2021-03-28, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du får rådfråga dona kollegor på FBI om du inte förstår.

Du säger du inte förstår hur man kan jämföra medicin men undrar vad man skulle kalla singeln LW kontra en gift otrogen kvinna?

Varför skulle någon av dem vara promiskiös? Det var du som beskrev HD så och då undrar man vilken moralisk måttstock du använder.

HD var dessutom med annan man efter separationen. Vet inte om det klassas som otrohet? Jag skulle heller inte ha några betänkligheter över att börka träffa andra om jag separerade från en man som varit otrogen mot mig i 6 år. Man är inte promiskiös för det.
Citera
2021-03-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar nu från TR, förhör med JoSj.
Åkl hänvisar till ”sid 391, förhörsbilaga 6B”,
och det är inget jag känner till från FUP.

Det betyder så klart inte att den inte kan finnas där. I så fall är jag tacksam om någon med bättre koll än jag kan hänvisa till rätt AB.

Med tanke på att tinsrättsdomen har nr 497 så är det ett stort antal som vi inte fått se. Många är totalt meningslösa som kallelser etc, men det är såklart en hel del förhör också.
Citera
2021-03-28, 12:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Enligt din vinkel är HD mer ett offer som SD snudd på hjärntvättat, hon är iaf väldigt styrd.

Enligt min vinkel är HD betydligt slugare och kraftfullare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är kanske inte så säker på var jag har HD, mer är att jag ser en mycket obehaglig person i SD, vilket är avgörande för mig att HD på inget vis kan undslippa hans kontroll och manipulation.
HD var nog offer i början av deras relation.
Sedan har hon lärt sig av SD:s beteende och blivit lika falsk, lögnaktig och otrogen som han var.
Numera kan hon vara medgärningsman och inte alls ett offer längre.
Citera
2021-03-28, 12:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD var i behov av en behandling för resten av livet för att fungera. Hon hade trots allt en mer allvarlig diagnos än LW.

Normalt sett är en utmattningsdeppression tillfällig och inte livslång.

Vad spelar det för roll?
Är det en tävling om vem som är/var "minst" sjuk? Är den ena en bättre människa p.g.a. det?

L trodde själv att hon var bipolär.

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ola säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.
Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den och hon var aktiv i mycket annat
som scoutläger, cykellopp så relationen rann ut i sanden.
Ola berättar att vid ett tillfälle skulle
Lena till Rotebro och träffa någon. Hon frågade då om hon fick sova över hos honom. Om
det var så att hon inte kunde sova i Rotebro. Ola säger att han blev irriterad på Lena då och
nämnde något om att det inte var något vandrarhem
, men det var ingen konflikt. Sista gången
de hade kontakt.

Ola har haft känslan att om Lena skulle fortsätta leva som hon gjorde så kommer det gå illa.
Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning.
Det har Ola fått reda på efter
det som har hänt av Uffe.

På fråga vad Lena berättat om sina män? Ola säger att Lena hade ett bekräftelse behov som
han tror beror på mamma och pappa. Hon var 18 år när hon flyttade hemifrån. Hon drog till
Portugal eller om det var Spanien, hon korn hem med en portugis "det började redan då". Han
vet att hon har träffat folk i Rotebro och Skända! och att hon hade ett stort umgäng

Ola säger att Lena har medlat mellan honom och föräldrarna då han har valt att bryta
kontakten med dem. Len haft kontakt med dem för barnens skull.

Lena hade berättat om att hon träffade en gift man som heter Stefan och som hade barn och
att det var "klurigt". Hon ville och han ville inte, det var så fram och tillbaka. Det var
"struligt" och han bodde i närheten av henne.

På fråga när han träffade Lena senast? Ola berättar att han inte har träffat Lena sedan januari
2017
och att hennes mående eskalerade de senaste 3-4 åren. Han tror att det blev värre efter
skilsmässan. Hon var energisk och hade många järn i elden och senare "gick hon i väggen"
och blev utbränd.

Hur skulle du beskriva Lena? Ola säger att hon var omtänksam, snäll men att min känsla var
att hon tummade på sina egna ideal som hon tidigare haft.

frun Hanna bor i samma område som ställt ultimatum, det har han funderat på.
Syrran var orsaken till att de separerade. Hon har förstört ett äktenskap tänker jag och det kan skapa reaktioner

Aktbilaga 146

Offtopic. Eftersom LW var din idol så föreslår jag att du kollar hennes GC-logg, om du inte redan gjort det. Där finns massor med foton av LW och långa texter av henne att läsa.

https://www.geocaching.com/p/?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa&wid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5&ds=2
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-28 kl. 13:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar nu från TR, förhör med JoSj.
Åkl hänvisar till ”sid 391, förhörsbilaga 6B”,
och det är inget jag känner till från FUP.

