2021-03-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När skulle detta ha hänt, nu i dagarna? Om dom vägrade släppa in honom pga. denna falskanmälan så lär han väl stämma även restaurangen.

Det hoppas jag verkligen!
Citera
2021-03-28, 11:18
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallakovsky
Hoppar in lite snabbt bara med något jag såg på Twitter, att Vänsterpartiets pressansvarig hade varit på resturang vid Hornstull där restaurangen hade nekat G.L i dörren. Hon själv twittrade om händelsen. Verkar som folk börjar ta sin egna ställning.

varför i HELLLLVETE ska han käka i just Hornstull när de enda som avskyr honom bor just där?! 😂
Citera
2021-03-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallakovsky
Hoppar in lite snabbt bara med något jag såg på Twitter, att Vänsterpartiets pressansvarig hade varit på resturang vid Hornstull där restaurangen hade nekat G.L i dörren. Hon själv twittrade om händelsen. Verkar som folk börjar ta sin egna ställning.

Hehe, Festligt!
Citera
2021-03-28, 11:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Fel, det spelar stor roll att kladdet är att lägga armen om EA och att det inte är rent sexuellt, det spelar roll för om det är ett brott eller bara något som kan gillas eller ogillas. Nu var det ju också hon som tog initiativ till sexet så det verkar som hon gillade kladdet.

Fast nu handlar ju en del av diskussionen om huruvida skribenter har rätt att tycka illa om något ifall det inte är kriminaliserat?

Han noterade att hon drog sig undan, att hon verkade tycka det var obehagligt. Han berättar själv att han varit nödd att be om ursäkt ett par gånger tidigare för sitt kladd. Även om det inte är brottsligt så lär du väl ändå inse att ett civiliserat beteende normalt innefattar att man är någorlunda uppmärksam och respektfull i samspel med andra? Även något som inte är kriminaliserat kan vara ett socialt fel, ett beteendemönster som ogillas av många. Likt att duscha för sällan och plåga omgivningen med svett och pisslukt. Det är inte heller kriminellt men att det är tillåtet betyder ju inte att andra inte äcklas och rimligtvis har de väl rätt att säga det. Kalla det vad du vill.
Citera
2021-03-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
varför i HELLLLVETE ska han käka i just Hornstull när de enda som avskyr honom bor just där?! 😂

Kanske just därför? För att ge hans "fan club" vatten på kvarnen?
Som sagt, slug är han.
Citera
2021-03-28, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Om du anser att "krogragget" våldtagit dig SKA du anmäla.
Men jag anser ju inte att det är våldtäkt när jag tar ett dåligt beslut.

Ångrar jag det? Ja.
Vems fel var det? Mitt.
Vad göra åt saken? Undvik flodhästar i framtiden.
Citera
2021-03-28, 11:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Kom i natt:

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Jag hoppas att man snart börjar prata lite mer om sol-och-vårarens medlöpare.

Uppvaknandet
Bl.a. Skriver GL så här.
«Och är det faktiskt så att en del av kvinnorörelsen stöttar våldtäktsanmälningar av det här slaget? Jag tycker mig inte kunna dra någon annan slutsats. Är det inte i så fall ganska allvarligt?»

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/
Det är väl en fråga som många ställt sig under lång tid. Jag tycker att det är glädjande att Göran Lambertz nu lyfter fram den frågan i ljuset.

En följdfråga, som inte GL ställer, är hur långt in i rättsväsendet denna inställning nått? I lagstiftningen, t.ex. när det gäller samtyckeslagen och hur den tillämpas?

Hur ofta tillämpas omvänd bevisbörda i våldtäktsfall, dvs. att det är den anklagade som ska bevisa att han eller hon inte våldtagit, men att åklagaren inte behöver bevisa skuld? Det räcker i princip att en målsägare hävdar att hen blivit våldtagen.

Två vanliga principer som utgör grunden för rättssäkerhet generellt, är att skuld och uppsåt ska bevisas. Att följden av att tillämpa dessa principer i våldtäktsmål blir att en stor majoritet av de anmälda inte ens åtalas är orsaken till att det tummas på principerna.

Men, är det OK att "bättra på statistiken" om följden blir att många fler oskyldiga anmäls, åtalas och döms?

Genom vad Göran Lambertz nu har upplevt har han förstått att det finns allvarliga fel och brister i rättsväsendet. Finns det någon som vill göra något åt detta?

Vi vill inte ha några våldtäkter. Vi vill att alla som våldtar ska lagföras och dömas, om dom är skyldiga. Vi vill inte att oskyldiga ska anklagas, häktas och dömas. Vi vill inte att det ska vara möjligt att göra det till en inkomstkälla att falskanmäla för våldtäkt för att få skadestånd. Falskanmälare måste åtalas. I synnerhet när dom sätter ett sådant agerande i system med ett återkommande MO med riggade inspelningar, manipulerade ljudfiler och annat som tydligt visar att det handlar om falskanmälan med syfte att få skadestånd.

I det här fallet förefaller det också, enligt GLs beskrivning, som om EA haft sambon "M*ts" (*=a) och väninnan "L*tta" (*=o) som medhjälpare. Namnen är, utgår jag från, fingerade.

