2021-03-30, 05:27
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vad är det du inte förstår EA hävdar att hon har däckat men telefonloggen visar att hon under den tiden pratade med en väninna i en dryg halvtimma, hon ljuger alltså sedan så klipper hon i sin inspelning för att till sist fabriksåterställa sin mobil för att sedan lämna in den till polisen, detta för att försvåra att sanningen ska komma fram. Hon har även gjort detta tidigare så var är EA:s trovärdighet jo på botten av Atlanten. Hon är en lögnerska och en bedragerska med psykiska problem.
Man måste vara bra jävla naiv om man inte förstår detta, en klassisk setup av en äldre man för utpressning.
Som jag skrev tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
D
När det gäller Lambertz skuld så lutar jag åt att det inte begåtts något brott. Jag tror att det handlar om två personer som båda har dåligt omdöme och svårigheter att läsa av andra. Lägg till alkohol och katastrofen är ett faktum. Jag tror att MÄ känner sig våldtagen av Lambertz och att det förklarar hennes handlande, men det är inte synonymt med att han våldtagit henne.

Det finns så vitt jag vet inga uppgifter om att MÄ skulle ha ägnat sig åt utpressning av Lambertz. Det är bara önsketänkande från dig. Det är märkligt att du och andra inte kan se hur klantigt och uppenbart oöverlagt MÄ agerar. MÄ är ingen kriminell master mind som snärjer män och cashar in skadestånd och försäkringspengar på löpande band. Hon misslyckas ju varje gång.

Citat:
Sen så har vi polisen Irmeli Krans som är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist.
Hon var inblandad i detta fall och även ett tidigare fall med EA och Irmeli verkar låta hennes ideologiska hemvist styra henne arbete, har hon hjälpt EA att göra sig av med bevis genom diverse tips, det ser inte alls bra ut detta. Radikalfeminist jo jag tackar jag. Hela det här fallet är så skumt på så många nivåer.
Det är samma sak med IK. Det finns inga belägg för att hon har något med detta ärende att göra.
Citera
2021-03-30, 05:40
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Idiot

Vi talar om någon som vittnar falskt något som får oskyldiga människor att spärras in. Inte nog med det den här jäveln hänger sedan ut dessa oskyldiga människor på Facebook någonting som dokumenterat har förstört folks liv. Nu säger du att vi ska låta den här personen vara i fred och fortsätta som om ingenting har hänt? Det angår alla att ta reda på så mycket som möjligt om den här damen så att vi kan skydda oss från det hon ställer till med.
Okej. Berätta då vilken relevans du anser att MÄ:s hälsotillstånd för nästan 10 år sedan har för historien med Lambertz. Jag är uppriktigt intresserad eftersom jag själv inte ser förklaringsvärdet. Jag har inte på något sätt försvarat hennes agerande utan jag har genomgående försökt att förstå. Förstår du öht skillnaden?

Vilka har MÄ hängt ut på Facebook förutom i det fall hon står åtalad för? Jag tycker inte att det är acceptabelt att ägna sig åt förtal, oavsett varför man gör det eller vem som gör det. Jag tycker att det är bra att den saken prövas I domstol. Jag tycker också att det vore bra om det blir prövat om Lambertz och medieföretag förtalat MÄ.
Citera
2021-03-30, 05:49
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Okej. Berätta då vilken relevans du anser att MÄ:s hälsotillstånd för nästan 10 år sedan har för historien med Lambertz. Jag är uppriktigt intresserad eftersom jag själv inte ser förklaringsvärdet. Jag har inte på något sätt försvarat hennes agerande utan jag har genomgående försökt att förstå. Förstår du öht skillnaden?

Hon har inte alla hästar hemma i stallet, hennes klumpiga försök att göra en Marjasin vittnar om det. (Klippt och klistrat med ljudfiler i telefonen) Så all information, även vad som gjorde att hon tvångsvårdares för tio år sedan är intressanta för att försöka komma tillrätta med vad som har gått fel här. Själv är jag intresserad över vad läkaren hette som bedömde henne som frisk nog för att skrivas ut, någonting som senare kom att drabba oskyldiga människor.

