2021-03-21, 19:24
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Ja jag är skitglad över bojan! Nu ska jag ha telefonkontakt med frivården en gång i veckan första två veckorna på boja och sedan mer sällan, förutom blåsbesöken då. Det känns helt ok.
Trots att jag bara suttit 8 månader känns det väldigt lyxigt att få laga min egen mat och att kunna ringa vem jag vill när jag vill. Om inte annat så har tiden som inlåst fått mig att uppskatta de små små sakerna med frihet desto mer.

Precis . Men vad har du lärt dig på dessa 8 månader ?

Ja de är helt sjukt hur lätt man tar de för givet . vilket du kommer märka men om 1 vecka har du glömt bort hur de var därinne och blicka framåt istället
Citera
2021-03-23, 22:32
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Finns flera olika anledningar. Bland annat så kan man kopppla upp sig på internet via x-box, påstår dom!!

Sen tror jag nog att mycket ligger i att vi ska få ett "Straff" och ingen semester. Haha! Vafan man borde ju få ha sin mobil och plasma tv i cellen..
Så interner har internet?
Citera
2021-03-24, 00:44
Avslutad
Har nyss avtjänat 14 månader effektivt på skänninge anstalten satt på A huset (12-stegs behandling) de va rätt så okej väldigt små avdelningar inlåst på sin avdelning hela tiden får bara träffa en annan avdelning på promenad eller verkstad/skola. 9 rum 3 med dubbelbeläggning. Ser att det är mycket frågor om kiosken dom har infört en nationell kiosklista som är samma på alla anstalter, har faktiskt med mig kiosklistan ut kan lägga upp bilder på den vid intresse. Muckade idag förresten.
Citera
2021-03-24, 07:22
Medlem
Någon med erfarenhet om anstalden Skenäs strax utanför Norrköping? Får intrycket av att det verkar hyffsat lugnt där.

Har gjort en volta på Östragård tidigare och det var väl lite sådär i de flesta fall. Hade tur nog att hamna ihop med vettigt folk.

Mvh
Citera
2021-03-24, 13:55
Medlem
DIEXELs avatar
Hur gör Kriminalvården med såna där fångar som anses vara "offentliga personer" eller "högprofiler"? I utlandet så sätts de väl mest på skyddsisolering så att inte idioter i de allmänna avdelningarna ska triggas och göra något dumt med dem.
Citera
2021-03-25, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Har nyss avtjänat 14 månader effektivt på skänninge anstalten satt på A huset (12-stegs behandling) de va rätt så okej väldigt små avdelningar inlåst på sin avdelning hela tiden får bara träffa en annan avdelning på promenad eller verkstad/skola. 9 rum 3 med dubbelbeläggning. Ser att det är mycket frågor om kiosken dom har infört en nationell kiosklista som är samma på alla anstalter, har faktiskt med mig kiosklistan ut kan lägga upp bilder på den vid intresse. Muckade idag förresten.

Välkommen ut!
Citera
2021-03-25, 07:56
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Lägg gärna ut listan.

Tack.
Citera
2021-03-25, 08:00
Medlem
Är det sant att de kollar en i röven?
Citera
2021-03-26, 10:51
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Välkommen tillbaka

Kiosken brukar ha små lokala avvikelser , men jag gillar själv mindre avd då man har ett moment mindre o störa sig på ännu mer folk suger dock om man inte är på samma ställe mentalt i livet och sånt
Citera
2021-03-26, 10:52
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Är det sant att de kollar en i röven?

Nej inte vid vanlig visitering . Kan dock göras av sjukvård vid misstanke 👍 stoppa en telefon i röven o dom går på med metalldetektor så är du körd .
Citera
2021-03-27, 13:37
Medlem
fishgale425s avatar
https://www.aftonbladet.se/a/pAkJRj
Senast redigerad av fishgale425 2021-03-27 kl. 13:42.
Citera
2021-03-27, 19:21
Medlem
Vilka klass 3 ska man söka till? väntar mig ett straff på 7 månader, vilka klass 3 är bäst? eller ska jag söka in på en 2a isåfall o vilken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in