2008-12-17, 15:55
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Huden har ett otroligt fint nät av mikroskopiska blodkärl och nervtrådar
och man lägger ner miljontals kronor på att utveckla titthålskirurgi,
för att minimera operationsskador och ärr samt skadade nervbanor i bla huden.

Att människor frivilligt skadar sig själva,
för att anpassa sin kropp efter en modenyck inom porrindustrin
och inte för medicinska skäl, medfödda missbildningar eller ens för religiösa skäl,
för att ändra på något som evolutionen har utvecklat till fulländning,
kan bara ses som galenskap.

Alla vet att folk som skönhetsopererar sig har mentala problem i någon form
och de som frivilligt ger sig på och opererar sina könsorgan enbart för en modenyck inom porrindustrin
måste verkligen vara allvarligt mentalt störda och otroligt lättpåverkade av mediavärldens nycker.

Och ni som säger att det är av hygieniska skäl har ingen som helt aning om vad förhuden har för syfte och egenskaper.
Naturen har utvecklat den till att skydda ollonet mot både fysiska skador samt bakterier, svamp och virus
och det finns absolut ingenting som kan överbevisa dagens medicin och biologi, att man kan göra det bättre
än det naturen har utvecklat under årmiljoners tid, genom att skära bort detta unika skyddsorgan och byta ut det mot dagens kemiska tvättmedel och krämer, som man förmodligen vill sälja för dyra pengar.

Och de som operera sig för att klara sin hygien lättare är helt enkelt inkompetenta män
som inte kan sköta sin hygien eller helt enkelt för lata för att sköta sin hygien,
som normala människor inte har några som helst problem med att sköta,
och ser du en person utan förhud är det förmodligen en person som är så inkompetent
att han normalt haft svårt att sköta sin hygien, och är så korkad att han bara får jobb som porrskådis.

En anledning för att man kan klara av en längre tids samlag med bortopererad förhud
är helt enkelt för att man har helt kapat av alla nervtrådar som kommer från ollonet,
som ska passera längs huden, samt att ollonet utvecklar en tjockare hud
som då sänker mannens förmåga att uppleva samlaget,
vilket i sin tur minskar mannens förmåga att få optimala orgasmer.

Så varsågoda och skär bort en del av den bästa upplevelsen man kan ha,
tillsammans med kvinnan man älskar.

Magi

Du är bara avundsjuk.
Citera
2008-12-17, 21:05
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Vill man omskära sig så gör man det. Det är en smak-sak.

Själv så omskar jag mig för medecinskt skäl ala trång förhud. Och ja, jag har prövat andra sätt men jag blev så jävla less på dess fjuttiga verkan så jag tog saken till kniven och fick problem ur världen för alltid. Kom för fan inte och snacka skit om att omskärelse bara är båg.

Hur jävla länge ska man vara svullen? Har gått en vecka sen operationen och svullnaden har kanske minskat med 10%.

Jag anklagar inte över huvud taget någon som har provat alla metoder och preparat
samt pratat med flera läkare och som sista utväg måste göra ingreppet pga medicinska skäl.

Men folk som menar på att det är snyggt att skönhetsoperera snorren
och som gör det för att de inte har mental kapacitet att sköta sin hygien
utan måste kirurgiskt få hjälp för att kunna hålla sig rena och försöker skryta med detta,
är bara helt fantastiskt galna.

Folk som saknar kroppsdelar är deformerade och har nervskador och problem med mikroblodkärl, under resten av sitt liv
och detta gäller även vid borttagning av hud samt slemhinnor som tex förhud
och folk som tänder på personer som saknar kroppdelar har ofta en sexuell perversion
som kan jämföras med tex folk som tänder på folk med amputerade armar och ben.

Magi
Senast redigerad av magi 2008-12-17 kl. 21:14.
Citera
2008-12-17, 21:12
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Jag anklagar inte över huvud taget någon som har provat alla metoder och preparat
samt pratat med flera läkare och som sista utväg måste göra ingreppet pga medicinska skäl.

Men folk som menar på att det är snyggt att skönhetsoperera snorren
och som gör det för att de inte har mental kapacitet att sköta sin hygien utan måste kirurgiskt få hjälp för att kunna hålla sig rena
och försöker skryta med detta, är bara helt fantastiskt galna.

