Citat:
Ursprungligen postat av
Schlachen
Tjena på er alla!
Är det någon här som har haft ett problem med trång förhud, och inte behövt göra omskärelse. Jag kan få tillbaka förhuden både vid eregerat och slakt tillstånd, men när jag har sex så leder det ganska ofta till att jag får små jack i förhuden. Antar att det beror på att jag har lite för trång förhud, då den är lite trög att få bakom ollonet när jag har stånd. Är detta något som kortisonsalva kan lösa? Har även hört att man kan göra som ett litet jack i förhuden istället för att kapa hela köret.
Ha det gött
Urologen tyckte att omskärelse är lösningen på alla förhudsproblem (bl.a Fimosis = trång förhud), men jag vägrade. Jag var också avvaktande till att göra ett "snitt" där de i pricip skär på längden och syr ihop på den andra ledden (svårt att förklara).
Jag fick i stället en kortisonsalva som inte gjorde någon skillnad.
Förhuden går att "sträcka" till en viss gräns, men är egentligen inte elastiskt.
Ska den "expanderas" så måste det göras på samma sätt som vissa expanderar öronsnibbarna eller t.ex läpp-plattorna som i vissa kulturer användes för att göra underläppen vädigt stor.
Det krävs en liten kraft under lång tid så att huden kan "växa" sig större.
Jag hittade silikonringar på nätet som kan användas för detta.
Jag lyckades lösa problemet, men det är som sagt en långsam process.
Det finns ett flertal olika tillverkare. Sök på "Phimosis kit" på Google och Ebay.
Jag använde både "Phimostop" och "Phimocure", men vet inte om de är de bästa.
Det är lite meckigt, men det funkar.
Det ska inte göra ont! Ta genast ut ringen vid smärta, och använd en mindre storlek.
Går man med smärta kommer det bildas ett sår, och man får sedan vänta med ringarna tills det läkt.
Lär av mina misstag...