Så ja, hennes hälsotillstånd för tio år sedan är högst relevant. Det bygger upp en bild på hennes framfart i tillvaron och hjälper oss andrar att försöka få till stånd en förändring till det bättre. Först när man vet allting om henne kan man börja gallra i informationen, inte innan som du föreslog i ditt inlägg.
Citera
2021-03-30, 06:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Hon har inte alla hästar hemma i stallet, hennes klumpiga försök att göra en Marjasin vittnar om det. (Klippt och klistrat med ljudfiler i telefonen) Så all information, även vad som gjorde att hon tvångsvårdares för tio år sedan är intressanta för att försöka komma tillrätta med vad som har gått fel här. Själv är jag intresserad över vad läkaren hette som bedömde henne som frisk nog för att skrivas ut, någonting som senare kom att drabba oskyldiga människor.

Så ja, hennes hälsotillstånd för tio år sedan är högst relevant. Det bygger upp en bild på hennes framfart i tillvaron och hjälper oss andrar att försöka få till stånd en förändring till det bättre. Först när man vet allting om henne kan man börja gallra i informationen, inte innan som du föreslog i ditt inlägg.
Du menar alltså att det på något sätt finns ett samband mellan den psykiatriska tvångsvården och att MÄ nästan tio år senare "klippt och klistrat med ljudfiler". Eftersom du tar upp Sigvard Marjasin och jämför med honom torde du mena att han också borde ha varit föremål för psykiatrisk tvångsvård. Marjasin blev ju faktiskt åtalad för sitt klipp och klistrande men åtalet underkändes.

Jag inte se hur "klippa och klistra" per se är uttryck för psykisk ohälsa. Om vi tar fallet Marjasin så verkade han vara ytterst välfungerande på alla plan.
Citera
2021-03-30, 06:50
Medlem
Citat:
Det är ju ingen som har sagt att en kvinna förtjänar att bli våldtagen pågrund av kriterierna som du räknar upp.

Nej, men det hänvisas till hennes psykiska problem konstant här i tråden och hennes tidigare upplevelser som bevis att hon fabulerat. Ganska magstarkt att påstå att alla som har en psykiskt sjukdom inte går att lita på, då det är ett så brett spektra.

Jag är med på att det är svårt att veta vad som hänt rent juridiskt. Kanske har de upplevt situationen olika, vi vet inte. Men kvinnan förtjänar inte att leva under hot, ska man inte våga anmäla en våldtäkt för man varit på psyket eller blivit våldtagen förut?

Om alla skulle resonera som här på tråden ska man bara våga anmäla om man blivit påhoppad i en park, är helt psykisk frisk och inte blivit utsatt förut.

Men många våldtäkter sker i nära relationer/när en killkompis sover över osv, vissa människor utsätter sig även för farliga situationer gång på gång genom en destruktiv livsstil. Problemet blir att ord alltid strå mot ord i sådana fall och det blir svårt att nysta upp historierna (både falskanmälan och våldtäkt) utan rimligt tvivel.
Citera
2021-03-30, 06:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Heder åt Åsa Linderborg som skriver det alla vettiga, vanliga, kvinnor (och män) tänker...

Citat:
Så: Har man ett ansvar för att man häller i sig så mycket att man tappar kontrollen över sig själv? Jag tycker det. Får andra begagna ens kropp när man är hjälplöst berusad? Självklart inte. Den som begår en sådan handling bär alltid det tyngsta ansvaret.

[...]

I sina sämsta stunder bygger metoo på ett svartvitt offerperspektiv, där kvinnor aldrig anses ha något som helst ansvar. Vi är alltid svaga och utan handlingsutrymme. Vi saknar förmåga till rationell analys och konsekvenstänkande. Vi är goda, oegennyttiga, oförmögna att ljuga eller manipulera. Ur feministisk synvinkel är den kvinnosynen en backlash. Jag vill rentav kalla den misogyn. Kvinnor är människor, varken mer eller mindre.

