, läskig, HD vet inte vad hon kan ta sig till och JG kompletterar med "skizofren".

SD i sin tur hotar LW lite sublimt via sms om händelsen.

HD visste att LW skulle reagera så att inte få ligga på samma nivå som SD och JG kan knappast ha kommit som en större överraskning.
Men hon får ju sympatier när LW "sabbar".
LW är ju så himla taskig mot HD som tar bort burkar hon inte rört en fena för - se så hon gör mot mig.

6 april HD till JS
HD: Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar.
(..)
JS: Hon är inte sann.
Kolla med några andra som inte vet om bakgrunden.
S ska inte vara med.
HD: Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera."

... Å efter mordet är det fritt fram. HD loggar om igen.

Det är underbart att läsa dina texter, och jag har sen dag 1 varit inne på exakt samma tes.
Jag har ingen anledning att skriva om HD för du får fram det så bra.

Åklagarens ord i stämningsansökan.
Stefan har ensamt eller gemensamt med annan........

Hanna står inte utan skuld, så jag fortsätter gärna att läsa dina texter om henne.
Bilden blir bara tydligare och tydligare.
Citera
2021-04-01, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror SD håller på att krackelera. Hans fasad rämnar nu, och tidningarna är inte nådiga. När domen meddelas skulle jag vilja vara där.

Jag tror också att han fått den känslan.
I mina ögon hade han bara en jävla tur att "fegisen Björn" var ordförande och ryckte ut indicierna ur sitt sammanhang, för om man ser till hela den sammantagna bilden så hade det räckt till en fällande dom.
Stefan känner nog inte att han kommer ha samma tur en gång till.
Fan, jag tror han torskar denna gången.

Stefan ( jag vet att du läser här) Om 6 dagar börjar allt om igen.... Tick Tack Tick Tack Tick Tack....
Citera
2021-04-01, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Efterlyser undersökning av den domkraft han äger idag. Den har de inte kollat enligt protokollet. Köpt ny på Biltema och undersökt rör från SD och domkraft utan skaft har de dock.

Sen blir man ju alltid lite misstänksam när någon börjar prata om att de ”ersatt” något och inte har kvar längre osv. Min gamla vs min nya och sånt.

https://www.bildtagg.se/bild/69csxqak9r7scg3jcpvz296

Något som man idag önskar var att det fanns riktigt många och bra bilder från husrannsakningarna.

Det är riktigt märkligt med hans förklaringar runt hur han kom hem efter förhöret och letar fram skaftet. Mekar fram och tillbaka med det under två dagar, med filmning osv.

Nu undrar jag om den andra killen som SR menar är den av de tre som brukar bilen, kommer att förhöras? Hur vet SR att det inte är MC. Menar han att han frågat, eller att nycklarna inte har lånats efter SD och att SR var den som efter de här veckorna hade tillgång till bilen?
Jag menar inte att jag inte tror på SR, utan man behöver få klart tydligt vad det är som avgör att skaftet inte kan ha kommit bort på annat sätt.

Förhör SR:
"Anledningen till att domkraften låg i bilen var att en kompis behövde låna den av honom
tidigare i samband med byte till sommardäck. Efter lånet ställde SR domkraften i
företagsbilen i bagagen. Den blev sedan kvar i bilen i några veckor. Han vet med säkerhet att
handtaget till domkraften fanns när han fick tillbaka den, det var han själv som ställde
domkraften i bilen.
SR upptäckte att plastbacken och domkraften saknades när han skulle använda sina
gummistövlar som han trodde fanns i bilen. Bilen hade Stefan återlämnat direkt efter att han
var i Revingehed.
Det är uteslutet att någon annan än Stefan lånat sakerna, bilen brukas endast av tre personer,
Ramström, Stefan och MC
. Bilen står låst i garaget och nyckeln har Ramström
på sitt kontor. Ramström vet att MC inte tagit sakerna. Ramström sa till Stefan att han var
tvungen att ställa tillbaka sakerna i bilen. Stefan förklarade att han ställt ur sakerna i sitt
garage för att få plats med andra saker då han skulle åka till Revingehed.
Ramström var tvungen att påminna Stefan ytterligare en gång innan han ställde tillbaka
8sakerna. När Stefan ställde tillbaka sakerna var det i samma bil som tidigare.
"

Jag blir också förvirrad av att SD lämnar in ett skaft som inte passar till den inlämnade domkraften.

"Analys och slutsats
Reglaget till frigöringsventilen på domkraften har en utformning som ej stämmer
överens med skaftet/handtaget. Detta visar att skaftet/handtaget inte är
överensstämmande med det skaft/handtag som varit med i domkraftens
originalförpackning.
Den sammantagna bedömingen är att domkraften och skaftet/handtaget ej hör ihop.
Skaftet/handtaget är inte tillverkat på en sådant sätt att det passar på frigöringsventilens
reglage i samband med nedsänkning. Skaftet/handtaget bedöms dock kunna användas i
pumphävstången i samband med upphöjning av domkraft.
"

Som du säger, hade en ny undersökning av garaget varit bra. Finns det två domkrafter, var är den "gamla" och finns det två skaft? Var är det skaft som passar till den inlämade domkraften???

Det här påminner ju verkligen om en annan situation, den med vattenspridaren.

