2021-03-31, 17:32
Avslutad
Tråden formligen exploderar.
Vet ej om det framkommit, men det finns två nya bilagor i fallet, hos göta hovrätt.
Ett tilläggsprotokoll på 86 sidor! Samt ett protokoll där åkagarna bla åberopar återkallelse av a.st*andlis vittnesmål!
Undrar om The Bald Brothers vill avsäga sig sin klient?
Citera
2021-03-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vet ej om det framkommit, men det finns två nya bilagor i fallet, hos göta hovrätt.
Ett tilläggsprotokoll på 86 sidor! Samt ett protokoll där åkagarna bla åberopar återkallelse av a.st*andlis vittnesmål!

Ja jäklar, nu börjar det bli spännande
Kan någon lägga upp protokollet? / bilagorna ?
Citera
2021-03-31, 17:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Eller på vägen till Arlanda.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

#GoddagDomkraftsskaft, som Avel skrev!

Kanske USA hade stort behov just då ; utav importerade domkrafsskaft ?
Citera
2021-03-31, 17:43
Medlem
Citat:

Den här återkallelsen av vittnesmål... är det kvinnan som är kompis med de inblandade? Som suttit med på HD:s förhör?

Kommer inte ihåg att jag sett något förhör med henne iof.

Börjar bli spännande nu (igen).
Citera
2021-03-31, 17:43
Medlem
Citat:

Det med återkallandet av vittnesmålet är intressant oavsett skäl: för att det ger fel bild av aktiviteterna på LWs mobil eller för att det kan föreligga en jävssituation?

Varför skulle försvarsadvokaterna avsäga sig sin klient?
Citera
2021-03-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den här återkallelsen av vittnesmål... är det kvinnan som är kompis med de inblandade? Som suttit med på HD:s förhör?

Kommer inte ihåg att jag sett något förhör med henne iof.

Börjar bli spännande nu (igen).

Precis, så är det
Citera
2021-03-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nyss hemkommen, och är låååångt efter i tråden.

Minns att vi pratat om domkraft tidigare i tråden, men just det har från NA är helt nytt för mig.

Bild från NA på liknande domkraft (från FUP enligt NA):

https://www.bildtagg.se/bild/3posxgg7miv21x5bzj7mjo4

Vet inte om det har nämnts i FUP vilken färg skaftet ska ha haft.

Här ser man att SDs skaft är grått, medan den som ska vara av liknande sort är rött.

Jag tror vad jag vill om SDs "konstrande".
Att han tar till det här greppet, det gör att man förstår till ett hundra procent att han är den skyldige.

Det är märkligt att åklagaren inte har haft med denna vända (???) i FUP (tillägg).

För visst, det går inte att bevisa att detta är mordvapnet, men ändå är hela den underliga vändningen med hans eget icke filmande, sedan eget filmande så märkligt att det ändå skulle kunna belysa att det ligger en hund begraven här.

Dessvärre är jag lika säker på att mordvapnet är borta sedan länge. Tufsan är nog inne på rätt spår här.
aldrig att du kan slå så hårt med ett domkrafts rör.. om inte jag minns fel så var det rejäla hack i trädet.. även om det sticker ut en pigg så går det inte att göra så stora hack med en smäll.. och att man träffar inom somma område flera gånger så jacken ser ut att komma från ett större objekt är ju totalt omöjligt.. testa själv ta ett domkraftsrör och dräm till allt vad du orkar i ett träd och du förstår vad jag menar.. har försökt använda domkraftsröret som en hammare när man inte haft något annat inärheten och det händer NADA får mer kraft med ett spärrskaft än domkrafts röret.. för liten massa för att skada trädet så mycket.

skulle jag gissa på vapen så baksidan av en skaplig yxa eller någon form av större hammare kanske en större kofot. det blir ju inte sånna skador av ett domkraftsrör som väger 1kg hur man än svingar det.. helt klart kan man slå ihjäl någon med röret men när trädet fått dom skadorna så måste det finnas lite tyngd och föremålet kan inte vara runt så när som en liten pigg som sticker ut.
Citera
2021-03-31, 17:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kanske USA hade stort behov just då ; utav importerade domkrafsskaft ?

