2021-03-28, 10:38
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Imnsho gör en lysande analys. Elvijra är ett knullodjur som vill knulla sig fram till cash och koks.
Lambertz är ett gubbslem med makt som vill ha ung fitta att stopp kuken i.. Det blev inte som han tänkt sig.. Nu flashar han om hur bra han är som avslöjat hennes agenda och tror han ska bli rentvådd.
Jag blir generad av ditt beröm. Det är inte så skarpsynt egentligen, det är bara att vi förnekar vad vi vill ha innerst inne.

Jag är precis likadan som GL och EA. Jag vill också ha PENGAR och SEX samtidigt som jag brottas med mänsklighetens MORAL.

Det är i MORALENS undervegetation hela den här händelsen håller på att gå vilse. Jag förnekar inte att moral och juridik är viktigt, men det gäller för vår civilisation att sätta regler och råd som inte gör våld på våra inbyggda biologiska behov. Sex och högt inflytande i flocken ligger djupt inrotat i vårt DNA.
Citera
2021-03-28, 10:44
Avslutad
Senast nu, Peter Wolodarski på DN. Ännu en gång skitsnacket om att Lambertz uttalat sig mindre trevligt om målsäganden. Tja, blir man häktad på en annan människas ,enligt Lambertz falska påståenden ,måste man säga att Lambertz var uppseende återhållsam i uttalanden om målsäganden.Att pajasen Wolodarsky själv i artikeln har en nedsättande ,pejorativ ton mot Lambertz visar på att Wolodarski är i behov att mentalvård pga sitt bisarra tankesätt. Och inte en enda artikel om att det är oacceptabelt i en rättsstat att någon kan bli häktad enbart pga en annan människas påståenden som Lambertz blev har skrivits ännu. Och Karin Olsson påstår nu att Göran Lambertz har gett ordet gubbslem ett ansikte. Det är ju verkligen jätteviktigt att skriva en sådan horribel artikel. Är dessa två journalister överhuvudtaget normala i skallen. Jätteviktig journalistik enligt henne att Lambertz har gett gubbslem ett ansikte. Inget i hennes artikel om hur att Lambertz kunde häktas enbart på kvinnans påstående. Det borde vara viktigare att ta upp än att gubbslem fått ett ansikte
Citera
2021-03-28, 10:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du verkar sakna läsförståelse.
Jag skiter i om EA är skyldig eller oskyldig.
Ej heller påstår jag att hon är skyldig eller oskyldig.
Såvida du inte var med då händelserna inträffade så vet du inte ett skit vad som är sant eller inte din lilla fjant.
Då kan man alltså aldrig ha någon uppfattning om något brottsfall överhuvudtaget. Man kan inte heller döma i några rättsfall.

Det du vill är att blotta anklagelsen är det som skall få någon dömd. Om anklagelsen kommer från en kvinna dvs.
Citera
2021-03-28, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Oh, nej, nu blev det för intimt! Snygg soffa men ack så trist dyna och en beige vägg med en uppnålad världskarta med alla nationers flaggor. Mmm, vilken erotisk inramning.
Man blir lite sugen helt enkelt.
Citera
2021-03-28, 10:51
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Hur vet man att det var hon som skrev ett SMS till sin sambo vid tidpunkten och sedan raderade detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Hur vet du det?
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det förstår inte de korkade i denna tråd
Ja, verkligen! Och videosamtalet med hennes väninna var också G.L. så klart. Han tog på sig en klänning, peruk och lite läppstift och då trodde väninnan att det var E.A.!
Citera
2021-03-28, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men han sade ju själv i en intervju att han har det beteendet och han är medveten om att andra kan tycka det är obehagligt. Och att han har varit nödd att be andra i sin bekantskapskrets om ursäkt efter han kladdat.

Har du varit med som någon slags barnvakt åt Lambertz alla gånger han druckit i drygt 50 år?
Eftersom du avvisar tankegången som fantasi med hänvisning till "observerbar verklighet"?
Det inlägg jag svarade på består av renodlad halmgubberetorik & rena fantasier.
(ni får hålla reda på signaturerna så att ni inte sitter & svarar på varandras inlägg)
Citera
2021-03-28, 10:55
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Senast nu, Peter Wolodarski på DN. Ännu en gång skitsnacket om att Lambertz uttalat sig mindre trevligt om målsäganden. Tja, blir man häktad på en annan människas ,enligt Lambertz falska påståenden ,måste man säga att Lambertz var uppseende återhållsam i uttalanden om målsäganden.Att pajasen Wolodarsky själv i artikeln har en nedsättande ,pejorativ ton mot Lambertz visar på att Wolodarski är i behov att mentalvård pga sitt bisarra tankesätt. Och inte en enda artikel om att det är oacceptabelt i en rättsstat att någon kan bli häktad enbart pga en annan människas påståenden som Lambertz blev har skrivits ännu. Och Karin Olsson påstår nu att Göran Lambertz har gett ordet gubbslem ett ansikte. Det är ju verkligen jätteviktigt att skriva en sådan horribel artikel. Är dessa två journalister överhuvudtaget normala i skallen. Jätteviktig journalistik enligt henne att Lambertz har gett gubbslem ett ansikte. Inget i hennes artikel om hur att Lambertz kunde häktas enbart på kvinnans påstående. Det borde vara viktigare att ta upp än att gubbslem fått ett ansikte
Wolodarski är en naiv moralist med en mycket obehaglig agenda. Han hålls om ryggen men tror sig vara skyddad för att han är så god. Tyvärr är han inte ensam. Våldtäktsmän och bedragare finns det gott om, att bara tillåta narrativet "vit man med makt är ond" öppnar för att hela samhället våldtas, och bara de med klankapital skyddas.
Citera
2021-03-28, 10:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Kan stämma. Det är dock tragiskt att ärlighet inte belönas mer i offentligheten. Den som vill skademinimera bör undvika att vara ärlig och ligga lågt. Detta ger helt fel incitament. I brottsmål kan väl brottslingar får straffrabatt om de är samarbetsvilliga och uppriktigt delger information till polisen. Borde vara samma sak i det offentliga samtalet.

