2021-04-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mmmm SD har definitivt en förklaringsbörda gällande domkraftshandtaget. Chefens då.

Tja, om det formellt går att tillskriva SD en förklaringsbörda avs detta kanske är tveksamt?
Citera
2021-04-04, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligt, ja. SR som ursprungligen äger skaftet samt vet en hel del om armeringsjärn, byggen samt SD bör höras ordentligt.
Ja, sen så är SD mannen som är redo i alla lägen. Han jagar potentiella inbrottstjuvar, kollar på skumma personer och leker polis.
Han vill ingripa och bli hjälte.
Hans synapser kopplar nog lite annorlunda än gemene man. Han verkar gå omkring och klura.
En prepper i survivalist mode. Redo med skyddsrum och frystorkat. Han pratar ju i termer som fred och krig till och med.

Skulle inte förvåna mig ett dugg om han sett ett sånt handtag som ett bra vapen i bilen att ha som tillhygge vid behov. Greppvänligt att svinga runt med.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 02:10.
Citera
2021-04-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar inte att kritisera att du postar fup-utdrag (antar jag) men du skulle ju gärna även få kommentera/precisera vad du vill ha sagt med inläggen.

Och, en säkerligen dum fråga, vad avses med en ”wa”?

I detta sammanhang förmodligen ett "Will Attend", ett slags föranmälan till ett event.
Citera
2021-04-04, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle han inte sakna? HD var väl nåt stabilt (kärnfamiljärt) som han tyckte var bra att vila ut hos mellan utflykterna med LW.
LW i sin tur representerade nåt han uppenbart ville ha genom åren, det blev nog en markant förändring.

Mansgrisen hade nog gärna behållt en tidigare tillvaro innan HD började krångla och ställa krav. Sen pressade LW från sitt håll och där stod åsnan mellan två hötappar.
Resultat mord.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar verkligen om SD kan sakna någon.

Jag tänker återigen på Hjalmar Söderbergs ord, och hur SD agerar.

Minns att någon i tråden skrev om kärleksbooming (Firesnake), att offer vid våld i nära relationer ofta har utsatts för en ovanligt intensiv kärleksbooming i början av relationen.

Detta kan ju vara en sådan strategi SD tar till för att väcka uppmärksamhet. Att bombardera vissa personer (kanske särskilt kvinnor) med beröm och uppmärksamhet.

För SD får det den effekten att han bli uppmärksammad själv. Antingen på ett positivt sätt, eller så kan det bli kalla handen. För Lena som behövde mycket uppmärksamhet och närhet, har detta sätt att närma sig någon säkert varit effektivt.

Om SD saknar något, då handlar det kanske mer om saker som hans gamla liv, hans tidigare status, hans roll inom geocachingen och på jobbet. Kanske den uppmärkamhet han fick av Lena? Men inte Lena som person?

Just nu undrar jag hur SD klarar av allt?

Hans chef har skickat in tips till åklagaren, en av hans vänner har tipsat om SDs besök hos honom 7 okt, då inloggningarna skedde. Jag tror att många grannar känner sig stela i hans sällskap, kanske försöker undvika honom.

Hela hans liv måste ha krackelerat.

Hans barn är inte längre så små. De kan dra egna slutsatser och kan så småningom börja tvivla på hans historier.

Han ångra kanske mycket, kanske t om mordet.
Men inte för att Lena är död, utan för allt trassel det har ställt till, dvs Lena har ställt till.

Min spekulation.

Som nötis skriver så tror jag också att det ligger till.
Dvs han saknar det han kan få ut av samvaron och relationen med personer
och han saknar de känslor personerna väcker hos honom.
Men han saknar inte personerna i sig.
De är utbytbara.

Fanns det nån annan kvinna som kunde ge samma stabilitet, sociala status, rodda med barnen och levereras med en SOA-typ som ställer upp och ser honom som en son osv. - då hade han lika gärna kunnat ta henne.

Särskilt om kvinnan var fri från psykisk ohälsa, eller bara hade lite lagom, så SD kunde spela bror duktig utan att behöva slita ihjäl sig.

Han skiter väl i HD som person. Däremot ser han henne troligen som en ägodel.
Ingen ska repa hans bil (eller sno hans strössel). Eller reta upp hans HD så hon blir jobbig och gnällig, ingen!
Citera
2021-04-04, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
I detta sammanhang förmodligen ett "Will Attend", ett slags föranmälan till ett event.

Okej, tack för klargörandet, det verkar ju stämma bra in i sammanhanget.
Citera
2021-04-04, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Som nötis skriver så tror jag också att det ligger till.
Dvs han saknar det han kan få ut av samvaron och relationen med personer
och han saknar de känslor personerna väcker hos honom.
Men han saknar inte personerna i sig.
De är utbytbara.

