2021-03-28, 01:15
Medlem
Crapmagics avatar
Herr D var tydligen mutad när dom pratade om träning och Hitlers bak-värk
Citera
2021-03-28, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det är lite intressant i Kulturarbetarna i avsnitt 5 av Min kamp där Thunlind tillåts breda ut sig lite om sin syn på rasism. Där uttrycker han att han är emot rasblandning, men kan godta det i enskilda fall, samt att han har vänner av annan ras. Den stora elefanten i rummet är ju då att hans fru är av främmande ras. Skäms han över detta, med tanke på hur han försöker navigera runt frågan? Det vore ju ett ypperligt tillfälle att två sina händer genom att säga att han till och med själv har en fru av annan ras.

Det gjordes en ganska grundlig genomgång av det där i NMR-tråden och vi fick då fram att hon visserligen var från Armenien men var vit (det framgick av en bild på henne), jag vet inte om det möjligen finns en vit minoritet där eller hur det var möjligt. Däremot hade hon en vuxen dotter från ett tidigare äktenskap med vad som verkar vara en vanlig, svartmuskig armenier.

Vill bara föra det till protokollet då den gode Thunlind fick en del ovett i onödan.
Citera
2021-03-28, 10:51
Medlem
-Hengpung-s avatar
Follin är nog bannemig den tråkigaste gästen VP har med på halvt regelbunden basis. Ett 1 timmes långt reklaminslag varför man ska köpa hans produkter och varför man ska träna. Visst, inget ont i att träna, jag tränar själv, men det är ju det enda ämnet Follin klarar av - träning och reklam. Herr D sitter där tyst i vanlig ordning (skrattar lite i bakrunden ibland HmHmhHmHmh).

Finns inget annat att säga om senaste VP annat än att det var tråkigt. När man gräver ner sig djupare i ämnen som den nationella rörelsen sällan vågar vidröra är då det blir intressant. Detta var inte ett sådant avsnitt. Jonas De Geer är en sådan person som vågar säga vad han tycker, även om det går stick i stäv med rörelsens 'officiella' ståndpunkt, vilket givetvis är uppfriskande. Jonas hade varit kul att få höra i VP.
Citera
2021-03-28, 13:37
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Follin är nog bannemig den tråkigaste gästen VP har med på halvt regelbunden basis. Ett 1 timmes långt reklaminslag varför man ska köpa hans produkter och varför man ska träna. Visst, inget ont i att träna, jag tränar själv, men det är ju det enda ämnet Follin klarar av - träning och reklam. Herr D sitter där tyst i vanlig ordning (skrattar lite i bakrunden ibland HmHmhHmHmh).

Finns inget annat att säga om senaste VP annat än att det var tråkigt. När man gräver ner sig djupare i ämnen som den nationella rörelsen sällan vågar vidröra är då det blir intressant. Detta var inte ett sådant avsnitt. Jonas De Geer är en sådan person som vågar säga vad han tycker, även om det går stick i stäv med rörelsens 'officiella' ståndpunkt, vilket givetvis är uppfriskande. Jonas hade varit kul att få höra i VP.

