Citat:
Ursprungligen postat av
-Hengpung-
Vem lyssnar ens på VP idag? Sömnigare podd än VP är svårt att hitta . Inga nya gäster, inga nya ämnen man försöker grotta ner sig i. De gjorde ett halvhjärtat försök med konspirationsteorier det senaste avsnittet men misslyckades fatalt. Radio Cui Bono är mästarna på den kullen. Och vem fan vill lyssna på Dulnys resor i flera timmar som tydligen var ett önskemål av någon dåre i VP:s kommentarsfält? Kan det bli sömnigare? Kanske dags att lägga ner i stället grabbar?
Jag håller med. Jag brukar undvika att kritisera nationella offentligt på Flashback, men detta håller inte längre. För många år sedan, när Vita Pillret var bra, var det en av mina favoritpoddar. Nivån på humorn var hög, ämnena intressanta och åsikterna välformulerade. Jag har flera gånger försökt lyssna på VP under året, men det slutar med att jag stänger av efter fem minuter eller snabbspolar genom hela avsnittet i hopp om att hitta något intressant. Men även då slutar det med att jag stänger av efter ett tag.
De enda gånger VP går att lyssna på nu för tiden är när det finns en gäst, som till exempel Malcom eller Skogsmunk. Just nu känns det som att bara Skogsmunk kan rädda podden. Visst, han har sina brister, men han är så mycket mer intressant än Chris och Herr D. Jag tror att anledningen till att de inte har med Skogsmunk så ofta är att han tar över podden och förstör deras sömniga stämning.
Och Herr D ska vi inte ens tala om. Jag förstår varför Chris fortfarande har med honom – han är en lojal ja-sägare som gör som Chris säger. Hans enda syfte i podden verkar vara att komma med dåliga tagningar eller att hålla med Chris i hans tråkiga och ointressanta utläggningar. Många gånger är han dessutom ganska tyst, särskilt när en gäst är med. Han är helt klart den sämsta bisittaren Chris haft. Gustav, Daniel, Hugin och Erik är alla poddgiganter i jämförelse med Herr D.
Tyvärr känns det inte som att Chris vill förbättra sin podd. Just nu får jag bara intrycket att han vill sitta där med sin ja-sägare och prata om Sydamerika, läsplattor, matlagning och Gud vet vad.