2024-09-28, 09:23
Medlem
Fasen vilka trötta tagningar malcom hade om antisemitism. Tex att Fuentes antisemitism är baserad på att judarna dödade jesus. Jag är inget stort fan av fuentes men hans antisemitism går mycket djupare än så. Sen att problemet mellan kristna och judar är främst att dom dumma elaka kristna vill tvångskonvertera judarna. Att kristna kidnappar barn och tvångskonverterar dom låter som en omvänd attack ifrån judarna om ritualmorden.

Börjar ogilla malcom han talar med extremt många metaforer för att säga något som man kunde sagt med en mening. Störde mig på att dulny inte checkade honom heller, dulny hade lätt kunnat argumenterat emot hans dumma jävla tagningar
Citera
2024-10-01, 17:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Var inte det den f.d. panelisten Erik? Fast om jag minns rätt var det bara ett klipp på någon som muckade gräl med korvgubben som Chris på skoj sa var Erik, tror klippet kom från något annat sammanhang. Var Erik muskelknutte eller ej? När jag lyssnade på honom tänkte jag alltid på den karaktären "Dödgrävaren" i tv-serien "Bert", mest pga rösten. Vet ej hur han såg ut på riktigt.
Minns du vilket avsnitt det var? man fick höra Erik Kopian säga åt korven att han var en vidrig människa eller nått liknande

Erik ser du i somrig vit hatt stridsbeskodd knuffas fram i angrepps position
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5772ce63-3a88-4e5d-9a91-c6aa7751e6e4?fit=crop&format=auto&h=1267&q=50&w=19 00&d16524cb
Senast redigerad av Herr Bökberg 2024-10-01 kl. 17:54.
Citera
2024-10-01, 21:33
Medlem
baggebo1s avatar
Fosterställning för Dulstein på golvet i synagogan i Bogota ikväll:

https://x.com/chris_af_VP/status/1841176351413621234
Citera
2024-10-01, 22:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fosterställning för Dulstein på golvet i synagogan i Bogota ikväll:

https://x.com/chris_af_VP/status/1841176351413621234
Vad är det du vill ha sagt?

Han spelar teater då han ju säger att man inte ska tro på att man är på ett visst sätt, han vill se sig som högre moraliskt stående än massan men han blir tillfredsställd innerst inne av israeliskt lidande som det flesta normala människor på högerkanten
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-01 kl. 22:51.
Citera
2024-10-14, 15:25
Medlem
-Hengpung-s avatar
Vem lyssnar ens på VP idag? Sömnigare podd än VP är svårt att hitta . Inga nya gäster, inga nya ämnen man försöker grotta ner sig i. De gjorde ett halvhjärtat försök med konspirationsteorier det senaste avsnittet men misslyckades fatalt. Radio Cui Bono är mästarna på den kullen. Och vem fan vill lyssna på Dulnys resor i flera timmar som tydligen var ett önskemål av någon dåre i VP:s kommentarsfält? Kan det bli sömnigare? Kanske dags att lägga ner i stället grabbar?
Citera
2024-10-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Vem lyssnar ens på VP idag? Sömnigare podd än VP är svårt att hitta . Inga nya gäster, inga nya ämnen man försöker grotta ner sig i. De gjorde ett halvhjärtat försök med konspirationsteorier det senaste avsnittet men misslyckades fatalt. Radio Cui Bono är mästarna på den kullen. Och vem fan vill lyssna på Dulnys resor i flera timmar som tydligen var ett önskemål av någon dåre i VP:s kommentarsfält? Kan det bli sömnigare? Kanske dags att lägga ner i stället grabbar?

Jag håller med. Jag brukar undvika att kritisera nationella offentligt på Flashback, men detta håller inte längre. För många år sedan, när Vita Pillret var bra, var det en av mina favoritpoddar. Nivån på humorn var hög, ämnena intressanta och åsikterna välformulerade. Jag har flera gånger försökt lyssna på VP under året, men det slutar med att jag stänger av efter fem minuter eller snabbspolar genom hela avsnittet i hopp om att hitta något intressant. Men även då slutar det med att jag stänger av efter ett tag.

De enda gånger VP går att lyssna på nu för tiden är när det finns en gäst, som till exempel Malcom eller Skogsmunk. Just nu känns det som att bara Skogsmunk kan rädda podden. Visst, han har sina brister, men han är så mycket mer intressant än Chris och Herr D. Jag tror att anledningen till att de inte har med Skogsmunk så ofta är att han tar över podden och förstör deras sömniga stämning.