För i förhör säger ju SD att hans domkraft är typ längst in där han har däcken:

https://www.bildtagg.se/bild/ribm6eomb11xyy444axayoog

GHR58/24

"BFL: Aah din domkraft.. du hade ju egna domkrafter..
MT: Aah men dom köpte jag aah, aah.
BFL: Mm… Så ställer du dom här intill då? Den här intill eller? Eftersom du säger att du kan
ha blandat..
MT: Ingen aning.
BFL: Du vet inte? Var i garaget?
MT: Ja brukar stå ihop med däcken.
BFL: Och vart brukar du ha däcken?
MT: Sitta på väggen, brukar domkraften stå under.
BFL: När man kommer in där?
MT: Mm.
BFL: Juste. Mm.
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2020-09-03 13:04 diarienr: 5000-K574218-18 24MT: Mm.
Tystnad
FL: Hur var det med garaget? Är det byggt, tillbyggt nyligen eller är det gammalt?
MT: 10 år sen kanske.
FL: 10 år sen, mm.
"

Hur ka han ha blandat ihop allt på det här sättet?

Och det är för mig ganska otroligt att SD som är så teknisk och byter däck själv, skulle lasta in en domkraft utan skaftet. Den låg ju inte i sin orginalförpackning? Utan låg förmodligen lös på golvet.

När det gäller så viktiga saker som ett förmodat mordvapen, då hoppas jag att man har både förhör med MC och att man har kollat i SDs garage.

Risken är väl annars att det blir för många lösa ändar här.
Två saknade skaft, bara ett som inte passar till en av de tre domkrafterna.
Citera
2021-04-01, 11:35
Medlem
Citat:
Hade det funnits någon granne som tvekat så kan jag tänka att de ändrat sig nu efter vad NA avslöjat... skriva en lapp med hat gentemot åkl faller nog inte någon på läppen!
Ingen lär beställa tid för fotografering eller filminspelning där! Frågan är om han hade någon vind i seglen. Jag misstänker att han varit i lä en längre tid och bättre lär det inte bli oavsett utgången om några månader.

Han har gjort bort sig.

Det skumma med det här med domkraften är att, om detta är planerat, varför använder han ett tillhygge som någon sen skulle sakna?

Och sen inte vem som helst utan hans chef som verkar ha bra koll och ju fick tjata på SD att få tillbaka domkraften?

Detta faktum gör att jag tvivlar lite på att det faktiskt använts även om det passar perfekt in i sammanhanget. Hans beteende inkl svar i förhör talar också för att han döljer nåt.
Sen är det ju det här med att ta tillfället till villospår om han nu använt något annat. Då är det perfekt att de har ”låst” på ett skaft.
Men å andra sidan drar han bara mer uppmärksamhet till sig med sitt minst sagt avvikande beteende.
Citera
2021-04-01, 11:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har tänkt på detta en del. Ur ditt sista stycke: Videosnutten från bilen visar detta både tydligt och övertydligt. Själv har han nog inga dubier om hur det låter, för i hans ögon och öron låter det säkert väldigt fint och bra och att Lena ska bli glad för hans ord där och då.

Men Lena hade ett starkt och väl utvecklat känsloliv, så för henne lät det säkert både falskt, kallt och okänsligt.

Om det låtit falskt, kallt och okänsligt för Lena hade hon knappast inlett en kärleksrelation med SD. Uppenbarligen är han ändå duktig på att lura åtminstone psykiskt sköra människor som HD och LW.
Citera
2021-04-01, 11:48
Medlem
Citat:
Han har gjort bort sig.

Det skumma med det här med domkraften är att, om detta är planerat, varför använder han ett tillhygge som någon sen skulle sakna?

Och sen inte vem som helst utan hans chef som verkar ha bra koll och ju fick tjata på SD att få tillbaka domkraften?

Detta faktum gör att jag tvivlar lite på att det faktiskt använts även om det passar perfekt in i sammanhanget. Hans beteende inkl svar i förhör talar också för att han döljer nåt.
Sen är det ju det här med att ta tillfället till villospår om han nu använt något annat. Då är det perfekt att de har ”låst” på ett skaft.
Men å andra sidan drar han bara mer uppmärksamhet till sig med sitt minst sagt avvikande beteende.
Jag antar att han trodde den skulle glömmas bort, att hela lådan skulle försvunnit. Saknad av ingen..
Citera
2021-04-01, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det är riktigt obehagligt och primitivt sätt att reagera med att skriva en sådan text, det tycker nog de flesta oavsett om de har läst FUP eller vad de tror om SD i skuldfrågan.

Som du säger, många kan nog efter att ha läst texten i NA, ändrat uppfattning.

Vi som följt fallet kan nog tycka att det påminner om flera av SDs reaktioner som vi sett i FUP.

A158/76

"SD: Du är en sjuk människa och du kommer, du går hela tiden närmare att jag verkställer
mina hot i förebyggande syfte
LW: Nu trycker du på en ...
SD: Du vet ju svaren, sjuka jävla människa, du vet svaret på alla frågor du ställer, varenda
fråga, eem men du försöker hitta nån idiotlösning, jag vet inte vad du håller på med. Du, jag
hatar dig Lena Wesström, jag hatar dig, hej då
"

Liknar mycket det som stod på lappen som satt på det emballerade skaftet:

""Jag hatar Åsa eftersom hon inte vill visa upp
sanningen. Den jäveln ljuger i rätten (eller är helt blåst)"
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem