2024-01-16, 16:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Utsida och insida. Dela rum har jag aldrig behövt göra, kan tänka att det lätt blir väl intensivt om man måste det.

Säger inte att det inte förekommer äcklande men det brukar styras upp i extremfall i min erfarenhet. Ofta då av just hygienmedvetna afrikaner.

Att små saker blir stora på kåken är sant och intressant. Tänker att det till viss del har att göra med ansvarstagandet, eller bristen därav. Små fula saker tror folk att dom ska komma undan med, att andra inte ska fatta. Finns nog inget som är mer provocerande för nån som är bra på att läsa människor, och det är ju många i fängelset.

Insidan är man tvingad att umgås med folk man inte vill och på utsidan de enklare o komma ifrån och o umgås med folk man gillar.

Va glad för de . Som mest var vi 3 st i allrummet och vi 3 kom överens väldigt bra ändå men de är ju det där att bli tvingad att bo med någon man inte vill så man går varandra på nerverna rejält

Det finns regler på insidan och de finns egna regler på avdelningen med

Värsta jag varit med om när man satt på öppen anstalt va en snubbe i 65-70 års åldern han tvätta tallrik / allt på toan ...

Hade inte duscha på säkert 2 månader och han skira bara ner o va allmänt grisig i äcklig men han fick åka till psyk istället
Citera
2024-01-17, 09:20
Medlem
Citat:
Utsida och insida. Dela rum har jag aldrig behövt göra, kan tänka att det lätt blir väl intensivt om man måste det.

Säger inte att det inte förekommer äcklande men det brukar styras upp i extremfall i min erfarenhet. Ofta då av just hygienmedvetna afrikaner.

Att små saker blir stora på kåken är sant och intressant. Tänker att det till viss del har att göra med ansvarstagandet, eller bristen därav. Små fula saker tror folk att dom ska komma undan med, att andra inte ska fatta. Finns nog inget som är mer provocerande för nån som är bra på att läsa människor, och det är ju många i fängelset.

Har du aldrig behövt dela? När satt du senast? Att pressa in våningssängar i varenda liten skrubb är snarare regel än undantag nu för tiden.
Citera
2024-01-17, 10:03
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Värsta jag varit med om när man satt på öppen anstalt va en snubbe i 65-70 års åldern han tvätta tallrik / allt på toan ...

Hade inte duscha på säkert 2 månader och han skira bara ner o va allmänt grisig i äcklig men han fick åka till psyk istället

Sorglig ursäkt till gubbe. Att han ens behövde tvätta sin egen tallrik säger en del, sånt finns det yngre som slåss om att få göra om man är en redig Gubbe. Samma med att städa cell. Jag diskade min egen tallrik en gång på två år tror jag. Blev ett jävla liv då. Förstod inte att det finns yngre som hemskt gärna vill äta ens smulor.
Citera
2024-01-17, 10:06
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Har du aldrig behövt dela? När satt du senast? Att pressa in våningssängar i varenda liten skrubb är snarare regel än undantag nu för tiden.

Muckade 2020 senast. Hade kanske tur. Såg ingen annan heller som behövde dela. Men det vet jag förstås inte.
Citera
2024-01-17, 10:14
Medlem
Citat:
Muckade 2020 senast. Hade kanske tur. Såg ingen annan heller som behövde dela. Men det vet jag förstås inte.

Du klarade dig precis då. Det var i slutet av 2020 det började, och ett år senare sov folk på madrasser i städskrubbar och uppehållsrum.
Citera
2024-01-17, 10:19
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Du klarade dig precis då. Det var i slutet av 2020 det började, och ett år senare sov folk på madrasser i städskrubbar och uppehållsrum.

Fy fan. Jag slutade göra dumheter i rätt tid då, hade inte trivts med att ha det så. Hur hanterar ni det egentligen?
Citera
2024-01-18, 08:14
Medlem
Citat:
Fy fan. Jag slutade göra dumheter i rätt tid då, hade inte trivts med att ha det så. Hur hanterar ni det egentligen?

Kommer bara bli fler och fler dubbelbeläggningar. Fy fan för att behöva dela cell på sluten anstalt på sommaren när man inte kan lämna rummet om man vill.
Citera
2024-01-19, 00:28
Medlem
Citat:

Sista året gjorde jag på Svartsjö och jag hade tur som dit innan det blev riktigt galet. Fick en enkelcell eftersom jag skulle vara där ett tag, längst bort från uppehållsrum och gapiga snorungar. De nådde inte fram till min cell med dubbelsängarna innan jag åkte hem och bojades på, men det var på håret. På de 14 månader jag var där såg jag hur det gick från dubbelbeläggning i kanske 20% av cellerna till säkert 80% och ändå sov folk på sofforna i uppehållsrummen och golvet i städskrubben.