Och Herr D ska vi inte ens tala om. Jag förstår varför Chris fortfarande har med honom – han är en lojal ja-sägare som gör som Chris säger. Hans enda syfte i podden verkar vara att komma med dåliga tagningar eller att hålla med Chris i hans tråkiga och ointressanta utläggningar. Många gånger är han dessutom ganska tyst, särskilt när en gäst är med. Han är helt klart den sämsta bisittaren Chris haft. Gustav, Daniel, Hugin och Erik är alla poddgiganter i jämförelse med Herr D.

Tyvärr känns det inte som att Chris vill förbättra sin podd. Just nu får jag bara intrycket att han vill sitta där med sin ja-sägare och prata om Sydamerika, läsplattor, matlagning och Gud vet vad.
Citera
2024-10-15, 09:37
Medlem
Hugin86s avatar
Märkt att folk klagar mycket på vp men vilka nationella poddar har vi i dag ?

Av dom jag lyssnat på så är VP någon med humor och som inte tar sig på sånt allvar.

Rasten vill vara så präktiga och göra sig större bättre än vad dom är.
Citera
2024-10-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Märkt att folk klagar mycket på vp men vilka nationella poddar har vi i dag ?

Av dom jag lyssnat på så är VP någon med humor och som inte tar sig på sånt allvar.

Rasten vill vara så präktiga och göra sig större bättre än vad dom är.

Vad pratar du om? Jag kan nämna flera nationella poddar från olika organisationer och grupper som för närvarande är bättre än dagens Vita Pillret. Radio Nordfront, Mer än Ord, Vår Nation, Motströms och Dagens Svegot har alla bättre struktur, mer intressanta ämnen, mer humor och en atmosfär som inte får en att vilja lägga sig ner och dö.
Citera
2024-10-15, 12:24
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJURLOCK
Vad pratar du om? Jag kan nämna flera nationella poddar från olika organisationer och grupper som för närvarande är bättre än dagens Vita Pillret. Radio Nordfront, Mer än Ord, Vår Nation, Motströms och Dagens Svegot har alla bättre struktur, mer intressanta ämnen, mer humor och en atmosfär som inte får en att vilja lägga sig ner och dö.

Nordfront har alltid varit skräp, de är ren smörja tråkigt nog

Svegot har tappat gnistan helt

Mer än ord är upp och ner, men den kan jag hålla med om är bra

Motstöms har jag aldrig fastnat för.

Men ja vp har gått ner inget snack om saken, men står fast vid jag gillar humorn i vp och att de är lite ovrytt och lite slapp,
Citera
2024-10-15, 12:30
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJURLOCK

Den enda någorlunda intressanta nationella podden av dom du radar upp är väl Motströms. Jag hoppas Jonas lyckas med sitt nya koncept med fokus på gäster.

De andra poddarna är rent av värdelösa. Särskilt Radio Nordfront har blivit någon jävla nyhetsuppläsning med värdelösa tagningar vilket är ironiskt när det ska vara killar som förstår sig på judars omfattande makt i världen som kommenterar.

Radio Svegot är värdelös när Dan har Svammelman som sin bi-sittare.

Mer än Ord lyssnar jag inte på.

Vår Nation är för infantilt. Det är inte direkt några "vinnare" det där inte som poddens intro alltid framhäver att vi behöver fler av.

Motströms är typ det enda som håller idag.
Senast redigerad av -Hengpung- 2024-10-15 kl. 12:34.
Citera
2024-10-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Den enda någorlunda intressanta nationella podden av dom du radar upp är väl Motströms. Jag hoppas Jonas lyckas med sitt nya koncept med fokus på gäster.

De andra poddarna är rent av värdelösa. Särskilt Radio Nordfront har blivit någon jävla nyhetsuppläsning med värdelösa tagningar vilket är ironiskt när det ska vara killar som förstår sig på judars omfattande makt i världen som kommenterar.

Radio Svegot är värdelös när Dan har Svammelman som sin bi-sittare.

Mer än Ord lyssnar jag inte på.

Vår Nation är för infantilt. Det är inte direkt några "vinnare" det där inte som poddens intro alltid framhäver att vi behöver fler av.

Motströms är typ det enda som håller idag.

Det var absolut inga felfria och perfekta poddar jag nämnde. Själv stör jag mig ganska mycket på både Domändan, Svammelman och förrädarna/edsbrytarna i Vår Nation. Jag måste dock erkänna att de för närvarande håller en objektivt bättre nivå än Vita Pillret, utifrån de kriterier jag nämnde. Och det är just det som är så tråkigt – så var det inte när Vita Pillret var på topp. Då var de mycket bättre än många av de poddar jag nämnde.
Citera
2024-10-15, 18:11
Medlem
Hugin86s avatar
Vi har alla förutsättningar för att ha massa bra poddar och skulle även kunna ha youtube liknande saker med. Men lite mycket konflikter mellan alla podar.

Nu får man nöja sig med swebtv mellan mjölk

Sen har vi riks, men dem kollar man på med mute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in