2021-04-01, 14:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror SD håller på att krackelera. Hans fasad rämnar nu, och tidningarna är inte nådiga. När domen meddelas skulle jag vilja vara där.
... Eller så krackelerar han via HD?
Citera
2021-04-01, 14:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanhända att hans dåliga kontroll på sig själv när han blir pressad, är det som spökar?

Kanske tänkte han att han skulle vara smart, använda skaftet, tvätta av det och sedan lämna tillbaka det. Ingen skulle tänka på just det.

Men så kanske skaftet blev böjt (när det träffade trädet eller ändå) under brottet och plötsligt blev det alltför uppbenbart. Han måste göra sig av med det.
Rispat eller tillbucklat verktyg är väl troligt. MGM kan ha rafsat åt sig första bästa föremål i garaget och lagt det bakom planket innan han och L möttes.
Eftersom det saknas spår i villan, förutom på tvättmaskinen, så är det inte otänkbart att undanstoppande av kläder (inkl handskar och skor) och mordvapen har skett utomhus utefter flyktvägen. Medhavd påse och tejp underlättar. Vid hemkomsten borde cykeln ha ställts intill vattenspridaren för avspolning. Ett antagande som baseras på ett av de tidiga förhören.

SD 30 maj 2018 om cykeln:

"F: Den här cykeln nu då som du var ute och körde med och fixa, bromsarna eller, växlarna på
nu då ...
M:Mm.
F: Hur var, var gjorde du av den sen då? När du har varit ute?
M: Ja antingen (ohörbart) ...
F: Var brukar du ha den?
M: Jag brukar ha den i källaren men,jag vet att jag körde in den i trädgården, eh, för och
flytta vattenspridaren en gång
, men jag har nog inte haft den parkerad där över natten, utan jag körde säkert ner den sen.

Citat:
Han ville kanske inte heller göra det tydligt, genom att direkt lämna tillbaka domkraften med "fel" skaft, utan kanske ville visa att han inte hade ens sådana saker i huvudet. Lite som att han vill visa hur cool han är, glömsk i frågan, glömmer et t om två gånger. Och oj, nu har det gått så lång tid och jag har inte koll på det hela riktigt. Kan ha kommit bort när jag stuvat i garaget....storstädning, källsortering... Medan den i själva verkar har varit borta sedan mordet.
Javisst svamlar han för att verka mera snurrig och glömsk än han egentligen är. Att svara med filmning och fasttejpad hata-lapp visar att han är på väg att förlora fattningen. Ett litet barn i en vuxen kropp.
Citat:
Om jag inte fattat det fel, verkar ju två skaft vara borta?
Domkraften som hör till inskickat skaft, var finns den om inte i garaget? För han kan ju inte ha sparat skaftet och slängt domkraften.
Citera
2021-04-01, 14:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och att det är ett långt hår har de väl vetat om sen obduktionen.
Att då dra iväg hårstrået till Österrike ackompanjerat av SD:s DNA är en gåta. Ok att han på nåt sätt ”kontaminerat” hårstrået med nån kroppsvätska.

Är vi helt värdelösa på DNA i Sverige eller?

Kan de skicka nån patrull till Nederländerna eller Österrike på några dagars kurs och köpa in nån mackapär så vi kan sköta det själva nån gång?!?!

Det är väl så som man har läst om många gånger de sista åren, NFC är vansinnigt överbelastade (skjutningar, bomber med mera), och de lyckas aldrig åtgärda det faktum att de inte hinner med.

Så NFC står där och har inte tid, personal - eller pengar nog - och prioriterar bort det som polisens tekniker har valt ut för testning? Eller så fryser det in det, arkiverar det och glömmer bort det för nya fall strömmar in hela tiden?

För så mycket är klart - NFC är en bromskloss, istället för en fantastisk resurs, som det borde vara.

Förr skickades väldigt mycket till andra länder, både USA, England och andra länder, då de hade/har mycket mer avancerad teknik.

Men de sista 10-20 åren har Sverige fått för sig att vi klarar allt själva, vad det än gäller och ingen annan kan klara det bättre. Landet Bror Duktig. Se bara på Covid och mycket annat.

Och resultatet ser vi här och i andra fall. Och jämför det med danska polisen och dess resurser under till exempel fallet med Kim Wall. Där samarbetar de målmedvetet för offrens upprättelse.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

https://www.domstol.se/nyheter/2021/03/huvudforhandling-i-det-s.k.-hjarstamordet-i-orebro-startar-i-april/
Citera
2021-04-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Eller så krackelerar han via HD?
Jag tänker falska handtag till domkraft och den märkliga filmningen när han "hittade" den. Tänker också på vad han skrev att han hatar åklagaren och att hon möjligen är blåst. Hans sag om LWs cykelsex... alltså... han bara MÅSTE låsas in nu.
Citera
2021-04-01, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tänker falska handtag till domkraft och den märkliga filmningen när han "hittade" den. Tänker också på vad han skrev att han hatar åklagaren och att hon möjligen är blåst. Hans sag om LWs cykelsex... alltså... han bara MÅSTE låsas in nu.
Ja, ett tecken. På att han inte håller ihop. Kontrollfreaket.
För det är weird.

