2021-03-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, minst en till användare har skrivit att E.A. varit psykiskt tvångsvårdad 2 ggr. Att det finns 2 domar i Förvaltningsrätten, Stockholm, varav en från maj 2013, om jag inte missminner mig.

Ja, frågan är om det finns bilder från 2013. Får kolla i morgon om jag hinner. Onekligen har ju fotografen haft ett och annat att säga om hennes beteende under den tiden de umgicks. Vet på rak arm bara att jag sett några från 2015.
Citera
2021-03-30, 02:30
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, frågan är om det finns bilder från 2013. Får kolla i morgon om jag hinner. Onekligen har ju fotografen haft ett och annat att säga om hennes beteende under den tiden de umgicks. Vet på rak arm bara att jag sett några från 2015.

Det finns bilder från alla år de var tillsammans, inklusive 2013.
Men det finns också ett intressant uppehåll 2013.
Fast jag väntar på att bottenfruset återkommer med bättre information innan jag bygger mitt case.
Citera
2021-03-30, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Är GL Gurra nu ?

Mm, kärt barn har många namn. GL känns så formellt, Gurra är mer familjärt liksom.
Citera
2021-03-30, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om du samtycker till vård tillämpad inte lagen om tvångsvård.
”En förutsättning för vård enligt denna lag är att patienten motsätter sig sådan vård eller det till följd av patientens psykiska tillstånd finns grundad anledning att anta att vården inte kan ges med hans eller hennes samtycke.”

Ja, det sistnämnda betyder ju att samtycke inte alltid kan anses tillförlitligt. Exempelvis vid suicidalt tillstånd.
Citera
2021-03-30, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Du har fel om vad Lambertz skrev på FB.
Lambertz skrev "Nej, hon hade inte berättat om domen" som svar på frågan "Kände du till agerandet 2018? Isåfall hur kunde du bjuda hem henne på julhelgen".

Notera att Lambertz enbart säger att hon inte berättat för honom om domen. Han förnekar varken att han kände till domen på annat sätt eller att hon berättat om målet. Lambertz vet exakt hur han ska uttrycka sig för att det han säger ska vara öppet för tolkningar. Han är ju en extremt framgångsrik jurist och jurister analyserar betydelser in i minsta tecken. Han lurade ju de facto dig till att tro att han sagt något han inte sagt.

Haha extremt framgångsrik jurist säger du, har du hört talas om Quick-härvan, Lambertz blev lurad hela vägen till Pluto och tillbaka, hela Sverige har ju skrattat åt honom i många år nu. Efter ett helt yrkesliv så är det Quick-härvan alla kommer ihåg och han är rejält tillplattad efter den skandalen. Somliga hade ju tagit livet av sig efter att ha blivit förnedrade gång på gång samt idiotförklarade av GW i tv gång på gång.

Du överskattar Lambertz förmåga rejält.
Citera
2021-03-30, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det här är ju helt sanslöst. En ny skribent dyker upp och drar i sitt allra första inlägg en historia om att EA tvångsvårdats på psyket 2012-2013, vilket motsägs av tidstämplar i hundratals bilder tagna av ex-maken. Samma bilder som tidigare accepterats som äkta av såvitt jag vet alla, och samma ex-make som var den som först fick oss uppmärksamma på EAs labila psyke.

Nu antar ett antal skribenter att bilderna manipulerats eller haft fel tidstämpel från början. Allt för att den nya smaskiga historien skall kunna vara sann. Men det är den ju inte. Den är ett rent påhitt vilket bergsturk visat er.

Källkritik, någon...?

Kameran kan ju ha haft fel datuminställning med säg ett år av ren lathet av fotografen ifråga, han fokuserade nog mer på en naken kvinna.
Citera
2021-03-30, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det blir svårt att säga något utan att framstå som en rabiat feminist, vilket jag verkligen inte är. Jag har följt denna tråden och det står ju klart att EA antagligen iscensatt hela denna cirkus, medvetet eller ej. Även om jag tycker extremt illa om GL så är det ju klart att han också är ett offer här.

Jag känner mig ändå nödgad som kvinna att säga att huruvida du deltar i en amatörporrfilm, är lättklädd, berusad, idkar sex på sätt som kanske inte tillhör "normalvarianten", är prostituerad etc etc - så är det inte lika med att du förtjänar att bli våldtagen.

