2021-03-29, 15:59
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är bekräftat att EA varit tvångsintagen på psyk samt de brott hon nu begått kombinerat med övrig info om EA - pekar starkt på BPD.

Detta är flashback. Det är givetvis högst relevant att gräva fram info om GM i dessa fall. Ingen tvingar dig att fortsätta läsa, om du nu tycker att det är jobbigt.
Jag förstår fortfarande inte vad det spelar för roll hur hennes borderline har uppstått. Det som verkligen är sjukt i det här sammanhanget är samhället. Överallt försvaras denna kvinna. Låt oss istället ta reda på hur den störningen uppstått.
Citera
2021-03-29, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Exakt, jag vet inte heller varför det skulle vara relevant. Vem har någonsin hört om att t.ex. en kvinnomisshandlare har en psykisk sjukdom och att dennes fabuleranden i rätten därför inte bör tas hänsyn till?
Jag förstår att ni har vaktombyte i clownfabriken. Men den där liknelsen haltar ganska ordentligt.
Citera
2021-03-29, 16:02
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag förstår fortfarande inte vad det spelar för roll hur hennes borderline har uppstått. Det som verkligen är sjukt i det här sammanhanget är samhället. Överallt försvaras denna kvinna. Låt oss istället ta reda på hur den störningen uppstått.

Det handlar mest om att ge en ärlig bild av EA. Så bland annat skönmålningen i media m.m. kan avta.

Sen är det väl du som kontinuerligt påtalar hur (o)viktigt det är med att ta reda på grunden till EA's sjukdom? Det är inte något som diskuteras särskilt ofta eller mycket direkt. Släpp det.
Citera
2021-03-29, 16:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det handlar mest om att ge en ärlig bild av EA. Så bland annat skönmålningen i media m.m. kan avta.

Sen är det väl du som kontinuerligt påtalar hur (o)viktigt det är med att ta reda på grunden till EA's sjukdom? Det är inte något som diskuteras särskilt ofta eller mycket direkt. Släpp det.
Jag har inte kontinuerligt påtalat det, jag reagerade bara på det där med orsaken. Visst är det bra att ta reda på vad hon är för person, det har jag inte sagt något om. Absolut, jag släpper det.
Citera
2021-03-29, 16:06
Medlem
Houslers avatar
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förstår att ni har vaktombyte i clownfabriken. Men den där liknelsen haltar ganska ordentligt.
Citera
2021-03-29, 16:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Varför?
För i ditt fall var det en psyksjuk som var den åtalade. I Lambertz-fallet var det den som anklagade honom som är psykiskt sjuk.
Citera
2021-03-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
NJa ,han har visat tidigare att han är en korkskalle i Quickfallet oavsett att han här gått i en fälla i denna grej. Gubben borde dra sig undan och hänge sig att runka åt nätporr - bra dagar -när grejerna funkar på farbrorn. Mina två cent.

Utan att gå på djupet om det förbannade Quickfallet så är det i alla fall så att domsluten på den tiden då Quick dömdes är det inget fel på. Det var väl det Lambertz försvarade då man skrev rättsskandal, rättsröta osv. Sen slirade han givetvis in på bevisningen vilket sen har blivit en mycket stor grej och många gånger vinklat. Men hans intention var alltså att försvara domstolarnas bedömning från början och att det inte var en rättsskandal. Quick är en sadistisk pedofil det går inte att bortse ifrån.

Finns ingen anledning att dra sig undan för att drevet går just nu. Dom har gett sig på helt fel person när det gäller juridik, felaktiga frihetsberövande och falska anklagelser. Dina två cent kan du spara tills vidare.
Citera
2021-03-29, 16:19
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
För i ditt fall var det en psyksjuk som var den åtalade. I Lambertz-fallet var det den som anklagade honom som är psykiskt sjuk.

Ja hon är psykiskt sjuk det är bara att konstatera. EA kan inte ta skillnad mellan fantasi och verklighet
Citera
2021-03-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det har jag inte missat, men det är väl inte bekräftat att hon har borderline och det är väl irrelevant varför hon i så fall har det?
Psykisk hälsa och eventuella diagnoser är högst relevanta hos en misstänkt gärningsman, det är sådana omständigheter som tingsrätten tar hänsyn till vid sin bedömning. Sådana omständigheter bör även vara relevant att kolla upp hos målsäganden och inte enbart hos en misstänkt gärningsman.
Citera
2021-03-29, 16:28
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag vill ha mer info om IK. PM funkar.

/Provokatör
Att IK är inblandat i detta fallet är ett påstående från en skribent i denna tråden. I övrigt finns det inget, mig veterligen, som bekräftar detta.
Detsamma gäller för MÖ, AR och de prostitutionsrykten som florerat i tråden, de är baserade på intenogs obekräftade uppgifter.
Citera
2021-03-29, 16:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Psykisk hälsa och eventuella diagnoser är högst relevanta hos en misstänkt gärningsman, det är sådana omständigheter som tingsrätten tar hänsyn till vid sin bedömning. Sådana omständigheter bör även vara relevant att kolla upp hos målsäganden och inte enbart hos en misstänkt gärningsman.
Återigen, det är av värde att veta vad hon är för person, om hon är psykiskt sjuk osv, men det är irrelevant hur hennes förmodade borderline har uppstått. Ska man luska i hur en störning uppstått är jag i det här sammanhanget mer intresserad av hur samhället har kunnat bli så här stört att EA försvaras överallt och att GL hängs ut som skyldig, gubbslem, pedofil osv. Vet man orsaken till samhällets störning kan man göra något åt det.
Citera
2021-03-29, 16:30
Medlem
Citat:
Sveavägen Sveriges framtid - arbetar hårt för att förstöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in