Det betyder så klart inte att den inte kan finnas där. I så fall är jag tacksam om någon med bättre koll än jag kan hänvisa till rätt AB.

Det finns ett dagboksblad bland filerna som är en förteckning över alla bilagorna.

B2705-18 Dagboksblad 2020-04-21.pdf

https://gofile.io/d/NUkRhM
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att jag redan förklarat min tro här. Jag tror nog att HD faktiskt är förälskad i S*illen. Knske det finns en dubbel botten också. Att hon känner att hon gör samma sak som SD, dvs en känsla av att rätt åt dig (SD). Hämnd alltså. Men hon mörkar, så meningen är inte att göra S svartsjuk på det sättet, det tror jag inte.
Är det ändå inte lite udda att sexchatta med Sillen och samtidigt skriva JÄD till SD?
Det får i alla fall mig att tro att hon inte är särskilt engagerad i chatten med Sillen utan att skrivandet mest går på autopilot.
Citera
2021-03-28, 12:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var nyss innne på region Örebros hemsida, men hittade ingenting om vilka de delar ut pengar till. Eller redovisning från dem som får bidrag. Offentlighetsprincipen? Men så förbannat svårt och snårigt att få besked.

Skrev en fråga och ska gå in i morgon och se om jag har fått svar. Kanske bättre att fråga Honan?

Kanske är jag lite väl misstänksam, men finns det nåt skit här så måste det komma fram.
Det finns en skyldighet att redovisa sådana pengar och redovisningen ska vara offentlig.

Vad jag minns har Honan redan försökt få ut redovisningen men kommunen vägrade att lämna ut den.
Jag tror till och med att namnet på den vägrande handläggaren finns i tråden.

Om jag minns rätt kan det vägrandet vara något att överklaga om någon orkar.
Citera
2021-03-28, 13:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det ändå inte lite udda att sexchatta med Sillen och samtidigt skriva JÄD till SD?
Det får i alla fall mig att tro att hon inte är särskilt engagerad i chatten med Sillen utan att skrivandet mest går på autopilot.

Om hon är orsak till Sillens skilsmässa så är det ju extra svinigt. Hon, om någon, vet ju hur illa hon gör hans fru.
Citera
2021-03-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om hon är orsak till Sillens skilsmässa så är det ju extra svinigt. Hon, om någon, vet ju hur illa hon gör hans fru.

Vi får verkligen hoppas att det inte blir ytterligare ett mord, ny FUP som innehåller mer trosor!
Citera
2021-03-28, 13:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det finns ett dagboksblad bland filerna som är en förteckning över alla bilagorna.

B2705-18 Dagboksblad 2020-04-21.pdf

https://gofile.io/d/NUkRhM

Tack.
Ja, där finns bland mycket annat Förhörsbilaga 6B, som man väl kan misstänka är ett utdrag ur slasken. Eller så har man valt att sekretessa hela förhöret i FUP, och inte bara delar av det. Det verkar vara det troligaste alternativet.
Citera
2021-03-28, 13:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi får verkligen hoppas att det inte blir ytterligare ett mord, ny FUP som innehåller mer trosor!

Citat:
som innehåller mer trosor

Moget. Det är inte mitt fel att BOs trosor var fyllda med DNA från olika män. Om de inte varit det så hade de antagligen inte nämnts i FUP.

Vem skulle mörda vem nu, menar du?
Citera
2021-03-28, 13:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD var nog offer i början av deras relation.
Sedan har hon lärt sig av SD:s beteende och blivit lika falsk, lögnaktig och otrogen som han var.
Numera kan hon vara medgärningsman och inte alls ett offer längre.
Det är ung så jag menar, människan var väl helt under isen som allvarligt deprimerad.
Men märk väl - det är full rulle på henne sen.
Hon tar ut skilsmässa och fixar med lgh.

Hon arbetar som sjuksköterska och far runt som få i skogen, det är utlandsresor och hotellvistelser med sillen.
Hon kan inte göras mer passiv än hon är.
Hon har väldigt mycket tid bortom SD och det är hon som inviterar honom på middagar, bjuder ner sig själv på kaffe och ordnar med allt kring USA.

Hon är extremt vass i förhör och engagerad i att skydda honom efteråt, beskrivs väldigt pigg i augusti på jobbet och då börjar de åka utomlands lite hit och dit.

Hon kan själv trots psykisk ohälsa så det stämmer inte att tillskriva på SD oavsett om han är ett freak.

Så hjärntvättad är hon inte.
Senast redigerad av develi 2021-03-28 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in