2021-03-29, 21:10
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Haha. Jag råkar tycka GL är en komplett idiot och narcisisst som definitivt skulle kunna begå våldtäckt. Läs hans blogg så förstår du.
Men kan han *stava* till våldtäkt? Läs Heidegger.
Citera
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Utan att gå på djupet om det förbannade Quickfallet så är det i alla fall så att domsluten på den tiden då Quick dömdes är det inget fel på. Det var väl det Lambertz försvarade då man skrev rättsskandal, rättsröta osv. Sen slirade han givetvis in på bevisningen vilket sen har blivit en mycket stor grej och många gånger vinklat. Men hans intention var alltså att försvara domstolarnas bedömning från början och att det inte var en rättsskandal. Quick är en sadistisk pedofil det går inte att bortse ifrån.

Finns ingen anledning att dra sig undan för att drevet går just nu. Dom har gett sig på helt fel person när det gäller juridik, felaktiga frihetsberövande och falska anklagelser. Dina två cent kan du spara tills vidare.
Du hajar inte alls ,med den nuvarande värdegrund så är det stekta fläsket kokt. Så mycket fattar du antar jag? Juridik my ass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har framgått i tråden, men inget namn jag minns just nu. Men kände igen henne från media på något vis.

Precis, hans nuvarande tjej fanns väl med på bilder på hans facebook, men han har gjort bilderna privata nu.
Citera
2021-03-29, 21:11
Medlem
Att förstå sig på Lambertz är en intellektuell utmaning. Han skäms inte för att ljuga. Han tycker Sverige och svenskarna befinner sig i en "villfarelse". Han skriver på sin blogg hur lagen ser ut när det gäller kladdande. Vem gör så?
Citera
2021-03-29, 21:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Precis, hans nuvarande tjej fanns väl med på bilder på hans facebook, men han har gjort bilderna privata nu.
Hon såg rätt bra ut vill jag minnas.

Otroheten mot henne är min största invändning mot Lambertz, om dom nu verkligen var ihop på riktigt.
En riktig man är inte otrogen.
Citera
2021-03-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Att förstå sig på Lambertz är en intellektuell utmaning. Han skäms inte för att ljuga. Han tycker Sverige och svenskarna befinner sig i en "villfarelse". Han skriver på sin blogg hur lagen ser ut när det gäller kladdande. Vem gör så?

Ingen annan än Lambertz. Och säg den jurist som inte skäms å hans vägnar just nu. Djupt pinsamt.
Citera
2021-03-29, 21:20
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Han har påmint kvinnor om deras trauman, så han är skyldig till att traumatisera kvinnor med sin blotta existens.

Kvinnor blir sömnlösa i flera månader om inte alla män som anklagas även får hårda straff.
Lite så är vårt land. Kvinnor får automatisk ångermånad för usel sex. Vi män betalarför deras labila psyken.

Män är män-kvinnor är idioter.
Senast redigerad av Bacterial 2021-03-29 kl. 21:23.
Citera
2021-03-29, 21:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Minska hennes trovärdighet gjorde hon väl själv genom sina falska stödbevis i anmälningarna tycker du inte det? EA är ett rovdjur som söker sina villebråd bland äldre män. Att orsaken därtill är hennes psykiska handikapp ursäktar inte vad hon utsatt sina offer för.

▪ Anledningen till Åkl plötsliga kovänding ska vi inte få veta.
▪ Vad som sades i det bortsmusslade 35 min långa samtalet med poliskvinnan IK får vi inte veta.
▪ Varför en 29-årig arbetslös pinuppa aktivt söker upp en ensam 71-årig gubbe för gemensamt "julfirande"vet vi redan.
▪ Enl, Lambertz spelade EA (i lönndom) in på såväl julafton som på juldagen vilka vi inte får lyssna på.
▪ Vore intressant att få veta hur EA regisserade ljudfilerna som visades för polis/ Åkl med tanke på hur EA tidigare klippt en ljudfil i avsikt att ge hennes offer ett flerårig fängelsestraff.

Mörkandet och smusslandet kring våldtäcksanmälningar måste få ett slut. Allmänhetens insyn är ett modernt rättsystem är ett demokratistkt måste.

Utan insyn odlas den genuskorrupta systerstrukturen vilken avslöjats iom, den förnuftsvidriga häktningen och hastiga frisläppandet av Lambertz. Inget som allmänheten är betrodda att få veta.

Varför är det så farligt att ge allmänheten insyn i myglet kring serieanmälningarna?

Det du skriver måste beaktas.

Att EA falskanmäler förefaller uppenbart, men hur ovanligt är det?

Någon skrev i tråden att dom som falskanmäler våldtäkt är "en på miljonen". Men, hur är det, egentligen?

Falskanmälningar av våldtäkt, enligt BRÅ
– Var tionde nedlagd anmälan avser en våldtäkt som sannolikt inte ägt rum.
– 6% av anmälningarna är "uppenbart påhittade".
– 3% av anmälningarna avser fall där anmälaren trott att det varit våldtäkt, men att det senare visat sig inte vara det.

Därutöver:
– Inte utredningsbara anmälningar: 11%
– Inte våldtäkt i juridisk mening: 6%

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

Detta är konstaterat. Hur stort mörkertalet är, dvs. hur många falskanmälningar som inte avslöjas som falskanmälningar vet vi inte.

Fällande domar
Statistiken avser 2019.

