2021-03-28, 17:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du har försökt med denna märkliga förklaring med mig tidigare, men så är det inte vad jag känner till.

Du får nog bemöda dig att presentera något som styrker ditt påstående om du ska få något gehör för det du framför.

Jag gjorde precis det. Paracetamol är ett typiskt exempel på ett läkemedel som vi inte känner till exakt hur det fungerar och får säljas som medicin.
Citera
2021-03-28, 17:35
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men inget av detta har lyckats. Inte i Tyskland heller och knappast nåt annat land heller.
Det tar bara på kraften i onödan.

Covid vaccinen har ett nödgodkännande, de har inte genomgått en full test period.
Så blir det när hela världen är uppskrämd.
Inget vaccin till mig tack.

Det har fungerat i Tyskland i och med att Tyskland har färre smittade och döda per capita än Sverige och många andra länder. Tyskland är ett tätbefolkat land. Utan intensiv smittspårning och isolering skulle Tyskland vara ett av de hårdast drabbade länderna i Europa vad gäller antal smittade och döda i covid.
Citera
2021-03-28, 17:37
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag menar att diabetes orsakar viktökning i minst lika hög grad som tvärtom. Sannolikt mer. Du får som sagt läsa på lite.
Diabetes and weight gain
Weight gain is a common symptom of diabetes and other insulin-related medical conditions.

Compared with people who do not have diabetes, young adults with type 1 diabetes have a higher risk of developing excess body weight or obesity.

According to 2003 World Health Organization (WHO) estimatesTrusted Source, 90 percent of people with type 2 diabetes are either overweight or have obesity.

People who have diabetes may experience weight gain as a side effect of insulin therapy. Although insulin help regulates their glucose levels, it also promotes fat storage in the body.

Reducing excess body weight can help people manage diabetes symptoms and even reverse prediabetes and insulin resistance.
https://www.medicalnewstoday.com/articles/325328#link-between-insulin-and-weight

Nej nu är det du som får läsa på lite, det är möjligt att det gäller för typ 1 men för typ två så är det övervikt som är en stor orsak.
Det går ungefär 10 typ 2 på 1 typ 1 så det är nog inte typ 1 som är det stora problemet.

Läs på lite.
Citera
2021-03-28, 17:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag håller med de som påstår att du suttit i din källare det senaste året av rädsla att bli smittad.

Du måste ju någon gång inse att man måste börja leva igen och ta den risk det innebär. Är man vaccinerad är risken för allvarlig sjukdom vad jag förstår försvinnande liten.

Astra Zenecas vaccin skyddar väldigt bra mot allvarlig sjukdom även mot den sydafrikanska varianten, men inte mot smittan från B.1.351

Jag sitter inte i någon källare. Vem fan har påstått det? Jag sitter i en bunker. Finns ingen våning ovanpå.
Astras vaccin påstås ju knappt ge något skydd alls mot den sydafrikanska varianten. Länka gärna till något som visar på motsatsen.
Citera
2021-03-28, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du fattar inte vad 85% skydd (effektivitet) innebär

85% skydd från att dö av vaccinet innebär att 15% ska dö av vaccinet. Men för att vara helt ärlig så tror jag att han sa fel för betydligt fler än 15% kommer att dö av giftsprutan. Vänta tills november-december då kommer folk att dö som flugor. Av vaccinet fast officiellt kommer det heta av nya mutationer...

Om vi nu dock leker med tanken att dessa vaccin verkligen är framställda med folks bästa i åtanke, hur länge räcker skyddet? Det har ju pratats om 6-12 månader.
Vilket innebär att när den stora massan ska vaccineras låt säg augusti så har skyddet för de som har vaccinerats i januari redan börjat släppa. Så du menar att det är realistiskt att alla länder ska hålla på med nån slags evig vaccinering av hela sin befolkning?

Nej självklart är dessa vaccin i själva verket avancerade mördarmaskiner, det är ju därför det är så viktigt för psykopaterna att ALLA ska vaccinera sig så att så många som möjligt dör.
Finns ingen annan förklaring när man har analyserat allt som har hänt i denna "pandemi"...
Citera
2021-03-28, 17:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Nu kommer Richard Bergström med lite positiva nyheter 5 miljoner ska vara fullt vaccinerade senast i juni. Se hur det låter om ett par veckor går fan inte lita på dessa som uttalar sig olika från vecka till vecka