Har kollat på Lambertz blogg och i princip allt han skriver om detta fall verkar korrekt. Vissa grejer (som dagens inlägg) är lite märkliga men i sak finns det inte speciellt mycket att invända mot.
Jag tror man skall skilja på (minst) två saker när det gäller GL och det budskap han för fram:
1. Han är självklart i sin fulla rätt att försvara sig på alla (icke förtalsmässiga) sätt han önskar.
2. I och med att han tagit frågan till en offentlig nivå så är det en stor maktobalans mellan honom och EA. Även om EA skulle vara beredd att bli helt offentlig (vilket vore ett högt pris att betala) skulle han fullt möjligt ha en väsentlig fördel kvar.

Både 1 & 2 kan gälla.

Detta sagt så är det naturligtvis inget som hindrar att EA med ombud bemöter GLs påståenden om raderade sms och manipulerade ljudfiler. Någonting säger mig att vi inte kommer att se det alls.

Ett annat problem för EA är den kommande förtalsrättegången i april. Det blir svårt, för att inte säga omöjligt, för henne att hålla sig anonym när det är hon själv som är åtalad. Om det är så att hon planerade julaftonshistorien så var det sällsamt dålig tajming.
Citera
2021-03-28, 11:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
... Och Karin Olsson påstår nu att Göran Lambertz har gett ordet gubbslem ett ansikte...

Känner mig generad å Olssons vägnar. Har inte hon heller läst om MÄ:s falskanmälningar och fabricering av bevis? Eller är det underordnat gubbslemmet? Vidare får man säga att det är för billiga och osmakliga "poänger" hon anser sig göra. Jag blir faktiskt förbluffad över det antal "kolumnister" som tror sig leverera i det här ärendet.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-28 kl. 11:04.
Citera
2021-03-28, 11:02
Medlem
Varför bemöter inte kvinnans juridiska ombud eller media hans påståenden om manipulerade ljudfiler? Nej, för att alla egentligen tror att kvinnan ljugit men att sänka ett "gubbslem" och ordet "kladda" är ju så mycket viktigare. Mainstreammedia jobbar verkligen hårt på att höja sitt förtroende.
Citera
2021-03-28, 11:02
Medlem
seaman69s avatar
Så hon hade sambo? I tidningarna benämnd ex-pojkvän? GL bjöd över henne på jul och hon messar sin sambo medan hon är där... vrf inte ta med sin sambo? Och GL som har flera vuxna barn samt särbo vrf fira jul med endast en instabil klient? Jag försöker bara tydliggöra själva planeringen av mötet, ger mig inte på resten av förloppet, men själva planeringen av mötet låter väldigt märklig från båda håll?
Citera
2021-03-28, 11:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tssk, han är förslaget manipulativ. Som LGWP säger: den mest förljugna människan han råkat på.
Det var antagligen högst medvetet han *råkade* nämna MÄs namn på presskonferensen. Han kunde lätt ha sagt att han är oskyldig, att hans utsaga stöds av den sammantagna bevisningen och därför släppts, bla bla. Och helt enkelt inte nämnt något alls om MÄ och sedan legat lågt. Men han väljer det han vet ger mer uppmärksamhet och det spelar ingen roll att det är negativ uppmärksamhet. Som kladdandet, han vet att den han kladdar på ofta känner obehag och inte uppskattar det och ibland fått be om ursäkt för det. Han har ju börjat skriva på en bok dessutom.
Hörde du PK eftersom du uttalar dig om GLs avsikt när han sade förnamnet på EA?

Jag lyssnade live på ExpressenTV och kan säga att det med all sannolikhet var ett rent misstag. Han hasplade ur sig ordet så hastigt att jag fullt möjligt hade missat det om jag inte redan visste namnet. Om han gjorde det med flit så vore det en helt otrolig skådespelarprestation, och obegriplig eftersom den får honom att se sämre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in