2021-04-01, 09:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Psykopat och narcissistdiagnoser i all ära men min tro är att SD har NPF.

Det tror jag med. Men med drag av psykopati, sociopati och narcissism.

En väldigt komplicerad blandning givetvis på en i övrigt högfungerande person. Tror att mycket av hans sociala kompetens (gentemot kunder, kompisar) är ett inövat beteende, som han har övat in under hela sitt liv.

Men när någon/något går emot honom, så brister allt och han glömmer det han övat in. Det är som jag hörde redan för nästan tre år sen (av folk som känner honom), "My way or the Highway".

När man däremot ser brevet till ÅH (och mycket annat), så inser man han att hans mentala utveckling troligen har stannat redan i tidig grundskola. Han uttrycker sig då som ett barn, istället för som en vuxen.

Spekulation får jag givetvis tillägga. Men det är inte en vuxens mans uppförande vi pratar om, det är ett som är säkert.

Man kan även se det i hans videos till LW i FUP. Han låter som en robot när han pratar och känslorna når inte fram till ögonen. Han vet vad han ska säga, men han känner inte det han säger.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....
Citera
2021-04-01, 09:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tråden formligen exploderar.
Vet ej om det framkommit, men det finns två nya bilagor i fallet, hos göta hovrätt.
Ett tilläggsprotokoll på 86 sidor! Samt ett protokoll där åkagarna bla åberopar återkallelse av a.st*andlis vittnesmål!
Undrar om The Bald Brothers vill avsäga sig sin klient?
Nu har jag inte koll på alla dokument.
Innebär återkallelsen att ett tidigare vittnesmål från henne inte spelas upp i hovrätten?
Eller var hon kallad till hovrätten för att vittna och det har nu dragits tillbaka?
Citera
2021-04-01, 09:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det vet jag. Men han skulle ju gjuta något i/utanför sin sommarstuga? Han lånade ju en cementblandare av SD.

Den nya sökfunktion här på FB är ju värdelös mot innan, så jag vet inte ens om jag ids leta.

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Förhör med JG 18/10-18:
A150/271

"Han hade kontakt med Stefan om att han skulle åka till huset. Han tog själv initiativ till att
åka dit vid just det tillfället. Han behövde cementblandaren för att gjuta grunden till en
hörnsten samt gjuta ett hallgolv i sitt och Lena Ingmans torp. Jerry blev kontaktad att det var
grannar som sett honom vid Stefans hus och som lagt ut på Flashback att han skulle använda
cementblandaren för att gjuta in mordvapnet. Jerry tyckte det kändes mycket olustigt och
arbetet sköts upp och genomfördes inte förrän långt senare i slutet av sommaren, augusti eller
september.
"

Jag tror inte att SD har gjort av sig med mordvapnet på ett så här osmidigt sätt, särskilt som att JG är på nålar om gjutningen.
Citera
2021-04-01, 10:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör med JG 18/10-18:
A150/271

"Han hade kontakt med Stefan om att han skulle åka till huset. Han tog själv initiativ till att
åka dit vid just det tillfället. Han behövde cementblandaren för att gjuta grunden till en
hörnsten samt gjuta ett hallgolv i sitt och Lena Ingmans torp. Jerry blev kontaktad att det var
grannar som sett honom vid Stefans hus och som lagt ut på Flashback att han skulle använda
cementblandaren för att gjuta in mordvapnet. Jerry tyckte det kändes mycket olustigt och
arbetet sköts upp och genomfördes inte förrän långt senare i slutet av sommaren, augusti eller
september.
"

Jag tror inte att SD har gjort av sig med mordvapnet på ett så här osmidigt sätt, särskilt som att JG är på nålar om gjutningen.

Tack, Nötis! Det tror jag inte heller egentligen. Tror dessutom att det kanske till och med att det kan vara två vapen (skaftet, armeringsjärnet och/eller taktisk ficklampa).

Och dessvärre kan vapnet/vapnen vara gömt/gömda vart som helst. En vattenfylld ravin, en gruva, i Kilsbergen, på väg till Arlanda, eller helt enkelt djupt under markytan i Vivallaskogen. Undersöktes SD´s bil innan de åkte till Arlanda, till exempel?

