Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Som nötis skriver så tror jag också att det ligger till.
Dvs han saknar det han kan få ut av samvaron och relationen med personer
och han saknar de känslor personerna väcker hos honom.
Men han saknar inte personerna i sig.
De är utbytbara.
Fanns det nån annan kvinna som kunde ge samma stabilitet, sociala status, rodda med barnen och levereras med en SOA-typ som ställer upp och ser honom som en son osv. - då hade han lika gärna kunnat ta henne.
Särskilt om kvinnan var fri från psykisk ohälsa, eller bara hade lite lagom, så SD kunde spela bror duktig utan att behöva slita ihjäl sig.
Han skiter väl i HD som person. Däremot ser han henne troligen som en ägodel.
Ingen ska repa hans bil (eller sno hans strössel). Eller reta upp hans HD så hon blir jobbig och gnällig, ingen!
Ja. Och då saknar han är svaret.
De representerar nåt i hans liv.
Han är en klassisk egocentrerad mansgris i mitt tycke men total objektifiering på nivå psykopati tror jag dock inte det berör.
Han är socialt inkompetent och emotionellt låghalt vilket han tycks vara medveten om.
Helt borta i bemötande, integritet och verkar således rätt inkompetent på den fronten.
Han saknar den praktiska delen som HD representerar, som en oas att vila ut vid, dvs det som berör stabilitet i en familj och hon anpassar sig som en kameleont när han får sina psykbryt som kontrollfreak.
Däremot har hon uppenbart en viss makt, hon sätter gränser.
Att han sen inte lyder är en annan femma.
Han saknar troligen LW sexuellt, hon hade ett dygnsmönster som var mer i hans stil, det spännande, livfulla och extremt tät kontakt även om de hade ändlöst gnabb.
Han vill ha tillbaka HD innan och efter mordet och det är det intressanta oavsett om hon vore ersättningsbar. Hon är även mor till hans barn.
Kontinentalplattorna har liksom rört på sig och det det skapar nåt i klass med en tsunami.