Och nu ska det bli "hårdare tag?" Vadå, ska de bygga om rastgårdarna till tältläger? Låsa in folk över natten på sysselsättningen? Jävla tomtar...
Citera
2024-01-19, 12:39
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Sista året gjorde jag på Svartsjö och jag hade tur som dit innan det blev riktigt galet. Fick en enkelcell eftersom jag skulle vara där ett tag, längst bort från uppehållsrum och gapiga snorungar. De nådde inte fram till min cell med dubbelsängarna innan jag åkte hem och bojades på, men det var på håret. På de 14 månader jag var där såg jag hur det gick från dubbelbeläggning i kanske 20% av cellerna till säkert 80% och ändå sov folk på sofforna i uppehållsrummen och golvet i städskrubben.

Och nu ska det bli "hårdare tag?" Vadå, ska de bygga om rastgårdarna till tältläger? Låsa in folk över natten på sysselsättningen? Jävla tomtar...

Fast jag undrar om inte många skulle föredra alla nackdelar som kommer med att dela cell framför ensamheten av att va inlåst ensam. Brukar tänka det när folk skriker om hårdare tag och att ha alla fångar ihopa på små utrymmen, att dom undermedvetet försöker göra tanken på fängelse uthärdligt för sig själva.

Ja, det är tomtar som skriker högst om sånt dom inte har någon insyn i eller förståelse över.
Citera
2024-01-22, 08:12
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Haha sitter bögmördaren kvar på beateberg fortfarande? Sprang på han där runt 2018, har han kvar några tänder?

Haha han är trasig, han har ju gått ut med att han är BI, han stog alltid vid plitkuren och visade sig tillgänglig, han verkar vara förlovad med en tjej på Facebook och bytt efternamn också. Hur han alltid också ska leka smart, jobbade i innelaget där och skulle fixa en grej i hans cell, direkt kom han till mig och frågade om brudarna han hängt upp var snygga, dock det roliga var att dem var urklippta från magasin. Han var en pain in the ass i musikstudion, att han klarar sig så länge där är ett under mindes folk störde ihjäl sig där, fanns även en marockan som hoppade över staketet 2017 och lyckades rymma, roligt nog att fetmario råkade trassla in sig i taggtråden när han skulle jaga honom. Men det var en rolig anstalt absolut, tillgång till gym 24/7 bra mat i perioder, bra tillgång till knark och lurar, porrfilmer. Även jävligt pushig på utsluss även om du har noll permissioner. Men som sagt det går väl i vågor hur bra dem är. Mycket fotvolley fotboll etc väldigt få fights.
Citera
2024-01-23, 16:22
Medlem
Folketstempels avatar
Att ha muckat.

Jag har nu börjat drömma att jag har muckat men mina drömmar handlar fortfarande om fängelset.
I mina drömmar så är jag på fängelset fast jag inte får lov och på olaga besök, och är rädd för att de ska komma på mig och slänga ut mig.

Jag är än så länge väldigt anstaltsskadad uppenbart....

Vanan att suttit inne gör att mitt undermedvetna längtar tillbaka eftersom det är den vardag som mitt undermedvetna har vant sig vid.

Skruvat visst, men så är det efter en vecka i frihet.

Jag saknar mycket att ge garv och skämt vi hade, en gemenskap fast jag aldrig skulle umgåtts med dem utanför staketen.

Tristessen glömmer man, men det var kul och man
hade väldigt roligt under stunder som man bara kan ha tillsammans med grabbar som sitter inne under samma omständigheter, helt nyktra. .
Citera
2024-01-24, 04:31
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Att ha muckat.

Jag har nu börjat drömma att jag har muckat men mina drömmar handlar fortfarande om fängelset.
I mina drömmar så är jag på fängelset fast jag inte får lov och på olaga besök, och är rädd för att de ska komma på mig och slänga ut mig.

Jag är än så länge väldigt anstaltsskadad uppenbart....

Vanan att suttit inne gör att mitt undermedvetna längtar tillbaka eftersom det är den vardag som mitt undermedvetna har vant sig vid.

Skruvat visst, men så är det efter en vecka i frihet.

Jag saknar mycket att ge garv och skämt vi hade, en gemenskap fast jag aldrig skulle umgåtts med dem utanför staketen.

Tristessen glömmer man, men det var kul och man
hade väldigt roligt under stunder som man bara kan ha tillsammans med grabbar som sitter inne under samma omständigheter, helt nyktra. .

Att man blir skadad absolut. Jag har drömt om livet inne där kanske 5 ggr . Äckligt detaljerat flertalet ggr inte så vilken anstalt de var men sluten anstalt men de var öppet överallt och inkompetent personal sen vakna jag förbannad.....

Att ställa en fråga i verkligheten till en plit ger samma irritation att de alltid ska kolla upp saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in