Tror det kanske försvann på vägen. Innan dess var det gömt i skogen där grannen såg HD yra runt och försöka gömma sig innan de åkte. En teori, såklart...men deras fantasi verkar obegränsad.

En annan möjlighet är att det är ingjutet i trappen hos JG.

Sen finns det ju ett 60-tal gruvor runt Örebro med och en massa raviner.

Citera
2021-03-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han har ju även mer eller mindre pekat ut HD i ett förhör. Jag har ju alltid trott att hon är inblandad. Kanske till och med medskyldig till det hela.

Spekulation:

Tycker att folk ska leka med tanken, att det KAN vara motsatta förhållanden mot vad vi tror i denna situation.

Nu ska jag berätta en saga.

Två speciella personer som är oerhört lika varandra möts. De får barn. SD tar hand om HD för att han måste. Han är underkuvad, psykad och gör precis det HD vill. Och samtidigt får han chansen att glänsa som duktig. Något som han är helt beroende av är beröm och godkännande.

Han googlar även på spädbarnsdöd och annat. För att det är den som får förlossningsdepressionen som stöter bort barnet. Och SD gör som HD vill.

Han träffar LW, men har ingen aning om hur man sköter en relation, utan han behandlar LW som skit. För så har de flesta förhållandena i hans liv sett ut. Hans föräldrar mot honom. Han mot brorsan och andra.

Men han vill ha sex. Mycket sex. Det får han inget av hemma. HD drömmer om att LW försvinner ur deras liv. Men säger sen: "Nej, hon får leva", efter att hon sen länge har planterat ett frö hos SD.

När hon börjar piggna till från depressionen och allt med LW uppdagats, så straffar hon honom genom att ta ut skilsmässa och träffa Sillen. Hennes mål är att få tillbaka SD och därför erkänner hon inte att hon har sex med Sillen. Nu vet SD att han snart måste göra av med LW. De 17 raderade loggningarna är den sista spiken i kistan. Topplocket har gått på HD.

Planeringen, som har varit igång i flera år, börjar nu på allvar. HD åker bort med Sillen så att hon har ett alibi, men trimmar ändå SD så gott hon kan med lockelser och "jag älskar dig" och hon har ställt som ultimatum att LW ska vara "borta" innan USA. Hon behöver loggarna och hon tycker att Sillen börjar bli för engagerad.

SD ser till att ha sex med LW på fredagen genom att be henne komma till den helt tomma firman, för att han behöver blanda DNA/blod (säger kanske en sjuksköterska till honom?) och kravet är han ska sedan göra av med henne under helgen. De snackar ihop sig om LW`s Niagrafall av blod.

Lämnar telefonen hemma, stoppar chefens domkraftsskaft i byxlinningen och tar med sig en taktisk ficklampa som han har skickat efter på AliBaba, men tappar modet. Ringer sen polisen och berättar om sina shape-shifter-mållgans. För att ha en ursäkt inför HD?

På söndagens loppis är han mycket sammanbiten, för att HD åter sagt att hennes tålamod är slut och hon tänker åka ensam om han inte gör det han har lovat.

Hon promenerar en snabbis med hoodie på måndagen och ser att LW är hemma. Sen smyger SD fram och visar sig i fönstret i LW´s med ett stort leende. LW följer med till MP. Resten vet vi. Men vet vi att det bara var han?

Sen följer:

HD på morgonen: "Hoppas att hon är död"

SD på förmiddagen: "Vi kommer att få se otäcka löpsedlar snart"

De tu lyckliga strålar ikapp, redan dagen efter att LW försvunnit: "Det ska bli så bra nu"

Och familjen: "Där HD pekar, gräver SD"

SD söker inte ens den som han har haft dygnetruntkontakt med i 6 år:

https://forumbilder.com/i/ro6E

Jag är precis som åklagaren helt säker på att det är SD som mördat LW - och sannolikt med en eller annan typ av hjälp av någon.