Det är ju ingen som har sagt att en kvinna förtjänar att bli våldtagen pågrund av kriterierna som du räknar upp.
Citera
2021-03-30, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Vad är "rättvist" enligt dig? Att 5 av 100 våldtäktsmål går till fällande dom? Att kvinnor misshandlas, misskrediteras, hotas, diskrimineras och trakasseras utan konsekvenser? Att bilden av att kvinnor enbart existerar för att män ska ha en åsikt om dem och ha rätt att göra vad de vill med dem? Vad menar du med att män "försvagas"? Att de lär sig bete sig civiliserat och ta ansvar för sina handlingar?

Varför är logik, sanning och heder "manliga" ideal enligt dig när "manlig logik" är typ "Hej här är en bild på min kuk som jag skickar till dig helt oombett, jag vet att det är ett brott men det skiter jag i. Kvinnan: Jag vill inte se din kuk, jag är inte intresserad av dig. Mannen: Jävla hora! Ingen vill ligga med dig ändå! (Logiken - först raggar han. Sen får han ett nej och då kallar han kvinnan (som inte vill ligga) för hora. Logiken alltså...)?

Eller som går runt med bar överkropp med illaluktande svetthår, under armarna otvättad rumpa och snopp och fötter och oborstade tänder och hår överallt men kräver att kvinnor ska vara hårlösa och fräscha och vara sexiga men inte för sexiga... Gå runt med bar överkropp och sedan kalla kvinnor slampor... Logiken alltså...

Och när "manlig" sanning är: Hon ljög om våldtäkten, när studier visar att 2 % av alla anmälningar är falska...

Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådant.

Vem säger att "kvinnor följer starka män"? Vad är en stark man? Varför skulle "alla må bra" då?

En stark man en person som vågar stå upp mot sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi, som tar ansvar för sina barn, sitt hushåll och sin mentala hälsa. Som vill bidra till ett bättre samhälle, som inser alla människors lika värde och som tar ansvar. Det är en man att se upp till.

Så, vad är det för "rättvisa" du talar om egentligen?

Och förresten: Det är inte du som definierar hur någon annan har upplevt en händelse. Du kan rimligen inte veta och kan inte bestämma vad en person som har blivit våldtagen har upplevt.

Bra jobbat du är trådens mest hjärntvättade PK-dåre.

Du vet att det är Linnea Claessons lögner och påhittade historier som gör att somliga kvinnor sitter och yrar om män som skickat kukbilder för att sedan börja hota. Det visade sig att Claesson hittat på det mesta.

Låg mig gissa all kritik mot massinvandring och mångkultur räknar du som rasism?
Citera
2021-03-30, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Det spelar väl ingen roll vad hon gjort innan. Hon kan trots, hur "sjuk" hon än må vara (vilket vi inte har någon aning om, vi kan bara spekulera) trots det kan hon ha blivit våldtagen. Kan ju till och med vara så att kvinnor med destruktiva livsstilar förmodligen riskerar att drabbas av brott i högre grad. Beroende på i vilka kretsar de rör sig, alkoholvanor osv. Det gör det ju inte mindre till att de trots det kan drabbas av våldtäkter ändå.

Och det är hennes upplevelse att hon blivit våldtagen som föranleder hennes anmälan. Jag försvarar inte hennes tidigare eventuella beteende, men alla som upplever att de är med om ett brott ska anmäla. Sen får rättsväsendet bedöma. Vi har ingen aning om vad som hänt i det här fallet och anledningar bakom heller. Vi vet ingenting om ifall den här kvinnan är frisk eller inte, och det spelar verkligen ingen roll. Menar du att en kvinna inte kan våldas om hon är psykiskt sjuk, eller vad menar du?

Och säg, om det nu skulle vara så hon har som hobby (vilket är helt befängt att tro) att anmäla män för våldtäkter, hipp som happ. So what? Hon är isf förmodligen 1 på miljonen. Varför är det så känsligt här i den här tråden, varför är folk så upprörda? (får en känsla av att det är annat som ligger bakom)

Att en kvinna i så fall hobbyanmäler män för våldtäkter är omöjligt vårt största problem i samhället. Detstora problemet är att det är så många kvinnor som faktiskt drabbas av sexuella övergrepp och som får sina liv förstörda i vårt samhälle. Den här kvinnans eventuella beteende och psykiska störning kan omöjligt vara vårt största problem i dagens samhälle. Jag försvarar ingens beteende, men skulle hon vara psykiskt sjuk är det ju bara mer synd om henne. Så då förstår jag verkligen inte varför man som man gör i denna tråd, sparkar ännu mer på någon som redan ligger. Vet inte varför så många har behov av att trycka ner henne, för att må bättre själva?

