2021-03-04, 00:25
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Han lär väl sitta på någon bunker liknande. Tyvärr 100% sant. Vet inte hur många % av platserna på vilka 1or som har dubbel.
Går säkert att hitta på kriminalvårdens sida.
Som jag förstått är det fortfarande fler singelrum än dubbel. Oklart hur länge doxk.

Skulle nog säga 5-10% ... Även fast man sitter på en klass 1 behöver man inte va våldsam tex .

Nu bygger flera ut ... Så skulle nog tro de gör att allt för o kunna inhysa fler så dubbelrum är nog att vänta i större utsträckning
Citera
2021-03-04, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Skulle förvåna mig mycket om klass 1 har det.

Pja då får du bli förvånad, alla klass 1 har det och även riksmottagningen.
Citera
2021-03-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griskungen
Pja då får du bli förvånad, alla klass 1 har det och även riksmottagningen.
Nej, tex. Norrtäljeanstalten har I-N-T-E dubbelbeläggning. Sluta snacka om nåt som du uppenbarligen inte vet något om.
Citera
2021-03-17, 12:25
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Nej, tex. Norrtäljeanstalten har I-N-T-E dubbelbeläggning. Sluta snacka om nåt som du uppenbarligen inte vet något om.

Norrtälje har inte nej . Men håller ju på o bygga ut rejält iallafall
Citera
2021-03-17, 15:12
Medlem
Prisonchicks avatar
Hej hopp!
Nu är jag på min sista permis innan hemgång med fotboja. Så jäkla surt att man inte får gå från permis och direkt på boja utan man måste tillbaka till anstalten en sväng först. Men fredag förmiddag bojas jag på och sen blir det bara en enda lång nedräkning till sista maj och VF!
Citera
2021-03-20, 13:07
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Hej hopp!
Nu är jag på min sista permis innan hemgång med fotboja. Så jäkla surt att man inte får gå från permis och direkt på boja utan man måste tillbaka till anstalten en sväng först. Men fredag förmiddag bojas jag på och sen blir det bara en enda lång nedräkning till sista maj och VF!

Riktigt skönt . Mucksjuk än då ?
Citera
2021-03-21, 09:20
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Riktigt skönt . Mucksjuk än då ?

Jag var mucksjuk som FAN .

Nu har jag haft bojan sedan i fredags förmiddag. Kommer ta ett tag att vänja sig vid känslan av att vara hemma men inte kunna gå ut när jag vill. Jag ska plugga som sysselsättning och allt är ju på distans så det blir extremt lite utetid. Men jag ska bara ha bojan till sista maj (VF) men om jag lyckas sköta mig kan dom plocka bort den redan 18e maj. Det blir ju samma restriktioner men jak kan iallafall sitta utanför dörren och dricka morgonkaffet.
Citera
2021-03-21, 12:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Jag var mucksjuk som FAN .

Nu har jag haft bojan sedan i fredags förmiddag. Kommer ta ett tag att vänja sig vid känslan av att vara hemma men inte kunna gå ut när jag vill. Jag ska plugga som sysselsättning och allt är ju på distans så det blir extremt lite utetid. Men jag ska bara ha bojan till sista maj (VF) men om jag lyckas sköta mig kan dom plocka bort den redan 18e maj. Det blir ju samma restriktioner men jak kan iallafall sitta utanför dörren och dricka morgonkaffet.

Ja de är ju snart . Men se till så du sköter bojan snyggt nu vet du vad som väntar på andra sidan stängslet så att säga och de är ju inte skräckinjagande om man säger så

Hur har du de med övervakning efter bojan ?
Citera
2021-03-21, 12:23
Medlem
TattooedFuckers avatar
Felpost
Citera
2021-03-21, 16:18
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ja de är ju snart . Men se till så du sköter bojan snyggt nu vet du vad som väntar på andra sidan stängslet så att säga och de är ju inte skräckinjagande om man säger så

Hur har du de med övervakning efter bojan ?

Om jag har fattat rätt och om det inte händer något så slipper jag övervakning.
Citera
2021-03-21, 19:06
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Om jag har fattat rätt och om det inte händer något så slipper jag övervakning.

Annars får du åka till frivården 1-2 ggr i månaden eller att mötet sker på videolänk

Boja är fan inte roligt men du kan göra vad du vill hemma och träffa vilka du vill ( så länge du inte dricker ) du kan ha fest med om de är så 😁 . Äta den maten du vill och inte minst slippa bli inräknad och inlåst och väckt på morgonen

Det är ju bara 1.5-2 mån
Citera
2021-03-21, 19:20
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Annars får du åka till frivården 1-2 ggr i månaden eller att mötet sker på videolänk

Boja är fan inte roligt men du kan göra vad du vill hemma och träffa vilka du vill ( så länge du inte dricker ) du kan ha fest med om de är så 😁 . Äta den maten du vill och inte minst slippa bli inräknad och inlåst och väckt på morgonen

Det är ju bara 1.5-2 mån

Ja jag är skitglad över bojan! Nu ska jag ha telefonkontakt med frivården en gång i veckan första två veckorna på boja och sedan mer sällan, förutom blåsbesöken då. Det känns helt ok.
Trots att jag bara suttit 8 månader känns det väldigt lyxigt att få laga min egen mat och att kunna ringa vem jag vill när jag vill. Om inte annat så har tiden som inlåst fått mig att uppskatta de små små sakerna med frihet desto mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in