2021-03-28, 11:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallakovsky
Hoppar in lite snabbt bara med något jag såg på Twitter, att Vänsterpartiets pressansvarig hade varit på resturang vid Hornstull där restaurangen hade nekat G.L i dörren. Hon själv twittrade om händelsen. Verkar som folk börjar ta sin egna ställning.

Ja, det var väl stället som stängde kl 20 och GL var där 20 i? Har varit uppe.
Citera
2021-03-28, 11:27
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack för klargörandet – men du hänger inte med i svängarna.
Tack. Du har rätt, jag har inte lusläst allt kring fallet - och det är just beroende på min syn på människans inneboende drivkrafter och en trötthet på medias moralpredikande.

Så visst brottas även GL med moralen kring att knulla en ung kvinna när ex-frun troget väntar i himlen på GL. Och nog är det ett dilemma hur han ska dölja sin nötsäckstömning för den där särbon (antar att det också en hagga med utseendet bakom sig med men en acceptabel social ställning för en man av GL:s kaliber).

Jag ville bara drive home the point. I det stora hela drivs GL, EA och alla vi andra av pengar, makt och sex, och allt diskuterande i media (social såväl som andra) är bara moraliska dimridåer utan större värde.
Citera
2021-03-28, 11:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är möjligt att jag halvsovit en del på senaste tiden, men för mig var det en nyhet att EA ska ha manipulerat bevis och fabriksåterställt sin telefon även i detta ärende.

Den där fotografen som var gift med EA en gång i tiden beskrev väl henne som "den mest intelligenta kvinnan han någonsin träffat"? Frågan är dock om det inte säger mer om vilka kvinnor han träffat än om EA:s intelligens, för vad är det för människa som först blir avslöjad med sin misslyckade bevismanipulering i ett ärende och sedan gör exakt samma sak igen?
Men hennes bevismanipulering 2018 var inte misslyckad, eller snarare, trots att försvaret fick polisen att plocka fram hela den oklippta delen av ljudfilen (som EA försökte dölja) så fälldes DU ändå i TR!

När HR beaktade hela filen så gjorde man en helt annan bedömning. Bl.a. slog man fast (på jurudiksvenska) att EA inte talade sanning om det första påstådda övergreppet, eftersom hon inte rimligen kan ha hunnit däcka på
sin säng mindre än 20 minuter efter att hon pratade telefon i taxin på väg hem med DU och väninnan AA (ljudinspelningens startade efter detta).
Citera
2021-03-28, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, det var väl stället som stängde kl 20 och GL var där 20 i? Har varit uppe.
Ok. Då fanns det alltså en naturlig förklaring.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Han säger att EA på ljudfilen hörs säga:

"Det är helt sjukt (namn på vän), vi klarade det, vi klarade det, det är helt sjukt"

Det stämmer inte överens med vad som tidigare framkommit, vilket är det som står i domen nämligen:

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här"

Utöver det säger han att EA:s väninna befann sig i rummet intill trots att de var i en enrumslägenhet

Detta är två exempel som jag uppfattade direkt, om du vill kan jag lyssna en gång till och då kanske hitta fler exempel.
Varför reagerar du på det och inte på att kvinnan försökt manipulera bevis?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Det är ditt beslut men jag hävdar att man alltid ska anmäla våldtäkt.
Man bör nog göra skillnad på ”våldtäkt” och ”taskigt omdöme” när man söker skulden till den egna huvudvärken. Jag frös inte ens, jag var lat.

Det är skit som händer men enligt ditt råd kan jag göra livet till ett helvete för någon annan bara för skojs skull.
Citera
2021-03-28, 11:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Jag börjar mer och mer tänka att GL förmodligen knappt alls varit insatt i förtalsmålet, inte ens på självaste julafton. Det kan ju ha börjat med ett oskyldigt meddelande på facebook bara nån dag innan. ”Hej det är en sak jag vill prata om, jo du förstår det är så att … ”. Och lite senare är det spikat att de ska ses.