Men vi vet verkligen inte hur det har gått till innan. I flera år.

Mycket intressant och tänkvärd story. Men hur överensstämmer den med SD psykopaten? En psykopat låter sig aldrig hunsas av någon? En psykopat dominerar, men blir aldrig dominerad.
Citera
2021-03-31, 18:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
aldrig att du kan slå så hårt med ett domkrafts rör.. om inte jag minns fel så var det rejäla hack i trädet.. även om det sticker ut en pigg så går det inte att göra så stora hack med en smäll.. och att man träffar inom somma område flera gånger så jacken ser ut att komma från ett större objekt är ju totalt omöjligt.. testa själv ta ett domkraftsrör och dräm till allt vad du orkar i ett träd och du förstår vad jag menar.. har försökt använda domkraftsröret som en hammare när man inte haft något annat inärheten och det händer NADA får mer kraft med ett spärrskaft än domkrafts röret.. för liten massa för att skada trädet så mycket.

skulle jag gissa på vapen så baksidan av en skaplig yxa eller någon form av större hammare kanske en större kofot. det blir ju inte sånna skador av ett domkraftsrör som väger 1kg hur man än svingar det.. helt klart kan man slå ihjäl någon med röret men när trädet fått dom skadorna så måste det finnas lite tyngd och föremålet kan inte vara runt så när som en liten pigg som sticker ut.

Då tänker jag att det är den rundade änden av skaftet som slagit i vid ett sving. Den kanske är ganska skarp? Ca 3 cm i diameter verkar denna vara. Samtidigt ser den dubbelpipig ut, vilket borde get tydliga spår i skallen tycker man.

Man pratade ju om både cirkulära skador liksom linjära skador i skallen/skallbenet.
Citera
2021-03-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Det är helt nya uppgifter som aldrig förekom i åtalet och tingsrättsförhandlingen.

Det var efter att ha läst en artikel i NA som chefen på mannens arbete vände sig till polisen. I artikeln fanns uppgifter om att mordvapnet kan röra sig om ett cylinderformat verktyg.
"

Det verkar ju som att chefen SR fick tillbaka lådan, men då saknades det ett handtag:

"Efter att 46-åringen försatts på fri fot efter att ha varit häktad en tid, bad chefen om att få tillbaks lådan med verktyg. När han fick tillbaks sakerna saknades handtaget till domkraften."

https://www.na.se/artikel/polisens-nya-utredning-har-ar-vapnet-som-kan-anvants-vid-hjarstamordet-jag-hatar-asa-fyndet-hatbreve t

Det måste ha varit efter att FUP kom ut (och TR förhandlingarna genomgåtts?)som detta med det cylinderformiga tillhygget kom fram till NA och chefen ringt in om detta.

Det här nedan känner jag inte igen, så jag undrar varifrån NA fått det?
Det borde alltså vara frågan om nya förhör sedan TR förhandlingarna om jag fattar allt rätt?
Det har väl inte stått något om de cylinderformade skadorna innan FUP kom ut?

Från NA;:

""Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör."

//

"Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör."

Från FUP förhör SR, SDs chef. Här nedan nämner chefen inget om domkraften dock:

Jag fick myror i huvudet när jag ser vad NA skriver.

De skriver "nya uppgifter", hur nya kan de vara... syftar de på nya uppgifter sedan dom publicerade något (inget sedan före nyår, en sammanfattning... men då fanns inte detta med som jag kommer ihåg) eller är det dagsfärskt? Något som vi kan se kanske i dessa nya 86 sidor.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-03-31 kl. 18:12.
Citera
2021-03-31, 18:20
Medlem
Citat:

Ja hennes förhör har de ingen användning av när de har några killar från Telia som ska upp i förhör.
Hennes ”kunskap” visade sig när försvarsadvokat CO ställde frågor mot slutet där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in