2021-03-27, 20:53
Medlem
Viktigaste för mig på anstalten är saker som toalett på rummet, så lite förorts folk samt stökiga folk även om de sig låter lite konstigt men menar så lite skrik som möjligt inge djungel liksom bra plitar, kanske något behandlings program samt arbete lr kunna studera
Citera
2021-03-28, 18:59
Medlem
glömde tilläga helst så lite folk som möjligt per avdelning med
Citera
2021-03-30, 14:50
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erifikz
Vilka klass 3 ska man söka till? väntar mig ett straff på 7 månader, vilka klass 3 är bäst? eller ska jag söka in på en 2a isåfall o vilken?

Spelar ingen roll vad du söker. Du kan själv inte bestämma om du hamnar på 2a eller 3a (Förutom genom att knalla dig från 3a)

Och återigen, det spelar absolut ingen roll vart du söker dig eftersom det är fullbelagt typ överallt just nu.

Om du vill hamna på en specifik 3a är bästa sättet att åka ditt på egen inställelse för att då finns hyffsade chanser att du blir kvar där (Om det är klass 3 du ska sitta på)
Citera
2021-03-31, 00:20
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erifikz
Viktigaste för mig på anstalten är saker som toalett på rummet, så lite förorts folk samt stökiga folk även om de sig låter lite konstigt men menar så lite skrik som möjligt inge djungel liksom bra plitar, kanske något behandlings program samt arbete lr kunna studera

Sörbyn i Norrland. Lugnt o skönt där annars Täby. Typ 5 platser på den öppna kan dock bli tråkigt i längden men på Täby är de bra folk
Senast redigerad av TattooedFucker 2021-03-31 kl. 00:24.
Citera
2021-04-04, 12:20
Medlem
Är det någon som har vet hur länge det tar att överklaga en dom ungefär? Kan man förhala ett fängelsestraff på så sätt med någon månad eller?
Citera
2021-04-04, 12:29
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumbaja
Är det någon som har vet hur länge det tar att överklaga en dom ungefär? Kan man förhala ett fängelsestraff på så sätt med någon månad eller?

Ett par månader om du är häktad, ett halvår annars. På ett ungefär.
Citera
2021-04-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Ett par månader om du är häktad, ett halvår annars. På ett ungefär.

Är det efter den slutgiltiga domen som det tar ytterligare ca 3 månader innan inställelse ? Så om man överklagar så kan man hoppas på allt från 2-6+3 månader extra tid.
Citera
2021-04-05, 03:59
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Med tanke på de är överfullt men normalt 2 mån att du får brev om placering .

Men om de är för du vill va ute under sommaren så är de rätt lugnt. För mig har de alltid tagit ca 5 mån o då har jag inte överklaga nåt 😁
Citera
2021-04-05, 10:51
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:

För mig tog det ett år mellan tingsrätt och hovrätt, sedan någon månad innan inställelsebeskedet och ytterligare ett par månader innan inställelse.
Så om jag hade krupit in direkt efter tingsrätten hade jag varit ute innan hovrätten.
Kul liv var det inte att bara gå och vänta i limbo....
Citera
2021-04-05, 14:37
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
För mig tog det ett år mellan tingsrätt och hovrätt, sedan någon månad innan inställelsebeskedet och ytterligare ett par månader innan inställelse.
Så om jag hade krupit in direkt efter tingsrätten hade jag varit ute innan hovrätten.

Man drar gärna ut på tiden själv . Men efter ett straff så känner man man borde ha åkt in direkt istället för o vänta en längre tid . Oftast när man kryper in har man ju ett ordnat liv .

De var fullt när du var på insidan , nu är de ju ännu mer fullbelagt med x antal %

Så att de tar ännu längre tid att hitta en plats . Och riktiga straffet är när man går ut därifrån... Då börjas de .. om man är ostraffad ...
Citera
2021-04-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick

Jag har allt att vinna på att vara i friheten så länge som möjligt om man säger så, annars fuckas mycket upp som jag påbörjat innan en väntad men ändå oväntad stämning, annars hade jag inställt mig omgående efter dom om man blir fälld, Tack för svar. ⭐
Citera
2021-04-05, 22:19
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Jag har allt att vinna på att vara i friheten så länge som möjligt om man säger så, annars fuckas mycket upp som jag påbörjat innan en väntad men ändå oväntad stämning, annars hade jag inställt mig omgående efter dom om man blir fälld, Tack för svar. ⭐

När ska du ha rättegång ? Hur pass prioriterat är ditt ärende ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in