Tyvärr tror jag att det blir väldigt svår att hitta mordvapnet/mordvapnen. Med åratal av Geocachande, så känner SD till varenda ihålig stubbe i halva Sverige. Det gör varken vi eller polisen.

https://www.domstol.se/nyheter/2021/03/huvudforhandling-i-det-s.k.-hjarstamordet-i-orebro-startar-i-april/
Citera
2021-04-01, 10:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ps Sen var det det här med dateriet igen. Skulle öppna det som kom fram igår, fick fråga om VPN, skulle trycka om jag inte hade det... eller hade det redan. Vad händer om jag trycker att jag inte har det, blir det då ytterligare frågor/något jag ska installera? Vad händer om jag trycker att jag har det trots att jag inte har det? Ds
Om du inte har VPN är det lätt att spåra din IP-adress tror jag.
Om du struntar i om den blir spårad så brukar det fungera så att du kan klicka bredvid frågerutan för att få den att försvinna.
Citera
2021-04-01, 10:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Att SD skulle kasta något användbart för honom som han äger (han säger... kan ha kastat det) tror jag inte på.

Dessutom passade inte skaftet han hade kvar i garaget till chefens domkraft.
Att sedan tappa förståndet helt och skriva/skicka med en lapp där han "hatar åsa" är bara för mycket.
Är det skaftet som är mordvapnet (även ev annat mordvapen) låg det nog i ryggan på väg till jobbet och dumpades i en container på arbetsplatsen som han tog firmabilen till på morgonen (jobbade trots att chefen trodde han hade semester).

Finns det olika märken på LW är jag inte främmande för att han även sparkat på henne när hon väl låg ner. Han kunde ju se LW "söndersparkad" i förhör.
Rimlig teori.
Kanske jobbade han på sin semesterdag bara för att kunna använda firmabilen.
Om skaftet hade upptäckts i bilen hade det inte varit så konstigt eftersom det hörde hemma där.
Hade skaftet hittats i hans ryggsäck hade det varit konstigare.

Man får ändå anta att han hade rengjort det efter bästa förmåga man kanske inte litade på att det var helt rengjort.
Citera
2021-04-01, 10:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror SD håller på att krackelera. Hans fasad rämnar nu, och tidningarna är inte nådiga. När domen meddelas skulle jag vilja vara där.
Det tror jag också.
Den handskrivna lappen är långt utanför alla gränser.
Under förhöret kommer han inte ihåg vad han har skrivit på lappen.
Citera
2021-04-01, 10:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det verkar inte som att åklagaren kan bestämma över TR:s beslut att släppa honom ur häkte. Annars hade hon väl häktat honom speciellt nu när det inkommit ny bevisning också?
Det verkar?
Åklagare kan bara anhålla några dagar och sedan är det domstolar som beslutar om häktning.
Citera
2021-04-01, 10:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar?
Åklagare kan bara anhålla några dagar och sedan är det domstolar som beslutar om häktning.

Jag menar om åklagaren kan anhålla och häkta igen när TR beslutat häva häktning efter ett frikännande?
Citera
2021-04-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om du inte har VPN är det lätt att spåra din IP-adress tror jag.
Om du struntar i om den blir spårad så brukar det fungera så att du kan klicka bredvid frågerutan för att få den att försvinna.

Tack för svar!

Jag såg dokumentet bakom alternativen som dök upp (som tog upp nästan hela sidan, dokumentet gick ej att tjuvkika på), IP verkar inte vara så lätt att spåra iof (efter vad som framkommit i tråden).
Jag valde att inte göra något... frågan är om jag hade valt att jag inte hade VPN(?) om jag då fått ytterligare frågor att svara på eller om jag då fått detta skydd per automatik.

Just detta dokument var kanske inte så viktigt... men de andra 86 sidorna vore intressant att få läsa, och ev framtida dokument.
Citera
2021-04-01, 10:27
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Tack för svar!

Jag såg dokumentet bakom alternativen som dök upp (som tog upp nästan hela sidan, dokumentet gick ej att tjuvkika på), IP verkar inte vara så lätt att spåra iof (efter vad som framkommit i tråden).
Jag valde att inte göra något... frågan är om jag hade valt att jag inte hade VPN(?) om jag då fått ytterligare frågor att svara på eller om jag då fått detta skydd per automatik.

Just detta dokument var kanske inte så viktigt... men de andra 86 sidorna vore intressant att få läsa, och ev framtida dokument.
Det är bara reklam att trycka bort! ”Jag har redan”
Citera
2021-04-01, 10:32
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Meddelandet om VPN i Gofile är reklam. Bara att klicka alternativet att man har VPN även om man inte har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in