2021-03-29, 01:49
När bil finns i närheten så ja. Självklart. Jag skulle aldrig slösa pengar på att låta en verkstad göra något jag kan göra själv. Jag byter även olja, filter, tändstift, säkringar och torkarblad själv. Varför betala någon att göra något som tar två sekunder att göra själv?
Citera
2021-03-29, 02:06
Medlem
Använder mig av däckhotell. Kör dit, lämnar bilen, tar en kaffe och kör ett telefonsamtal medan de skiftar. Skönt att slippa det.
Citera
2021-03-29, 03:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anas.platyrhynchos
Gör du det eller lämnar du in ? Har du däckhotell varför varför inte

Jag byter själv på mina bilar. Har plats och utrustning för det så det är enkelt gjort. Bortkastade pengar att betala någon för arbete och däckhotell för en så enkel och rolig grej.
Citera
2021-03-29, 03:28
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Har däcken i garaget och byter själv på garageuppfarten såklart. Tar 30min. och är gratis.
Däckhotell är för Stockholmare som tittar på Mello.
Mvh.

This. Man kan ju faktiskt ha däcken i förrådet, en liten domkraft från biltema, adaptersats till hylsa för skruvdragaren samt en gammal hederlig fälgkors eller liknande så kan man byta däcken varsomhelst
Citera
2021-03-29, 04:14
Byter själv på våra bilar, tar ca 15 min per bil.
Citera
2021-03-29, 06:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nej.
Min kropp går inte med på sånt längre.
Citera
2021-03-29, 06:27
Medlem
Tog sån jävla tid senast att bända bort däcket från fälgen och ännu svårare att få på det andra
Så i år latar jag mig och byter hela hjulet

Får nog förvara vinterhjulen i bilen, har inte hittat hjulhotell, bara däckhotell men var fan ska fälgarna bo
Citera
2021-03-29, 07:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nej.
Min kropp går inte med på sånt längre.

Det är en ursäkt och förklaring som självklart är fullt godtagbar. Som tur är så är man själv inte där än.
Citera
2021-03-29, 07:44
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Brandbil?

Nej, är en vanlig personbil.
Citera
2021-03-29, 08:09
Medlem
banan74s avatar
Jag skiftade själv tidigare, men nu tycker jag det är skönt att någon annan gör det. Så jag har däckhotell med skifte hos en däckfirma.

Det är så billigt nu för tiden så det är lite svårt att motivera mig själv till att sitta på huk i garaget och svära. Jag har även folk som klipper min häck, beskär mina fruktträd och utför diverse snickerier. Med RUT och ROT är även sådant prisvärt och jag kan lägga min dyrbara fritid på sånt jag upplever som roligare eller mer givande.

Sånt som får mig att småskratta lite är dom här inne som på fullt allvar tror att det är en manligt superkraft att skifta hjul, precis alla jag känner inklusive kvinnor och barn kan skifta hjul utan problem. Dock så har dom flesta jag känner något bättre för sig än att ligga på garageuppfarten som ett hjon.
Citera
2021-03-29, 08:31
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hjulen byter jag själv men låter en verkstad skifta däcken.

Ja det är många som inte kan skilja mellan hjul och däck.

Har kunder som bokar tid för däckbyte, men som i själva verket bara vill skifta hjul, och sen har jag kunder som vil skifta hjul men bokar tid för däckbyte.
Ibland får man försöka vara övertydlig och fråga tre gånger vad kunden vill ha...
Citera
2021-03-29, 08:39
Medlem
Skulle aldrig få för mig att göra det själv, bara förvaringsytan för hjulen kostar mer än vad däckhotellen tar för skifte + förvaring (om man bor där andra vill bo).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in