Folk som saknar kroppsdelar är deformerade och har nervskador under resten av stt liv
och detta gäller även vid borttagning av hud samt slemhinnor som tex förhud
och folk som tänder på personer som saknar kroppdelar har ofta en sexuell perversion
som kan jämföras med tex folk som tänder på folk med amputerade armar och ben.

Magi

Ok tar tillbaka det! Men det att folk som tänder på omskurna penisar inte behöver betyda att de är perversa. Som i USA t.ex. så vet en del inte om något annat. Att vara omskuren går dock inte att jämföra med att bara ha en arm mycket därför att vara omskuren är så pass accepterat i samhället.

Är du själv omskuren?
Senast redigerad av Lars Vinterdäck 2008-12-17 kl. 21:18.
Citera
2008-12-17, 21:35
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Ok tar tillbaka det! Men det att folk som tänder på omskurna penisar inte behöver betyda att de är perversa. Som i USA t.ex. så vet en del inte om något annat. Att vara omskuren går dock inte att jämföra med att bara ha en arm mycket, därför att vara omskuren är så pass accepterat i samhället.

Är du själv omskuren?

I vissa länder är det accepterat av samhället, att utföra könsstympning av flickor.

I andra länder som tex USA är det accepterat av samhället, att utföra könsstympning av pojkar.

Det är i båda fallen ett kirurgiskt ingrepp som ger dessa barn,
en deformation av könsorganen med medföljande skador på hud, nerver och microblodkärl.

Jag personligen och många andra välutbildade personer,
anser denna handling vara galenskap av människor
som inte har förstånd och insikt i modern vetenskap, medicin och biologi
och jag är helt övertygad att denna primitiva stympning av barn,
en dag kommer att totalförbjudas av WHO
och andra internationella medicinska organisationer.

Och nej, jag har inte blivit könsstympad.

Magi
Citera
2008-12-17, 23:00
Avslutad
Citat:
I vissa länder är det accepterat av samhället, att utföra könsstympning av flickor.
I andra länder som tex USA är det accepterat av samhället, att utföra könsstympning av pojkar.
Hårt att kalla manlig omskärelse för könsstympning, kvinnors könsstympning är väl 1000 ggr värre?
Citera
2008-12-17, 23:07
Medlem
Citat:

Det är i båda fallen ett kirurgiskt ingrepp som ger dessa barn,
en deformation av könsorganen med medföljande skador på hud, nerver och microblodkärl.

Jag personligen och många andra välutbildade personer,
anser denna handling vara galenskap av människor
som inte har förstånd och insikt i modern vetenskap, medicin och biologi
och jag är helt övertygad att denna primitiva stympning av barn,
en dag kommer att totalförbjudas av WHO
och andra internationella medicinska organisationer.

Och nej, jag har inte blivit könsstympad.

Magi

Magi, du måste ju vara mallen för hur en människa ska vara. Vad skönt att sitta inne med alla de rätta svaren på världens alla frågor. I detta fall borde vi vara glada och tacksamma att du som är välutbildad, till skillnad från oss andra, använder din dyrbara tid att leda oss tillrätta på den stig vi alla borde vandra på och få oss att fatta vårt förnuft när det gäller omskärelse. Tack!
Citera
2008-12-17, 23:34
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Hårt att kalla manlig omskärelse för könsstympning, kvinnors könsstympning är väl 1000 ggr värre?

Så du anser att ett fullständigt, fullt fungerande, komplett, fulländat nyfött barn,
då ska könsstympas och amputeras på en kroppsdel,
för att kvinnlig könsstympning ju minsann är så mycket värre?

Så om du får en perfekt nyfödd son, som efter miljoner år av evolution,
som fulländats till att bli en perfekt anpassat, fullt fungerande människa,
ska kirurgiskt deformeras för att få en porrkuk enligt nutidens mode inom porrbranschen?

Citat:
Ursprungligen postat av Larsgubben
Magi, du måste ju vara mallen för hur en människa ska vara.
Vad skönt att sitta inne med alla de rätta svaren på världens alla frågor.
I detta fall borde vi vara glada och tacksamma att du som är välutbildad, till skillnad från oss andra, använder din dyrbara tid att leda oss tillrätta på den stig vi alla borde vandra på och få oss att fatta vårt förnuft när det gäller omskärelse. Tack!

