2021-04-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är den, usch.
"... alla runt mig lever i ovisshet..."
Alla förutom han själv alltså? Det är ju vad han faktiskt säger. Annars säger man väl att "vi alla lever i ovisshet"?
Precis! Han raljerar verkligen på gränsen.
Citera
2021-04-01, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD har verkligen visat sitt rätta ansikte nu med tanke på vad som framgick av NA igår!

Något måste vara riktigt fel på den mannen... kanske någon bokstavskombination som inte är upptäckt ännu.

"Jag hatar åsa...

Det var tur att det publicerades i NA igår annars skulle man kunna tro att det var ett (väldigt dåligt aprilskämt).

Nåväl fick ett gott skratt iaf när han skulle filma i garaget (fick ta till reprisen)! Kanske skickar han ett sms eller något till åsa snart med ett "rt"...

Ps Sen var det det här med dateriet igen. Skulle öppna det som kom fram igår, fick fråga om VPN, skulle trycka om jag inte hade det... eller hade det redan. Vad händer om jag trycker att jag inte har det, blir det då ytterligare frågor/något jag ska installera? Vad händer om jag trycker att jag har det trots att jag inte har det? Ds
Jag tror SD håller på att krackelera. Hans fasad rämnar nu, och tidningarna är inte nådiga. När domen meddelas skulle jag vilja vara där.
Citera
2021-04-01, 08:37
Medlem
Är det inte läge att plocka in honom?
Vem vet vad han kan tänkas hitta på i väntan på förhandlingarna?
Han kanske redan packat cykelkärran med båten och all utrustning han behöver för att hålla sig undan?
Stackars flickorna D.
Hur känner HD, JG, SoA och BA nu, när sanningen kommer fram..
Alla kan göra misstag, jo tjena..
Citera
2021-04-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror SD håller på att krackelera. Hans fasad rämnar nu, och tidningarna är inte nådiga. När domen meddelas skulle jag vilja vara där.

Hans uppförande påminner om hur han uppförde sig gentemot LW, nu vänder det sig mot åkl istället. Han klarar inte av att hålla igen (när han borde). Nu har de svart på vitt hur han fungerar, hoppas de på något vis kan använda det.

Dock så kommer jag ihåg den senaste vändan när de släppte honom fri. Kommer ihåg att jag lyssnade på lokalradion och de började med "den 45-årige mannen"... jag tänkte direkt att han gjort som sin namne i ett annat fall här i Örebro (som påminner mycket om detta fall) att han hade tagit livet av sig i häktet. Såå jag ropar inte hej ännu... risken finns att han slipper fri även denna gång.
Citera
2021-04-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han kanske redan packat cykelkärran med båten och all utrustning han behöver för att hålla sig undan?
Stackars flickorna D.
HD vet redan att han är mördaren. JG också. De märkliga svärföräldrarna vete fan, de slätar över 6 års otrohet , så de hänger nog gärna i besökscellen när det är så dags. Barnen W behöver upprättelse och gigantiskt skadestånd. Tyvärr gäller schabloner här i landet, men ändå.
Citera
2021-04-01, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HD vet redan att han är mördaren. JG också. De märkliga svärföräldrarna vete fan, de slätar över 6 års otrohet , så de hänger nog gärna i besökscellen när det är så dags. Barnen W behöver upprättelse och gigantiskt skadestånd. Tyvärr gäller schabloner här i landet, men ändå.
Jotack, schablonberäkningar som inte riktigt är i realitet med verkligheten.
Gå in på konsumentverket och titta, men det är offt.
När det gäller brottslighet finns det inte någon gräns för hur mycket lögner som blir till sanning, då åklagaren hela tiden måste bemöta nya fabler och svammel.
Att läsa Mumsbullens snabbt inhämtade och upplagda nya dokument, med hjälp av frökensverige och inse vad vi redan misstänkt, att det är mycket i fupen som inte redovisats, som förbisetts.
Poliser som eftersöker vittnen till händelser, hur obetydliga de än må vara, för gemene man, kan visa sig vara pusselbiten som gör bilden komplett. Bra jobbat chefen
Citera
2021-04-01, 09:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stackars flickorna D.

Det verkar inte som att åklagaren kan bestämma över TR:s beslut att släppa honom ur häkte. Annars hade hon väl häktat honom speciellt nu när det inkommit ny bevisning också?
Citera
2021-04-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De fanns inte i lådan, men i arbetsbilens skuff. Chefen som ägde grejorna (stövlar, domkraft) saknade dom. Var bara tre som haft bilen. Han själv(som ansvarade för nyckeln), en annan anställd (som han frågat) samt SD.

Om chefen frågade SD specifikt ang domkraft(handtag), varför svarar han inte bara att "något sådant såg jag inte till".

I stället åker han hem och ska filma... som om det vore något bevis.

Lika lite bevis som när han påtalade till LW när hon kom hem och hittade ett ljus i sin säng...!

Svårt att förstå hur han tänker!
Citera
2021-04-01, 09:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om chefen frågade SD specifikt ang domkraft(handtag), varför svarar han inte bara att "något sådant såg jag inte till".

I stället åker han hem och ska filma... som om det vore något bevis.

Lika lite bevis som när han påtalade till LW när hon kom hem och hittade ett ljus i sin säng...!

Svårt att förstå hur han tänker!

Psykopat och narcissistdiagnoser i all ära men min tro är att SD har NPF.
Citera
2021-04-01, 09:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det var inget trappbygge. Bostadsrättsföreningen där JG bodde hade fått en trappa restaurerad och föreningen var inte nöjda med resultatet. Så JG frågade Sd om ett utlåtande inför reklamationen med det företag som gjort i ordning trappan. Varken JG eller SD var involverade i själva arbetet.

Det vet jag. Men han skulle ju gjuta något i/utanför sin sommarstuga? Han lånade ju en cementblandare av SD.

Den nya sökfunktion här på FB är ju värdelös mot innan, så jag vet inte ens om jag ids leta.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-04-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Psykopat och narcissistdiagnoser i all ära men min tro är att SD har NPF.

Såklart... Något Pågående Fel
Citera
2021-04-01, 09:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänk om det var UW som tog initiativet till skilsmässan? Någon har hävdat det, om det var UW själv som berättade eller en vän till LW. Uppgiften finns!
Båda två på olika sätt om jag minns rätt.

LW sa till UW att han var tråkig.
UW svarade LW att då är det lika bra att vi skiljer oss.

Rätta mig om det är fel men det ovanstående är så som jag minns det.

Båda kanske insåg att de inte passade så bra ihop, så det blev inget stort problem.
Eller också förväntade sig UW protester från LW när han föreslog skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in