Anmälda våldtäkter: 5 930
Åtalsbeslut: 425 personer
Fällande domar: 333 varav 12 med ovarsam våldtäkt som huvudbrott.

https://www.bra.se/download/18.7d27ebd916ea64de5306522c/1614334749612/2020_6_Den_nya_samtyckeslagen_i_praktiken.pdf

Det blir lätt en åsiktsfråga vad dom 5505 anmälningar som inte leder till åtal, representerar. Det kan vara falskanmälningar, men det kan också vara våldtäkter som inte bedöms kunna leda till en fällande dom. Jag tror att huvuddelen är det senare, men att säga att falskanmälningar är "en på miljonen" är fel. Det är uppenbart betydligt vanligare än så. T.o.m. BRÅ fastställer att ca 6% av anmälningarna är "uppenbara falskanmälningar". BRÅ är IMHO ganska långt ut på skalan vänstervridna och extremfeministiska.

Lägg gärna till att av dom advokater som BRÅ tillfrågat så anser 59% att dom varit med om fall där omvänd bevisbörda tillämpats. Dvs. att skuld inte behöver bevisas utan att den anklagade måste bevisa sin oskuld.

Det som GL råkat ut för med EA är inte unikt
Det visar statistiken ovan. Jag vill tacka EA och GL för att dom satt fokus på detta. Jag vill samtidigt beklaga att det som EA gjort säkert kommer att få åtskilliga att inte anmäla våldtäkt. Fler anmälare kommer också att misstänkas för att vara falskanmälare. Falskanmälare är ett reellt hot mot rättssäkerheten. Jag hoppas detta kommer att medföra någon form av påföljd för EA.

Transparens
Transparens, som du efterlyser, är centralt. Om det som sker inom rättsväsendet inte tål dagens ljus så är det nog något osunt som sker där. I fallet med EA vs. GL har det varit viktigt att EAs agerande och bakgrund har kommit fram. Generellt bör våldtäktsoffer ha rätt att få vara anonyma.

Citera
2021-03-29, 21:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag välkomnar en konstruktiv och saklig diskussion 🙂
Till att börja med kan vi titta på Lambertz egna ord
....

Det är inte Lambertz egen uppfattning. Han kan inte ha varit packad eftersom han minns kvällen väldigt väldigt klart:

Någon av dem ljuger om berusningsnivån. Kanske gör båda det. Kanske bara en av dem. Det är ännu så länge inte klarlagt.

Vad drack Lamberz?

Det vet vi efter hans egna uppgifter:

En halv flaska rött vin (3 glas)

Två snapsar (à 6 cl, Östgöta sädesbrännvin)

Ett glas Calvados (4 cl)

Två ordentliga Gin & Tonic (oklar spritmängd)

Det är bara att gå till sig själv och reflektera över hur man själv hade känt sig. I total mängd alkohol motsvarar väl detta 45-50 cl starksprit, konsumerad under 5-6 timmar.

Jag hade nog blivit full, men inte till en nivå som jag skulle ha betecknat som "aspackad".

Hade jag gjort fysiska inviter gentemot en kvinna som jag känt mig attraherad av på det sätt som Lambertz beskriver som "att kladda"? Förmodligen. Jag hade dock avbrutit inviterna om de inte hade visat sig önskvärda.

Hade jag kunnat genomföra ett samlag? Ja definitivt om personen i fråga varit någon annan än min fru.
Citera
2021-03-29, 21:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad drack Lamberz?

Det vet vi efter hans egna uppgifter:

En halv flaska rött vin (3 glas)

Två snapsar (à 6 cl, Östgöta sädesbrännvin)

Ett glas Calvados (4 cl)

Två ordentliga Gin & Tonic (oklar spritmängd)

Det är bara att gå till sig själv och reflektera över hur man själv hade känt sig. I total mängd alkohol motsvarar väl detta 45-50 cl starksprit, konsumerad under 5-6 timmar.

Jag hade nog blivit full, men inte till en nivå som jag skulle ha betecknat som "aspackad".

Hade jag gjort fysiska inviter gentemot en kvinna som jag känt mig attraherad av på det sätt som Lambertz beskriver som "att kladda"? Förmodligen. Jag hade dock avbrutit inviterna om de inte hade visat sig önskvärda.

Hade jag kunnat genomföra ett samlag? Ja definitivt om personen i fråga varit någon annan än min fru.
Hahaha, hoppas inte din fru läser här.
Citera
2021-03-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Utan att gå på djupet om det förbannade Quickfallet så är det i alla fall så att domsluten på den tiden då Quick dömdes är det inget fel på. Det var väl det Lambertz försvarade då man skrev rättsskandal, rättsröta osv. Sen slirade han givetvis in på bevisningen vilket sen har blivit en mycket stor grej och många gånger vinklat. Men hans intention var alltså att försvara domstolarnas bedömning från början och att det inte var en rättsskandal. Quick är en sadistisk pedofil det går inte att bortse ifrån.

Finns ingen anledning att dra sig undan för att drevet går just nu. Dom har gett sig på helt fel person när det gäller juridik, felaktiga frihetsberövande och falska anklagelser. Dina två cent kan du spara tills vidare.
Nej det var inte det idioten försvarade. Han avfärdade anmälningar från förtvivlade anhöriga som riktade sig mot förundersökningen. Detta genom att hänvisa till domarna. En närmast fantatisk brist på logik. Sedan var så klart domarna åt helvete de med.

Han är säkerligen oskyldig i det här.Men tveksamt om det kommer att hjälpa honom så värst i folkdomstolen. Inte så att man direkt tycker synd om karln..
Senast redigerad av TomP. 2021-03-29 kl. 21:30.
Citera
2021-03-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Han har påmint kvinnor om deras trauman, så han är skyldig till att traumatisera kvinnor med sin blotta existens.

Kvinnor blir sömnlösa i flera månader om inte alla män som anklagas även får hårda straff.

Kvinnlig logik. Kvinna lever med någon psykiskt störning från ett mindra trauma och helt plötsligt ska alla män betala ett pris. Är det inte det vi kallar incel när det gäller män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in