2021-03-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tror man skall skilja på (minst) två saker när det gäller GL och det budskap han för fram:
1. Han är självklart i sin fulla rätt att försvara sig på alla (icke förtalsmässiga) sätt han önskar.
2. I och med att han tagit frågan till en offentlig nivå så är det en stor maktobalans mellan honom och EA. Även om EA skulle vara beredd att bli helt offentlig (vilket vore ett högt pris att betala) skulle han fullt möjligt ha en väsentlig fördel kvar.

Både 1 & 2 kan gälla.

Detta sagt så är det naturligtvis inget som hindrar att EA med ombud bemöter GLs påståenden om raderade sms och manipulerade ljudfiler. Någonting säger mig att vi inte kommer att se det alls.

Ett annat problem för EA är den kommande förtalsrättegången i april. Det blir svårt, för att inte säga omöjligt, för henne att hålla sig anonym när det är hon själv som är åtalad. Om det är så att hon planerade julaftonshistorien så var det sällsamt dålig tajming.
I detta fall bryr jag mig inte om maktobalanser. Psykopater som EA ska hållas kort och absolut inte ursäktas för att de har mindre makt än sina offer. För mig går det en skarp skiljelinje mellan individer som har tveksamt omdöme/moral och tvättäkta psykopater. Kanske måste man ha träffat på EA-typer IRL för att fullt ut förstå vidden av eras ondska.
Citera
2021-03-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Föreläsning != läsa ur protokoll
Föreläsning != vittna
Föreläsning != agera i roll som någons advokat

Att det låter klandervärt beror mer på att det är klandervärt än något annat.

Att just denna språkliga detalj är vad du har att komma med i det här läget säger en del om hur det klandervärda beteendet är fördelat mellan dem tråden handlar om.

Du har uppenbarligen inte läst mina tidigare inlägg alternativt saknar du läsförståelse.
Citera
2021-03-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Finns en god möjlighet att Nooshi Dadgostar pressekreterare Jessica Nord helt enkelt ljuger om Lambertz påstådda besök på "Snotty Seaside". Kanske för att ge restaurangen cred i aggressiva HBTQ/feministkretsar ?

Det är ett av de mest deprimerande vegetariska vänsterhaken på Söder, uteserveringen ser ut så här:

https://www.instagram.com/p/CLwlI6qJUmc/

Alla medel är tillåtna för att få lite uppmärksamhet under dessa tider när restauranger går i konken stup i kvarten. Även sådana med lite trevligare uteservering..

Kan man inte konkurrera med maten eller läget då kan man i alla fall hävda "rätt värdegrund".
Citera
2021-03-28, 12:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag har ju redan redogjort för att det kan finnas mängder med anledningar till att hon ville fabriksåterställa telefonen, missade du det?
Men ingen av dessa anledningar till att fabriksåterställa telefonen, just när polisen ber att få titta på dina ljudinspelningar, bär sannolikhetens prägel.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Senast nu, Peter Wolodarski på DN. Ännu en gång skitsnacket om att Lambertz uttalat sig mindre trevligt om målsäganden. Tja, blir man häktad på en annan människas ,enligt Lambertz falska påståenden ,måste man säga att Lambertz var uppseende återhållsam i uttalanden om målsäganden.Att pajasen Wolodarsky själv i artikeln har en nedsättande ,pejorativ ton mot Lambertz visar på att Wolodarski är i behov att mentalvård pga sitt bisarra tankesätt. Och inte en enda artikel om att det är oacceptabelt i en rättsstat att någon kan bli häktad enbart pga en annan människas påståenden som Lambertz blev har skrivits ännu. Och Karin Olsson påstår nu att Göran Lambertz har gett ordet gubbslem ett ansikte. Det är ju verkligen jätteviktigt att skriva en sådan horribel artikel. Är dessa två journalister överhuvudtaget normala i skallen. Jätteviktig journalistik enligt henne att Lambertz har gett gubbslem ett ansikte. Inget i hennes artikel om hur att Lambertz kunde häktas enbart på kvinnans påstående. Det borde vara viktigare att ta upp än att gubbslem fått ett ansikte

Jo sätt dom själva i häkte i två veckor och se hur kul dom tycker det är! Bli kölhalad i pressen sedan kallad gubbslem osv. Om personen i detta fall Göran själv upplever det som det är han som blivit våldtagen. Vilket ju faktiskt texten gör anspråk på.

Hon är ju ingen liten flicka. 30 år gammal.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Självklart är inte dåligt sex våldtäkt. Personen du haft sex med är säkerligen lika besviken över din prestation.
Självklart är personen besviken över min prestation, jag förväntade mig inget annat av dig. Kvinnan har alltid rätt, även när hon har fel.
Citera
2021-03-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men ingen av dessa anledningar till att fabriksåterställa telefonen, just när polisen ber att få titta på dina ljudinspelningar, bär sannolikhetens prägel.

Hade syftet enbart varit att inte delge polisen "hela" ljudfilen hade hon ju aldrig lämnat in telefonen överhuvudtaget. Nu gjorde hon det trots allt. Det var ädelt gjort.
Citera
2021-03-28, 12:14
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst mina tidigare inlägg alternativt saknar du läsförståelse.

Jodå. Men övrigt du torgför är såpass uppenbart långsökt att jag inte ens klassar det som argument.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hade syftet enbart varit att inte delge polisen "hela" ljudfilen hade hon ju aldrig lämnat in telefonen överhuvudtaget. Nu gjorde hon det trots allt. Det var ädelt gjort.
Efter att hon gjort vad hon kunde för att radera inspelningen.
Citera
Medlem
Troligtvis är han halvimpotent med tanke på att han är då gammal.men när den unga kvinnan kom hem till honom .då vaknade prinskorven till liv
Citera
2021-03-28, 12:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du bör fundera på varför han skrev detta. Han nämnde på presskonferensen att han kladdat lite på henne. Detta exploderade i media. Folk är hysteriska över att han gjort "något så hemskt". GL svarar på samma nivå, men det är inte han som satte ribban på en så pinsamt låg nivå. Han gör helt rätt som bemöter fjanteriet på det här sättet, istället för att backa och sänka blicken som de allra flesta skulle göra.

Göran verkar emotionellt handikappad. Helt absurt att denne tomte har suttit som JK. Jag hade inte anförtrott honom att snickra ihop en sandlåda.
Citera
2021-03-28, 12:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Haatare där!! Naturligtvis så har du aldrig hört talas om Devisen SVINHUGG GÅR IGEN??!
Mkt passande, mot eskorter som "Eulalia2".
Om man är en svensk Syltrygger, ja då viker man straxt ner sig för falska våldtäktsanklagelser - samt kryper in i buren i ett par År!!

Ja det är ju inte förbjudet att vara hobbyayatollah heller, du har rätt till din åsikt.
Förändrar inte att GL framstår som en person med klassisk HPD, som ytligt kan se ut som tourettes men har specifik undrrliggande motivation för ticsen. Grundas ofta i att föräldrar inte tillrättavisat sina barn och visat uppskattning i snäva sammanhang. En bortskämd bracka som fått beröm om han utmärker sig med studieresultat eller uppmärksammas i sitt yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in