Det spelar ingen roll att detta inte är Sveriges största problem och nej hon är inte en på miljonen men oavsett hur stort detta problem(falskanmälningar är uppskattade till 6%) är så är det ju för jävligt att falskanmäla någon för våldtäkt och dra den personen i smutsen och försöka lura rättsväsendet samt slösa med resurser.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-30 kl. 04:35.
Citera
2021-03-30, 04:34
Medlem
Citat:
Det går inte ihop. Så enkelt är det. Det är fullt möjligt att ljudfilen visar att händelseförloppet inte riktigt stämmer överens med Lambertz berättelse. Det kan finnas saker som inte framkommit ännu förklarar att förundersökningen ledde till häktning.

Lambertz berättade härom dagen i Expressen hur mycket han och MÄ drack på julaftonskvällen. Jag tycker att det är intressant att han minns så exakt hur mycket och vad de drack på julafton. Hur många av oss håller redan på hur mycket vi druckit vid ett visst tillfälle så exakt att vi minns det en tid senare? Jag tror att de flesta av oss vet på ett ungefär, men inte mer.

Samtidigt som Lambertz minns många detaljer mycket klart från kvällen och samlaget så har han bestämt sig för att han aldrig mer ska dricka så där mycket att han blir kladdig. Det tolkar jag som att Lambertz skyller kladdigheten på alkoholen; den får honom att tappa omdömet. Men han återfår på något sätt sitt omdöme och tankeskärpa under kvällen när han dricker ännu lite mer

https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Vad är det du inte förstår EA hävdar att hon har däckat men telefonloggen visar att hon under den tiden pratade med en väninna i en dryg halvtimma, hon ljuger alltså sedan så klipper hon i sin inspelning för att till sist fabriksåterställa sin mobil för att sedan lämna in den till polisen, detta för att försvåra att sanningen ska komma fram. Hon har även gjort detta tidigare så var är EA:s trovärdighet jo på botten av Atlanten. Hon är en lögnerska och en bedragerska med psykiska problem.
Man måste vara bra jävla naiv om man inte förstår detta, en klassisk setup av en äldre man för utpressning.

Sen så har vi polisen Irmeli Krans som är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist.
Hon var inblandad i detta fall och även ett tidigare fall med EA och Irmeli verkar låta hennes ideologiska hemvist styra henne arbete, har hon hjälpt EA att göra sig av med bevis genom diverse tips, det ser inte alls bra ut detta. Radikalfeminist jo jag tackar jag. Hela det här fallet är så skumt på så många nivåer.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-30 kl. 04:49.
Citera
2021-03-30, 05:05
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Oroade kollegor, vänner och lite annat. Med ett (1) inlägg har man förstås inte mycket till förtroende på Flashback. Vad jag förstår så tillåts inte dokument om EA och hennes identitet(er) att postas i forumet. PM får man väl inte skicka eller ta emot som ny medlem?

Det stämmer inte. Det är mycket svårt att bli tvångsvårdad i Sverige. Har mycket att göra med de enorma resurser som krävs för att tvångsvårda någon 24/7/365. Det kostar även som ni kan förstå enorma summor. Ett nyligt exempel är den vidriga Afghanen i Vetlanda. Mådde psykiskt dåligt men trots att han blev körd till akuten innan dådet så skickades han ut i samhället. Ska man vara ärlig, och det ska man, så är det förstås svårt att bedöma hur psykiskt störd en person är när detta ska bestämmas under en begränsad tid.

Ett annat exempel är, eller var, min vän brottaren Mikael Ljungberg. Thomas var världens snällaste och skulle förstås aldrig skada någon annan. Han mådde extremt dåligt på slutet men det var inte möjligt att få tvångsvård. Eller, jag räknar inte sista dagarna. Det finns många andra exempel men tvångsvård är svårt att "få". Och det är väl naturligt att det är på det sättet.

Ursäkta om jag var otydlig. EA blev intagen för tvångsvård. Inte frivilligt. Efter en tid på psyket så beslutades det om fortsatt tvångsvård och EA motsatte sig inte detta.