Då vill du alltså också könsstympa din nyfödda son så att han får en moderiktig porrkuk när han växer upp,
för att du inte litar på att han kommer att vara tillräckligt mentalt utvecklad för att kunna sköta sin hygien alltså?

Jag säger bara att det är fullkomligt vansinne att medvetet
skada detta perfekta nätverk av nerver och mikroblodkärl i människor pga porrmode
som sedan kroppen under resten av sin levnad kommer att försöka reparera då ärrvävnaden kommer att försvinna under decennier av reparationsarbete, samt att detta finmaskade nätverk av nerver och blodkärl kommer att bli deformerat och skadat för alltid.

Magi
Senast redigerad av magi 2008-12-17 kl. 23:36.
Citera
2008-12-17, 23:49
Medlem
Citat:
Då vill du alltså också könsstympa din nyfödda son så att han får en moderiktig porrkuk när han växer upp,
för att du inte litar på att han kommer att vara tillräckligt mentalt utvecklad för att kunna sköta sin hygien alltså?

Jag säger bara att det är fullkomligt vansinne att medvetet
skada detta perfekta nätverk av nerver och mikroblodkärl i människor pga porrmode
som sedan kroppen under resten av sin levnad kommer att försöka reparera då ärrvävnaden kommer att försvinna under decennier av reparationsarbete, samt att detta finmaskade nätverk av nerver och blodkärl kommer att bli deformerat och skadat för alltid.

Magi

Men, jag trodde inte att ni välutbildade människor drar förhastade slutsatser, för var kan du läsa att jag ska omskära eventuella framtida söner?
Citera
2008-12-18, 00:14
Medlem
magis avatar
Citat:
Men, jag trodde inte att ni välutbildade människor drar förhastade slutsatser, för var kan du läsa att jag ska omskära eventuella framtida söner?

Om du bara retade dig på mitt sätt, att i ord förklara mina åsikter, så ber jag om ursäkt,
men ditt kritiska inlägg kunde faktiskt tolkas som att du var en person
som ser fram emot att stympa sin nyfödda son, så att han får en porrkuk.

M.Sc. Magi
Citera
2008-12-18, 00:21
Medlem
Citat:

Om du bara retade dig på mitt sätt, att i ord förklara mina åsikter, så ber jag om ursäkt,
men ditt kritiska inlägg kunde faktiskt tolkas som att du var en person
som ser fram emot att stympa sin nyfödda son, så att han får en porrkuk.

M.Sc. Magi

Som sagt, du gör inlägg som ingen bett om och vad jag vet så handlar inte tråden om omskärelse på barn. Rätta mig om jag har fel, du som är välutbildad.
Citera
2008-12-18, 00:42
Medlem
magis avatar
Citat:
Som sagt, du gör inlägg som ingen bett om och vad jag vet så handlar inte tråden om omskärelse på barn. Rätta mig om jag har fel, du som är välutbildad.

När jag gör inlägg gör jag dem för att förklara min åsikt om ämnet och inte för att någon ber om något.
Det handlar om omskärelse och under området omskärelse innefattas begrepp som
könsstympning av barn, kirurgisk deformering, kirurgisk amputering och dylikt.

M.Sc. Magi
Senast redigerad av magi 2008-12-18 kl. 00:47.
Citera
2008-12-18, 00:49
Medlem
Citat:
Det handlar om omskärelse och under området omskärelse innefattas begrepp som
könsstympning av barn, kirurgisk deformering, kirurgisk amputering, kirurgiska ingrepp som orsakar livslånga nervskador, kirurgiska ingrepp som orsakar livslånga skador på blodkärl och dylikt.

M.Sc. Magi

Då har du inte läst trådstartarens fråga, Magi. Sära på begreppen före du gör dina uttalanden. Om en vuxen man frågar andra vuxna om råd angående att han själv vill bli omskuren, så innebär det inte att man samtidigt vill diskutera t.ex. omskärelse av barn eller amputering, utan bara just omskärelse som vuxen. Vänligen respektera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in