Den här offermentaliteten går för övrigt igen i analysen av många samhällsproblem; det är alltid patriarkatets, de rasistiska strukturernas, kapitalismens, ”maktens”, samhällets eller någon annans fel. Det är en bekväm, men också förenklande och förminskande människosyn.

Jag förstår att Lambertz passade på att utnyttja de medier som sensationslystet livesände från hans privatbostad. Han gör det dock inte lätt för sig när han lägger ut texten och dribblar med synonymer om hur han blir när han dricker: ”Jag tafsar inte, jag kladdar.”

Det är lätt att göra narr av Göran Lambertz, men juridiskt sett är han så oskyldig man kan vara. Det är också så vi måste behandla honom. På samma sätt måste vi låta rättsstaten bestämma hur vi ska se på Julian Assange, Fredrik Virtanen och Woody Allen – för att nämna tre andra män som faktiskt inte heller är dömda för någonting.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0KdbzE/vad-jag-menar-med-kvinnans-eget-ansvar
Citera
2021-03-30, 07:26
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll att detta inte är Sveriges största problem och nej hon är inte en på miljonen men oavsett hur stort detta problem(falskanmälningar är uppskattade till 6%) är så är det ju för jävligt att falskanmäla någon för våldtäkt och dra den personen i smutsen och försöka lura rättsväsendet samt slösa med resurser.
Sådana personer som gör detta ska definitivt ligga på drinkbordet på valfri Finlandsfärja, uppfläkt och tillgänglig för alla som vill. Om det så är för att skratta åt avskrädet eller något annat. Jag förstår inte njutningen av att sabba för andra bara för sakens/uppmärksamhetens skull, då förstår jag mer en våldtäktsman. Finns ju tom de som i ”lekar” har detta som tillåten ”hobby”, märkligt, ja enligt mig, men det förekommer helt lagligt både hos män o kvinnor.
Värden är konstig, Trump har vart på bröllop. Märkligt, ja.
Citera
2021-03-30, 07:41
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Haha extremt framgångsrik jurist säger du, har du hört talas om Quick-härvan, Lambertz blev lurad hela vägen till Pluto och tillbaka, hela Sverige har ju skrattat åt honom i många år nu. Efter ett helt yrkesliv så är det Quick-härvan alla kommer ihåg och han är rejält tillplattad efter den skandalen. Somliga hade ju tagit livet av sig efter att ha blivit förnedrade gång på gång samt idiotförklarade av GW i tv gång på gång.

Du överskattar Lambertz förmåga rejält.

Paradoxerna: Man kan bli utsatt för våldtäkt flera gånger och sedan bli det igen. Man kan ha fixa idéer som är totalt skogstokiga för att vid ett senare tillfälle ha helt rätt. Håller dock med om att det var mer än dumt att ställa sina tokiga framhärdanden om Quick och i nästa paragraf rada upp en massa fakta om EA, om hans intention nu är att man ska tro på dessa vilket han gjorde i det senaste blogginlägget. Tappade faktiskt hakan. Han är minst sagt en man som står på sig 😄
Citera
2021-03-30, 07:59
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Haha extremt framgångsrik jurist säger du, har du hört talas om Quick-härvan, Lambertz blev lurad hela vägen till Pluto och tillbaka, hela Sverige har ju skrattat åt honom i många år nu. Efter ett helt yrkesliv så är det Quick-härvan alla kommer ihåg och han är rejält tillplattad efter den skandalen. Somliga hade ju tagit livet av sig efter att ha blivit förnedrade gång på gång samt idiotförklarade av GW i tv gång på gång.

Du överskattar Lambertz förmåga rejält.

Inte vem som helst som blir JK.
Citera
2021-03-30, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Inte vem som helst som blir JK.

Nä, men även en JK kan bli dement..
Citera
2021-03-30, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Heder åt Åsa Linderborg som skriver det alla vettiga, vanliga, kvinnor (och män) tänker...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0KdbzE/vad-jag-menar-med-kvinnans-eget-ansvar

Det var fan! Visste inte att hon hade det i sig.
Citera
2021-03-30, 08:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det var fan! Visste inte att hon hade det i sig.

Hon läste av åt vilket håll vinden blåste. Men bra text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in