Fanns det nån annan kvinna som kunde ge samma stabilitet, sociala status, rodda med barnen och levereras med en SOA-typ som ställer upp och ser honom som en son osv. - då hade han lika gärna kunnat ta henne.

Särskilt om kvinnan var fri från psykisk ohälsa, eller bara hade lite lagom, så SD kunde spela bror duktig utan att behöva slita ihjäl sig.

Han skiter väl i HD som person. Däremot ser han henne troligen som en ägodel.
Ingen ska repa hans bil (eller sno hans strössel). Eller reta upp hans HD så hon blir jobbig och gnällig, ingen!
Ja. Och då saknar han är svaret.
De representerar nåt i hans liv.

Han är en klassisk egocentrerad mansgris i mitt tycke men total objektifiering på nivå psykopati tror jag dock inte det berör.

Han är socialt inkompetent och emotionellt låghalt vilket han tycks vara medveten om.
Helt borta i bemötande, integritet och verkar således rätt inkompetent på den fronten.

Han saknar den praktiska delen som HD representerar, som en oas att vila ut vid, dvs det som berör stabilitet i en familj och hon anpassar sig som en kameleont när han får sina psykbryt som kontrollfreak.
Däremot har hon uppenbart en viss makt, hon sätter gränser.
Att han sen inte lyder är en annan femma.

Han saknar troligen LW sexuellt, hon hade ett dygnsmönster som var mer i hans stil, det spännande, livfulla och extremt tät kontakt även om de hade ändlöst gnabb.

Han vill ha tillbaka HD innan och efter mordet och det är det intressanta oavsett om hon vore ersättningsbar. Hon är även mor till hans barn.
Kontinentalplattorna har liksom rört på sig och det det skapar nåt i klass med en tsunami.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 02:46.
Citera
2021-04-04, 03:02
Medlem
Från Aftonbladet:

Polis sparkas: ”Säkerhetsrisk”
En polis i Örebro län avskedas. Anledningen är att personen anses utgöra en säkerhetsrisk för sina kollegor, skriver SVT Nyheter Örebro. Polisen i fråga har varit avstängd sedan januari 2021. Personen har uppvisat ”allvarliga brister i pålitlighet och i sin lojalitet till kollegor, arbetsgivaren och polisens brottsbekämpande uppdrag”, enligt protokollanteckningar från polisens personalansvarsnämnd som SVT har tagit del av.

Enligt internutredningen utgör polisen en pågående och framtida säkerhetsrisk och kan därför inte heller ges andra uppgifter inom myndigheten. Det var inget enhälligt beslut från personalansvarsnämnden. En ledamot menade att omständigheterna arbetsgivaren åberopat som grund ”är föremål för preskription”. (TT)
Citera
2021-04-04, 03:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Från Aftonbladet:

En polis i Örebro län avskedas. Anledningen är att personen anses utgöra en säkerhetsrisk för sina kollegor, skriver SVT Nyheter Örebro. Polisen i fråga har varit avstängd sedan januari 2021. Personen har uppvisat ”allvarliga brister i pålitlighet och i sin lojalitet till kollegor, arbetsgivaren och polisens brottsbekämpande uppdrag”, enligt protokollanteckningar från polisens personalansvarsnämnd som SVT har tagit del av.

Enligt internutredningen utgör polisen en pågående och framtida säkerhetsrisk och kan därför inte heller ges andra uppgifter inom myndigheten. Det var inget enhälligt beslut från personalansvarsnämnden. En ledamot menade att omständigheterna arbetsgivaren åberopat som grund ”är föremål för preskription”. (TT)
Oops. Nåt som berör det här fallet?
Men föremål för preskription lät väl samtidigt konstigt som reservation, åberopas nån äldre händelse?
Citera
2021-04-04, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Från Aftonbladet:

PS?
Citera
2021-04-04, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
PS?

PS är väl utköpt?

Tankarna drar iväg, men det startades snabbt en egen tråd här på FB så jag tror det är enklast att följa den: svaret lär nog inte dröja.
Citera
2021-04-04, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oops. Nåt som berör det här fallet?
Men föremål för preskription lät väl samtidigt konstigt som reservation, åberopas nån äldre händelse?

Egentligen tror jag inte det, men det har varit så mycket konstigheter och alla funderingar kring jäv och dåliga utredningar får ju en att fundera på vem det kan vara och varför...
Citera
2021-04-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det har jag påpekat här i tråden flera gånger och nu är det en kritisk tid. Bara dagar kvar till rättegången.
Många ligger nog risigt till.
Ursäkta min frånvaro i den här tråden då den helt förstördes av SDs försvarsteam.
Kommer det upp i HD då?
Vad finns det för nya uppgifter och förhoppningar? Finns det någon sammanställning på det som skall upp i HD?
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in