Jag är säker på årtalen. Vad jag vet var hon hela tiden på psykavdelningen i Farsta. Jag har ingen info om permissioner men det låter inte sannolikt i hennes dåvarande tillstånd. EA blev intagen för tvångsvård i januari 2012. Då beslutades om tvångsvård under sex månader, eller så var det möjligtvis fyra månader. Efter denna bestämdes att tvångsvård skulle fortsätta eftersom hennes psykiska störning var väldigt allvarlig. Sedan förlängdes det ytterligare. Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården. Och det var då helvetet började för LS, DU och sedan GL.

Jag har inte undersökt detta men det är möjligt. Jag tyckte det var konstigt att hon ändrade sina förnamn men jag har inte forskat mer i detta.

För mig är det självklart att EA är svårt psykiskt sjuk och behöver hjälp asap. Hon ska inte vistas i samhället. Har man en gång varit svårt psykiskt sjuk är det svårt att blir frisk igen. Viss förståelse finns för EA hur konstigt det än kan låta. Om man är svårt psykiskt sjuk så kan man ha en annan verklighet. EA kan möjligtvis var övertygad om att allt hon gör är helt korrekt och berättigat pga av sitt svåra psykiska tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Jo, det stämmer. EA blev tvångsvårdad i januari 2012. Till att börja med i sex eller möjligtvis fyra månader. Kan inte verifiera exakta antal månader där jag sitter just nu. Sedan förlängdes detta under resten av 2012 och in i 2013.

Eftersom detta gällde psykiatrisk tvångsvård för en mycket sjuk person så borde obevakade permissioner vara noll. Jag har ingen koll på hennes eventuella utlandsresor eller det du berättar om fotografen. Tvångsvård i Farsta och sedan hänga någon vecka i solen utomlands kan inte vara möjligt. Kom ihåg att hon bedömde själv under denna tid att hon var för sjuk för att vistas i samhället.
Du trollar. Du är öht inte insatt i hur vuxenpsykiatrin fungerar.

Till att börja med kan en chefsöverläkare besluta om tvångsvård I högst fyra veckor efter att ett vårdintyg skrivits. Sedan måste förvaltningsrätten godkänna att tvångsvården förlängs. Till en början är det bara möjligt att förlänga med högst fyra månader. Efter det har förvaltningsrätten möjlighet att besluta om ytterligare sex månaders tvångsvård. Och så vidare.

Det krävs inte "enorma resurser" för att tvångsvårda någon. Dygnskostnaden är exakt densamma oavsett om en patient vårdas enligt HSL eller LPT. Vården sker dessutom på samma avdelningar oavsett vårdform. Det enda skillnaden är att det enbart är tillåtet att vårda patienter enligt LPT på vårdinrättningar som drivs av regionerna, dvs det får inte ske på privata vårdinrättningar.

Det finns inga "obevakade permissioner" inom den slutna psykiatrin eftersom det heller inte finns "bevakade permissioner". Det finns bara permissioner. Timpermission, nattpermission och helgpermission. Båda används under vårdtiden och inför utskrivning för att förbereda patienten på tillvaron utan för sjukhuset. Patienter som vårdas enligt LPT kan få både timpermission, nattpermission och helgpermission när överläkaren bedömer det lämpligt. Om en patient som vårdas enligt LPT inte kommer tillbaka efter sin permission som överenskommet måste vårdinrättningen begära polishandräckning. Polisen kommer och hämtar tillbaka vederbörande.

Vi vet inte varför MÄ tvångsvårdades och jag tycker inte heller att det är vår sak. Jag vet inte vad du har för belägg för att MÄ skulle vara "svårt psykiskt sjuk" och inte ska vistas i samhället. Vet du ens vad du pratar om? Jag tycker att det är sorgligt att människor som du väljer att stigmatisera personer som tvångsvårdats inom psykiatrin. Tvångsvård innebär inte per automatik att en person aldrig blir frisk igen. Svåra depressioner där den sjuke inte vill ha vård eller suicidalitet kan leda till tvångsvård. Varför MÄ vårdades för nästan 10 år sedan angår inte oss.
Citera
2021-03-30, 05:22
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Varför MÄ vårdades för nästan 10 år sedan angår inte oss.

Idiot

Vi talar om någon som vittnar falskt något som får oskyldiga människor att spärras in. Inte nog med det den här jäveln hänger sedan ut dessa oskyldiga människor på Facebook någonting som dokumenterat har förstört folks liv. Nu säger du att vi ska låta den här personen vara i fred och fortsätta som om ingenting har hänt? Det angår alla att ta reda på så mycket som möjligt om den här damen så att vi kan skydda oss från det hon ställer till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in