Men jag skrev och menade att han kanske är frustrerad över hela situationen, han är jagad, han har ingen älskarinna att vräka ut frustration på och få fysisk tillfredsställelse heller och HD kanske ligger och loggar med JS och har roligt till skillnad mot honom?
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 14:26.
Citera
2021-04-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är väl så som man har läst om många gånger de sista åren, NFC är vansinnigt överbelastade (skjutningar, bomber med mera), och de lyckas aldrig åtgärda det faktum att de inte hinner med.

Så NFC står där och har inte tid, personal - eller pengar nog - och prioriterar bort det som polisens tekniker har valt ut för testning? Eller så fryser det in det, arkiverar det och glömmer bort det för nya fall strömmar in hela tiden?

För så mycket är klart - NFC är en bromskloss, istället för en fantastisk resurs, som det borde vara.

Förr skickades väldigt mycket till andra länder, både USA, England och andra länder, då de hade/har mycket mer avancerad teknik.

Men de sista 10-20 åren har Sverige fått för sig att vi klarar allt själva, vad det än gäller och ingen annan kan klara det bättre. Landet Bror Duktig. Se bara på Covid och mycket annat.

Och resultatet ser vi här och i andra fall. Och jämför det med danska polisen och dess resurser under till exempel fallet med Kim Wall. Där samarbetar de målmedvetet för offrens upprättelse.

https://www.domstol.se/nyheter/2021/03/huvudforhandling-i-det-s.k.-hjarstamordet-i-orebro-startar-i-april/
De har inte jämnfört det längre strået mot HD för att binda henne till brottet?
Citera
2021-04-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, ett tecken. På att han inte håller ihop.
För det är weird.

Men jag skrev och menade att han kanske är frustrerad över hela situationen, han är jagad, han har ingen älskarinna att vräka ut frustration på och få fysisk tillfredsställelse heller och HD kanske ligger och loggar med JS och har roligt till skillnad mot honom?
Vart befinner sig döttrarna? Inte Bjärred 2.0 nu
Citera
2021-04-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men precis. Det kan komma varifrån som helst. Men de kör stenhårt på att jämföra mot DNA SD. Förstår inte logiken. Ända tillbakas till gamla foton på SD så har han ju kort hår.

https://www.bildtagg.se/bild/rdzplk6k18hojuuc1mxkwpp2

Bara en parentes. Använder han linser nuförtiden förresten eller opererad? Glasögon på bilden.
Vad i hela?! Passande tröja!
Vad mer har du hittat?
Citera
2021-04-01, 14:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
14 cm är inte jättelångt. PJ har väl t.ex. lite halvlångt hår. Om han använt kondom så kan det ju ha fastnat på den. Coco_c brukar väl också vara lite långhårig ibland.

PJ?
De hade väl inget intimt?

Och Coco_c, de hade vä avslutat den sexuella relationen för flera år sedan. Var det inte typ 2014+

Långt hår har väl JH, tex.
Som sagt, ett hårstrå kan ligga ihoprullat, behöver inte ligga utsträckt. Inte heller behöver det ha kommit in nyligen, eftersom Lena hade kommit in i menopausen. Det gör slemhinnorna torrare och skörare så det kan ha fastnat där.
Citera
2021-04-01, 14:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man undrar ju om det stämmer som han sa att den gamla inte fungerade?
De har ju en röd med gult handtag som inte ser ny ut till vilken det raka skaftet inte passar.
Kanske är det därför han köpt en ny med grått skaft?

Men då frågar man sig var är den domkraft som tillhör det raka skaftet? Och var är skaftet till den gamla röda domkraften?

https://www.bildtagg.se/bild/ijux137jjwamyp0cf1pge1w5

Eller har han lånat denna som är på bilden ovan av någon annan?

Det är för många skaft på vift, för att det ska gå ihop...

Ju mer jag läser om dessa skaft, desto mer tror jag att både vi och polisen eventuellt är på avvägar där.

SD har nog planterat mer än gräsfrön i denna soppan.

Citera
2021-04-01, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vart befinner sig döttrarna? Inte Bjärred 2.0 nu
När i tiden skickade han allt weird?

På tal om hur han prioriterar så är det barnen före HD. Även om han inte är så bra pappa som HD lismande flikar in i grälet den 8 maj:
Citat:
"För mig är barnen viktigare än du. Jag släpper dig lätt om det står mellan er. Jag fortsätter nu göra mitt bästa för T."
Ett tillfälle då han verkar väldigt stressad i flera dygn och troligen kompenserar med att projicera som det komtrollfreak han är.
Det eskalerar från cm kring kaninburar, sjukfrånvaro barn, gräl om resan, LW hamnar mitt i allt och det kokar ner i en dl strössel.
Nu har han spytt galla över HÅ.

Är HD involverad så vore väl bästa hämnden att dra med henne i förfallet, ordna en rättegång.
... Och i högsta grad om hon är drivande och fortsatt håller honom på halster med sitt brist på tillit kort och roar sig.

Positiva och konstruktiva HD pressar på om planering inför resan.

" HD: Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte förändra det.
Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM
"

SD: Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 15:22.
Citera
2021-04-01, 14:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
De har inte jämnfört det längre strået mot HD för att binda henne till brottet?

Inte vad jag vet? Inget jag har sett i alla fall. Annars vore det väl det mest logiska.

Nötis?
Piastrone?

Någon som vet?

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in