Kommer Göran Lambertz nu att komma med förslag på hur man ska lösa detta?

Citera
2021-03-28, 11:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Han säger att EA på ljudfilen hörs säga:

"Det är helt sjukt (namn på vän), vi klarade det, vi klarade det, det är helt sjukt"

Det stämmer inte överens med vad som tidigare framkommit, vilket är det som står i domen nämligen:

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här"

Utöver det säger han att EA:s väninna befann sig i rummet intill trots att de var i en enrumslägenhet

Detta är två exempel som jag uppfattade direkt, om du vill kan jag lyssna en gång till och då kanske hitta fler exempel.
Han ville alltså inte svära iför studenterna & detta tycker du är intressant att älta om i tre dagar. (jag fattar att du bara vill spåra ur tråden).

Du vet att det finns kök, toalett, hall i enrumslägenheter? Om detta hade varit någon avgörande fråga så hade givetvis åklagaren anmärkt på det vid rättegången.

Ni griper efter halmstrån nu. EA är spritt språngande bindgalen & det är antagligen även ni som sitter på ert clownkontor & försöker få det till att det är HON som är offret i alla dessa fall.
Citera
2021-03-28, 11:23
Medlem
Nu var det ett f.d justitieråd som blev falskeligen anklagad och vet hur han ska svara för att undvika att bli åtalad/dömd. I vanliga fall rör det sig om en anklagelse från målsägande och en åklagare som pressar fram någon sorts medgivande av en faktisk konkret omständighet som kan peka på att den tilltalade har varit oaktsam (borde förstått att målsäganden inte samtyckte). Det räcker i regel att den tilltalade under ett pressat förhör vitsordar att målsäganden tappade ögonkontakt vid något tillfälle under samlaget eller liknande omständighet. Huvudförhandlingen är över och den tilltalade blir fängslad under ett flertal år för oaktsam våldtäkt. Förstår folk hur många oskyldiga som sitter fängslade och fått sina liv förstörda under nuvarande s.k feministiska regim?
Citera
2021-03-28, 11:24
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Men jag anser ju inte att det är våldtäkt när jag tar ett dåligt beslut.

Ångrar jag det? Ja.
Vems fel var det? Mitt.
Vad göra åt saken? Undvik flodhästar i framtiden.
Det är ditt beslut men jag hävdar att man alltid ska anmäla våldtäkt.
Citera
2021-03-28, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du anklagar EA för att vara psykiskt sjuk gång på gång på gång i tråden.

Samtidigt anklagar du mig gång på gång på gång att tillhöra någon typ av nätverk, sammansvärjning eller organisation.

Du har konspirationsteorier och det tyder definitivt inte på god psykisk hälsa.
Sammansvärjning är nog att gå lite lång. En löst sammansatt grupp av psykfall är väl en mer korrekt benämning.
På samma sätt som vi såg i trådarna om Virtanen & Cissi Wallin.
Citera
2021-03-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man är inte skyldig bara för att man blir falskeligen anklagad. Speciellt inte om den som anklagar en är någon som gjort en karriär av falskanmälningar & är uppenbart psykiskt sjuk.

Man är inte heller skyldig bara för att man blir falskeligen anklagad av ytterligare ett gäng psykfall på nätet.

Det jag inte riktigt begriper (eller det gör jag nog egentligen) är varför man väljer just detta fall, med denna kvinna, som ett slags martyr. När det är helt uppenbart att hon har en historik av falskanmälningar, fuskande med bevis & psykisk sjukdom.

Det måste finnas hundratals fall som vore mer tacksamma om man vill driva en feministisk linje i våldtäktsfrågan.

Egentligen handlar det nog om att en liten grupp kvinnor, som ligger med visaren bottnad på galenhetsmätaren, känner igen en galenhetskollega & måste då snabbt kasta sig in i clownbilen för att ta sig till den inbillade fronten i det inbillade könskriget.

Hela den "tredje vågen" av feminism har värvat ur denna grupp av mentalsjuka kaninkokerskor. För övriga kvinnor är det nog det sämsta som kunde ha hänt. Att ett gäng vettvillingar snott åt sig positionen som talesperson för "alla kvinnor". När det bara rör sig om någon enstaka procent psykfall.

Det samma sorts ohederlighet som när Expressen skriver att det inte alls är "ovanligt" att en kvinna blir våldtagen flera gång under sitt liv. Bland dem som söker sig till SÖS:s akutmottagning för våldtagna är det mer vanligt att man är en återkommande patient - än tvärtom.

En vanligt kvinna höjer ögonbrynen och undrar. Kan detta verkligen vara SANT?

Jo. Bland PROSTITUERADE är det vanligt. Men det lämnar man bort i sådana här artiklar. Istället låtsas man att det handlar om kvinnor i största allmänhet..

Varför låtsas man inte också att det är väldigt vanligt att män blir skjutna på öppen gata? Inga vanliga män känner igen sig dock - men kriminella, knarklangare och medlemmar i olika motorcykelgäng känner igen sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in