Andra alternativet är att han mycket väl kände till inspelningsfusket i det tidigare fallet. Men i så fall måste han ha axlat rollen som djävulens advokat, vilket advokater såklart ofta gör gentemot sina klienter. Men I det här fallet gjorde han det dock som rådgivare. Vad finns det för bevekelsegrunder till en sådan icke-formell hjälpsamhet förutom:

1) en transaktion (betalt sex)?
2) Självbedrägeri eftersom han blivit kär och hyste förhoppningar. Då är det lätt att intala sig saker som om hon kanske haft skäl att anmäla den förra mannen som han förvisso misstänkte inte våldtagit henne där och då MEN varit elak eller nåt annat hemskt som hon broderat ut och som gav henne rätt att hämnas på honom. Det skulle i så fall förklara det där metoo-inlägget som kom på görans blogg strax efter att de träffades på julaftonen och som det skrevs om i media. Det som börjar lite stelt vid kalle anka förvandlas mer och mer till ett rättsfilosofiskt fyllesamtal som går ut på att ändamålen helgar medlen och att extrajuridiskt fulspel är tillåtet om man bara har goda skäl. Precis som det är tillåtet att hänga ut någon om man VET i själ och hjärta att den är skyldig eller vad det där blogginlägget handlade om. Föreställ er vidare att samtalet blir mer och mer som platons gästabudet med eros som flyger in och GL som blir hög av sina egna intelligenta utsagor och en samtalspartner som fnittrar jakande och medvetet spelar vamp, trots att det egentligen är hon som drar i trådarna.

Alternativ ett känns orimligt. Med detaljerna om förtalsmålet i bakhuvudet, varför betala för att ligga? Men alternativ två? Där är ju inte hans föresats från början att det ska hända något. Bara lite hoppfullhet i det undermedvetna som han till sist när det är ok att köra börjar ta mer och mer anspråk tills han slutligen traskar rakt i råttfällan.
Förtalsmålet rör anklagelsen mot PA. Bevismanipuleringen rör åtalet och domarna mot DU 2018. Olika fall. GL kan ha känt till det första
men högst sannolikt inte det andra.
Citera
2021-03-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Du har under lång tid hetsat mot kvinnor här så självklart har du den inställningen nu också och tar alla chanser till att försvara en våldtäktsman och potentiell pedofil. Det är ett faktum att vissa kvinnor är extra utsatta för mäns övergrepp, så dina fantasier om falska anmälningar kan du väl arkivera nånstans.
Vad får dig att tro att han är en våldtäktsman och potentiell pedofil? Förväxlar du honom med Lady Federleys älskare?
Citera
2021-03-28, 11:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallakovsky
Hoppar in lite snabbt bara med något jag såg på Twitter, att Vänsterpartiets pressansvarig hade varit på resturang vid Hornstull där restaurangen hade nekat G.L i dörren. Hon själv twittrade om händelsen. Verkar som folk börjar ta sin egna ställning.

Det var stängningsdags:

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Citera
2021-03-28, 11:31
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
... Egentligen handlar det nog om att en liten grupp kvinnor, som ligger med visaren bottnad på galenhetsmätaren, känner igen en galenhetskollega & måste då snabbt kasta sig in i clownbilen för att ta sig till den inbillade fronten i det inbillade könskriget.

Hela den "tredje vågen" av feminism har värvat ur denna grupp av mentalsjuka kaninkokerskor...

Haha, hum... skrattet stockar sig.
Citera
2021-03-28, 11:32
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Man bör nog göra skillnad på ”våldtäkt” och ”taskigt omdöme” när man söker skulden till den egna huvudvärken. Jag frös inte ens, jag var lat.

Det är skit som händer men enligt ditt råd kan jag göra livet till ett helvete för någon annan bara för skojs skull.
Att göra en anmälan gör man inte "för skojs skull".
bra för dig att du inte mår dåligt efter din upplevelse.
Citera
2021-03-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
varför i HELLLLVETE ska han käka i just Hornstull när de enda som avskyr honom bor just där?! 😂

Finns en god möjlighet att Nooshi Dadgostar pressekreterare Jessica Nord helt enkelt ljuger om Lambertz påstådda besök på "Snotty Seaside". Kanske för att ge restaurangen cred i aggressiva HBTQ/feministkretsar ?

Det är ett av de mest deprimerande vegetariska vänsterhaken på Söder, uteserveringen ser ut så här:

https://www.instagram.com/p/CLwlI6qJUmc/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in