2021-03-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om HD är promiskiös, hur beskriver du LW då?

Båda skulle mått bättre utan SD och behövt mindre medicinering. Inte för att det är någonting fel med det, tvärtom är det positivt om det får en att må bättre. Förstår inte den här jämförelsen över vem som käkar mest piller, som om det ena skulle vara bättre än det andra.

Du får rådfråga dona kollegor på FBI om du inte förstår.

Du säger du inte förstår hur man kan jämföra medicin men undrar vad man skulle kalla singeln LW kontra en gift otrogen kvinna?
Citera
2021-03-28, 10:52
Medlem
Citat:
Det finns ett par chattar där LW säger till SD att sluta använda geotourens pengar till privata ändamål.

Aha, ok!? Han var alltså kassör eller nåt? Annars hade han väl inte kunnat plocka ut pengar sådär?
Citera
2021-03-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Aha, ok!? Han var alltså kassör eller nåt? Annars hade han väl inte kunnat plocka ut pengar sådär?

Har för mig att LW ifrågasatte någon middag (för geo-slantarna).
Citera
2021-03-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har för mig att LW ifrågasatte någon middag (för geo-slantarna).

En enstaka middag kostar väl inte så mycket även om det är fel gjort, men om det handlar om frekventa uttag av större belopp för privat bruk - då hamnar saken i ett annat läge.
Citera
2021-03-28, 11:19
Medlem
Citat:
En enstaka middag kostar väl inte så mycket även om det är fel gjort, men om det handlar om frekventa uttag av större belopp för privat bruk - då hamnar saken i ett annat läge.

Det beror väl på hur många som middagen var tänkt för... kanske LW retade upp sig pga att hon inte var inbjuden efter att ha lagt ner stort jobb på geo-touren (förutom att hon tyckte att pengarna användes till fel ändamål).
Som jag skrev... har för mig att det var en middag, ej 100 på den saken.
Citera
2021-03-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du tänker på många år bakåt?
MV hade rätt i mycket, det är min bedömning. Sedan om hen hade andrahandsinfo vet jag inte, kan ha varit så. Kunde dock mycket om polisarbetet.

Vem är MV?
Det är väldigt svårt med alla dessa initialer att hänga med. Det skulle väl inte skada någon att istället skriva ut namn med specialtecken i namnen?
Citera
2021-03-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vem är MV?
Det är väldigt svårt med alla dessa initialer att hänga med. Det skulle väl inte skada någon att istället skriva ut namn med specialtecken i namnen?

Skribenten Moralensväktare (MV)
Citera
2021-03-28, 11:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag glömde förut. Är det N*ren du menar så är han i ab 150.
G'natt.

Har nu kollat lite mer i FUP, och hittar inte förhör med TT eller AL heller.
Då är det väl helt enkelt så att de är utredda och avskrivna, men ändå har något som åkl tycker att de ska berätta om i TR.
Citera
2021-03-28, 12:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men hur kan en som kallas att vittna i TR hamna i sidomaterialet?

Där ska ju utrangerat skräp hamna, det som inte är av betydelse för åtalet.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är likadant med JoSj, Coc*o_c. Han förhörs i TR.

Citat:
Har jag aldrig hört talas om. De hänvisar ju till förhör?
Vad läser rådmannen då som hänvisning?
Har de dragit med hela slasken till TR. 😂

Lyssnar nu från TR, förhör med JoSj.
Åkl hänvisar till ”sid 391, förhörsbilaga 6B”,
och det är inget jag känner till från FUP.

Det betyder så klart inte att den inte kan finnas där. I så fall är jag tacksam om någon med bättre koll än jag kan hänvisa till rätt AB.
Citera
2021-03-28, 12:30
Medlem
Citat:
Det vet vi dock inte. Om Lena levt kanske hon också varit beroende av sin medicin år efter år. Utmattningsdepression kan man lida av hela livet i värsta fall.

HD var i behov av en behandling för resten av livet för att fungera. Hon hade trots allt en mer allvarlig diagnos än LW.

Normalt sett är en utmattningsdeppression tillfällig och inte livslång.
Citera
2021-03-28, 12:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Minns inte detaljer längre. Det handlade bl.a. om geo-utrustning som SD och HD nyttjade privat. LW menade att sådant inte kan tas från geo-kassan. SD lovade att betala tillbaka.
Citera
2021-03-28, 12:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vore inte första gången någon mördar sitt ex. Eller någon dödar en narcissistisk förälder.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var fick du nu narcissism ifrån? Har du hittat en ny diagnos på LW som du klistrar på henne?
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej den är inte ny. Det har jag trott hela tiden.
Varför beskriver du det du tror som om det vore fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in