Strax över en miljon fått en dos vad sysslar ni med??? ÖÖÖÖÖKAAAAAA

5 miljoner. Det är ganska långt ifrån de 8 miljoner som utlovades för inte så länge sedan. Undrar om ens 5 miljoner kommer att hållas. Mer rimligt är väl att gissa på 2-3 miljoner skulle jag tippa på. Kanske hinner man med fas2 till sommaren, men så värst mycket mer tror jag inte på.
Citera
2021-03-28, 17:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu är inte cancer överhuvudtaget smittsamt och inte ens en sjukdom. HIV är bara smittsamt om du a) har samlag med någon b) råkar vara en avkomma till någon med HIV. CoViD-19 är ingen farlig sjukdom, det är en fullt normal förkylning som orsakas av ett virus som har blivit terapeutiskt modifierat för att vara mer smittsam och skapa följdsjukdomar som inte är normalt för Coronavidae.

Vi har redan restriktioner för HIV då den sjukdomen är samhällsfarlig.

Eller hur? Det är därför hela världen har stängt ned och vi levt med restriktioner i ett helt år. Det är även därför vi har 14 tusen döda och en sjukvård som går på knäna. Ja, det är för en förkylning som inte är farlig, men ändå är det fullt på IVA i Stockholm....logiken är ju fullkomligt lysande.
Citera
2021-03-28, 17:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Inte om man prioriterar skydd för riskgrupperna dvs äldre och multisjuka. Helt orimligt att hela världen ska behöva stänga ner för ett i princip ofarligt virus för de allra flesta av oss.

Men det har man ju inte gjort eftersom vi har 14 tusen döda och bortåt 100 tusen långtidssjuka. Dessutom rapporterades det igår på TV att allt fler på IVA är personer mellan 30-40 år, helt utan tidigare kända riskfaktorer. I Sverige.
Citera
2021-03-28, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Eller hur? Det är därför hela världen har stängt ned och vi levt med restriktioner i ett helt år. Det är även därför vi har 14 tusen döda och en sjukvård som går på knäna. Ja, det är för en förkylning som inte är farlig, men ändå är det fullt på IVA i Stockholm....logiken är ju fullkomligt lysande.

Att sjukvården går på knäna har vi hört de sista 20-25 åren.
I övrigt ska du inte tro på allt som sägs i media, eller har måhända varit själv på IVA och kollat?
Nej visst du lever ju i en bunker...
Citera
2021-03-28, 18:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Att sjukvården går på knäna har vi hört de sista 20-25 åren.
I övrigt ska du inte tro på allt som sägs i media, eller har måhända varit själv på IVA och kollat?
Nej visst du lever ju i en bunker...

jag har talat med sjukvårdspersonal ja. Ibland gör jag utflykter från min bunker förstår du.
Citera
2021-03-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag sitter inte i någon källare. Vem fan har påstått det? Jag sitter i en bunker. Finns ingen våning ovanpå.
Astras vaccin påstås ju knappt ge något skydd alls mot den sydafrikanska varianten. Länka gärna till något som visar på motsatsen.

Jag vet inte om du är allt för seriös i vissa inlägg, men lyckades inte spanska sjukan eller digerdöden att utrota mänskligheten så lär COVID-19 knappast göra det heller. Du kan nog lämna din bunker ska du se.
Citera
2021-03-28, 18:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det där låter mycket spekulativt, att viruset i tysthet har brännt igenom Japans befolkning. På så sätt ska immunitet ha byggts upp i tysthet.
Citat:
det är inte så konstigt. Det har det gjort här med. Många har inte ens märkt av att de haft covid och det finns inte fullständig statistik på exakt alla som genomgått infektionen. Många japaner har redan varit i kontakt med det tidigare SARS-viruset vilket kan ha haft en viss påverkan på immuniteten. Skillnaden mellan Japan och västvärlden är att så många fler blir riktigt sjuka i viruset.

Ditt inlägg påminner om dom förhoppningar som Folkhälsomyndigheten hade under våren och sommaren. Folkhälsomyndighetens företrädare gick ut med stora förhoppningar om att svenska folket skulle ha byggt upp immunitet utan synliga tecker på infektion. När hösten kom, så visade det sig att Folkhälsomyndighetens förhoppningar bara var fantasier. Det hade inte byggts upp någon omfattande immunitet i tysthet.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har du någon sorts faktaunderlag till denna teori? Finns exempelvis antikropps-tester som visar att många japaner har byggt upp immunitet genom osynlig infektion?
Citat:
Jag har läst det här någonstans ... ska se om jag hittar det. Återkommer.

Gör så. Ifall du inte kan visa något underlag, så kommer jag att betrakta dina teorier som lika seriösa som Folkhälsomyndighetens förhoppningar om flockimmunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in