Citat:
Ursprungligen postat av
brunoDjungel
Det är lite intressant i Kulturarbetarna i avsnitt 5 av Min kamp där Thunlind tillåts breda ut sig lite om sin syn på rasism. Där uttrycker han att han är emot rasblandning, men kan godta det i enskilda fall, samt att han har vänner av annan ras. Den stora elefanten i rummet är ju då att hans fru är av främmande ras. Skäms han över detta, med tanke på hur han försöker navigera runt frågan? Det vore ju ett ypperligt tillfälle att två sina händer genom att säga att han till och med själv har en fru av annan ras.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigHouse
Armenier är inte av främmande ras.
Allt är inte svart eller vitt(no pun intended). Det allra vitaste får ses som germaner eller nordeuropeiska folk. En grek, även om han är europe, har i de flesta fall en del beblanding från turkiet och längre till öst och sydländska folkslag. Precis som många svenskar har DNA från norrmän, danskar och finnar. Därför är det lite märkligt att säga allt inom europa är vit och samma sak. Skulle med det säga att armenier är näst intill som turkar. Så pass beblandade att de inte kan räknas som vita. Förövrigt kan du bara ta och göra en bildsökning på "armenian people" och bara där inse att det är ganska markant beblandade med arabfolk och även asiatiska folk.
Med det vill jag också säga att jag inte bryr mig nämnvärt om vem Thunlind ligger med. Det jag fokuserar på, som alla bör, är den systematiska skalan som folkutbytet sker på.