Follin är tyvärr riktigt tråkig. Att lyssna på honom är som att lyssna på Aron Flams podcast. Man måste spola förbi 10 minuter med säljsnack innan själva podden kommer igång.
Citera
2021-03-29, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Follin är tyvärr riktigt tråkig. Att lyssna på honom är som att lyssna på Aron Flams podcast. Man måste spola förbi 10 minuter med säljsnack innan själva podden kommer igång.
Nu tycker jag förvisso att en stor del av Flams avsnitt är ointressanta, men han har tillfört en hel del intressant genom åren. Både i sin podcast och i Folkets främsta företrädare i SVT har Flam gjort intressanta produktioner, vilket är långt mycket mer än man kan säga om Follin. Follin har gått på gymmet och spelat Civilization. Han tillför ingenting, utan säger uppenbara saket: "du ska gå till gymmet" och "kvinnor ska hålla sig borta från 'luriga' killar", sen maler han på om att man ska köpa hans kinesiska sockerpulver.
Citera
2021-03-29, 13:13
Medlem
Nu har jag hatlyssnat på det nyaste Vp. Vad fan finns det att säga? Ett nytt avsnitt med Downies GabAI-stjärnan Gyllene Douchen som levererade pissljumma tagningar och erkände att han har läst Iliaden på lätt svenska. Sen deklamerade han att War Hammer 40k är lika eeeeeepiskt som Iliaden, men visste inte om att Iliaden kom före Odysséen. Tror han nämnde Nietzsche också där någonstans. Sen skyndade dom programmet vidare till reklamsegmentet. Vill du vara lika ärorik Gudakrigare som stjärtvickaren Blondinfjollin ska du konsoooooma hans Ullaredkaffe, fulpulver och tattiga tischor. Sen kan du posta fysik när du klämmer dagens fjortonde semmelbulle mellan dina vältränade gluteus maximus. Ärorikt! Är människans mentala ålder över 15?

Checklista för nationalistisk litteraturkanon:
Iliaden
Odysséen
Nietzsche
Citera
2021-03-31, 11:02
Medlem
Omöjligt att lyssna på ett enda avsnitt när Markus Follin är med. Han har samma analytiska förmågor som en 15-åring. Förstår att det enda idioten lyckats prestera akademiskt är en kandidatexamen i företagsekonomi, som tog honom 8 år.

Försökte kämpa mig igenom säljarsnacket, men när han försökte förespråka ett feodalsamhälle med stöd av Downtown Abbey blev det för krinsch för att fortsätta lyssna.
Citera
2021-04-05, 14:47
Medlem
Crapmagics avatar
Dulny menar på att han (iaf) känner en tjej som har sämre kvinnosyn än honom själv, han åsyftar på Freja...
Citera
2021-04-06, 18:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Riktigt bra senaste avsnitt ännu en gång från Dulny och gänget, där segmentet gällande medias makt var särskilt intressant och givande.

Jag håller med Dulny om att massmedia idag är i särklass den viktigaste institutionen för att styra folks tankar och beteenden
och har förmodligen så varit minst i 100 år. Men jag tycker att massmedian delar platsen som viktigaste institution tillsammans med vetenskapen som också varit gravt korrumperat i minst 100 år och som med hjälp av korrumperad media befäster ett systemtänk och förståelse om omvärlden som ej är korrekt. Instämmer även i påståendet att det mesta vi får serverat från massmedia är 'fake & gay' från början, varför vi alltid måste vara kritiska till vad som förmedlas till oss genom det mediet, vare sig om det handlar om terrorattacker, politiska utspel eller vad det nu kan handla om (som den nationella rörelsen överlag varit usel på).

Som jag påpekat tidigare så glädjs jag av att VP beger sig in i dessa lite mer osäkra marker som rörelsen ej belyst så mycket. Jo, rörelsen vet att media ljuger, men har inte brytt sig särskilt mycket om att vilja förstå hur de ljuger eller omfattningen av lögnerna, vilket gör att nationella företrädare som spenderar mycket tid på att analysera och kommentera saker, mer ofta än inte, går i massmedias utplacerade fällor (som samtliga ramlar ner i ska tilläggas, vänster, höger, kommunister, nationella osv) eftersom man saknar den vitala förståelsen över just HUR förljuget allting är.

Judisk makt känns också som ett sådant ämne som sällan tas upp längre i rörelsen. Har för mig att Frodi Midjord en gång sade att han önskar rörelsen kunde släppa den frågan för att ta i dom mer alldagliga frågorna istället som påverkar folk mer. Då har man inte förstått någonting i min mening var all makt utgår ifrån och vilka de är som styr människors tänkande, några som rörelsen aldrig kommer kunna konkurrera om, om man ej attackerar de beståndsdelar systemet är uppbyggt på och som människor följer slaviskt till sin natur.

