Citat:
Ursprungligen postat av
flensostsnopp
J..............text...............
förbandet var fullt av blod och man såg penis som var helt blå och såg sönderbiten ut av all bedövning och klippningar förmodligen.....text......... Jag hoppas det kanske ändrar sig lite när svullnaden lagt sig.............
Det som mest förvånar mig i allt detta är dels att man inte får så mycket info innan operationen om hur det kommer påverka vardagen, att de inte rekommenderar sjukskrivning och att de säger att man i stort kan röra sig som normalt. Är det verkligen så? Jag tycker det blöder mer efter promenader, inte så att det rinner utan mer som om man tänker en finne som aldrig slutar blöda. ............
En annan sak, man får inget uppföljningsbesök? Borde det inte vara mer kontroll på att allt är och ser ut som det ska vara, att man kan kontrollera pisstråle, att stygn har läkt som de ska osv?
Någon som haft samma funderingar?
2 Veckor är ingenting, räkna med minst 6 Veckor, svullnaden försvann helt på ca 3-4 V ,fullt återställd tar ett par månader.
Du hade inflammerad förhud, sa Dr? , samma här & då kan vissa stygn ta låång tid läka pga skadad hud & det kommer någon droppe blod då och då, tror det tog 6-8 veckor innan det läkt helt.
Viktigt är att du är noga med byta förband och använder sterilt vatten för sårtvätt så länge det blöder så det inte inflammeras.
Nä det är lite dåligt med info ja.
Dom sjukskriver inte men man kan vara hemma "egensjukskriven " 2 V utan intyg som Sjuksystern sa.
Nix dom gör inget uppföljningsbesök automatisk, blöder det efter 6 V kolla med dom igen om dom anser du skall in för koll.
Men allt kommer blir bättre, ha tålamod