Eftersom rörelsen överlag lämnat walkover på många av dom viktigare frågorna till att enbart fokusera på det kulturella, politiska och parlamentariska (de två sistnämnda är till 100% ett kontrollerat och riggat spel från början till slut där systemet vill att vi ödslar vår energi så att vi per automatik blir kontrollerade oppositioner) så har det lämnat utrymme för sanningsrörelsen (Cui Bono, Vaken m.fl.) att breda ut sig allt mer och ta i frågorna som rörelsen ofta ser som 'foliehattigt', vilket är en mer kritiskt genomgång och granskning av massmedian, vetenskapen och propagandan bakom hela systemet som fortfarande håller upp det.

Det vore verkligen kul om Dulny kunde ta på sig ledartröjan här, våga trampa nationella på tårna mer och ta i frågorna dom ej vågat beröra av skräck för att ses som 'foliehattar'. Min erfarenhet av många nationella är att de i i regel fortfarande har en stor tillförlitlighet på systemet, förutom just det politiska då, men att det mesta är riktigt och stämmer. Dulnys bi-sittare Erik och Herr D gör överlag också ett bra jobb, och som jag personligen tror att de är mer konspirationstroende än vad de vill erkänna.

En bok jag vill att VP analyserar är 'Propaganda' av Edward Bernays och få höra panelens tankar och reflektioner över vad som står i den. Kanske ska man även bjuda in poddarna från Cui Bono för att analysera medias arbetssätt och tricks ännu mer och på ett djupare plan än vad man gjorde här.

För som sagt allt i media är:

Fake & Gay
Smått komiskt med tanke på att den store memhärföraren Dulny sprungit omkring munblöja och köpt coronanarrativet med hull och hår som värsta NPC. Samt vill försöka inbilla folk mot gällande fakta att Biden är en fullt legetimt vald president. Eller han kanske har krupit till det hedniska korset och reviderat sin tidigare hjärntvätt?
Citera
2021-04-07, 11:49
Medlem
Någon som har teorier om var hjälten flyttat? Södra Europa någonstans? Portugal?
Citera
2021-04-07, 13:52
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det är lite intressant i Kulturarbetarna i avsnitt 5 av Min kamp där Thunlind tillåts breda ut sig lite om sin syn på rasism. Där uttrycker han att han är emot rasblandning, men kan godta det i enskilda fall, samt att han har vänner av annan ras. Den stora elefanten i rummet är ju då att hans fru är av främmande ras. Skäms han över detta, med tanke på hur han försöker navigera runt frågan? Det vore ju ett ypperligt tillfälle att två sina händer genom att säga att han till och med själv har en fru av annan ras.

Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Armenier är inte av främmande ras.

Allt är inte svart eller vitt(no pun intended). Det allra vitaste får ses som germaner eller nordeuropeiska folk. En grek, även om han är europe, har i de flesta fall en del beblanding från turkiet och längre till öst och sydländska folkslag. Precis som många svenskar har DNA från norrmän, danskar och finnar. Därför är det lite märkligt att säga allt inom europa är vit och samma sak. Skulle med det säga att armenier är näst intill som turkar. Så pass beblandade att de inte kan räknas som vita. Förövrigt kan du bara ta och göra en bildsökning på "armenian people" och bara där inse att det är ganska markant beblandade med arabfolk och även asiatiska folk.

Med det vill jag också säga att jag inte bryr mig nämnvärt om vem Thunlind ligger med. Det jag fokuserar på, som alla bör, är den systematiska skalan som folkutbytet sker på.
Senast redigerad av Rysk-Bot 2021-04-07 kl. 13:55.
Citera
2021-04-09, 13:01
Medlem
Christoffer Dulny, nästa gång du har med Herr D, förbjud honom att skryta om sin gräsligt fula fru. Börjar bli trött på detta nu. Två vanskapta losers som i samförstånd ingått i någon form av äktenskap är inte något vi andra vill höra om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in