2011-12-14, 00:45
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag, och säkert många andra vill nog höra rubbet eller så mycket du bara orkar skriva och dela med dig

På nedanstående länk har jag publicerat några bilder från Hinseberg som jag fick med mig hem av en snäll vakt:
http://tiohundraarton.blogg.se/2011/april/innanfor-murar-och-hoga-staket.html

Jag ska fundera lite på allt det som hände men på denna länk har jag berättat lite:

http://tiohundraarton.blogg.se/2011/may/florerande-rykten-och-alkohol.html
Citera
2011-12-14, 00:50
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Detta var intressant...

1. Vad kostade en dildo?

2. Döpte du din dildo? Typ efter din pojkvän eller en filmstjärna?

3. Vilken modell av dildo hade du?

4. Har du kvar din dildo?

5. Kunde lebborna du skrev om tidigare köpa lösfittor? annars är det diskriminering ju.

6. Tyckte du att din dildo var ett bra suplement för en man av kött och blod?

Annars så verkar du vara duktig och jag önskar dig all lycka i ditt framtida liv.

Jag minns ärligt talat inte exakt vad den kostade men någonstans mellan 2 och 3 hundra kronor och jag köpte aldrig någon så jag hade inte någon att döpa. Det fanns bara en modell!
Citera
2011-12-14, 00:54
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napezyndrome
Valde man att umgås med folk som hade gjort liknande brott eller hade någon som helst betydelse?

Man dömer inte vanligtvis någon efter brott. Men ingen intagen accepterar brott emot barn eller sexrelaterade. Detta resulterade såklart i att kända kvinnor som dömts för brott emot barn inte fick sitta med andra intagna. Jag pratar till exempel om Tyskan och Bobbys mamma. Tyskan sitter på så kallad P20 (frivillig isolering) i källaren och får och kan inte vistas med andra intagna då hotet emot henne är alldeles för stort. Bobbys mamma sitter på Psyk avdelningen som bara har plats för åtta intagna. Bobbys mamma blev däremot grovt misshandlad och uppskuren i ansiktet av en annan intagen.

Ut över det så satt vi alla blandade. Allt ifrån olovliga körningar till grovt narkotika brott, mordförsök och mord och man umgicks med den man tyckte om och kom överens med.
Citera
2011-12-14, 00:56
Medlem
Hur ser ditt liv ut idag? Läste att du hade flyttat till stockholm.
Har du jobb? / om inte hur får du pengar?
Har du träffat nya vänner? / kände du folk ifrån stockholm innan du flyttade hit?
Trivs du i stockholm?
Bor du i innerstaden / förorten?
Citera
2011-12-14, 00:59
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrysos
Lär dig multicitera för fan din äckliga bedragerska .

Och så lite Ont för att slippa OT, hur känns det att många aldrig kommer ha en tanke på att anställa dig för att du betett dig som ett svin, lite som när man valt fel väg på ett spel bara det att nu finns ingen restart-funktion. Jag själv blir frustrerad om jag råkar döda någon NPC på något spel och måste spela om ett par timmar, du har ju liksom pajat sjukt mycket och bedrägeri ses allvarligt på inom näringslivet så särskilt långt i livet kommer du nog inte. Men men kul för dig .

edit: komiskt förresten att du försöker sprida din blogg, har du inte lärt dig än att tjäna ditt leverbröd som en vanlig knegare?

Eftersom att jag vill bli frilansjournalist och arbete med just brott och straff så oroar det mig inte särskilt. Jag kan också säga att första jobbet jag fick efter min frigivning var totalt ärligt. När jag träffade chefen för en arbetsintervju berättade jag om min bakgrund och han tackade mig för min ärlighet, gav mig all hans respekt och ett heltids jobb. Om jag någon gång i framtiden ska gå på ytterligare en arbetsintervju så kommer jag att berätta om min bakgrund då också. Och vill inte chefen anställa mig för min bakgrund så är det inte ett jobb jag vill ha. Punkt slut!

Kul att du tror att jag försöker att sprida min blogg. Ännu roligare att du tror att jag vill tjäna pengar på den.

Gå du tillbaka till ditt spel så håller jag mig till verkligheten!
Citera
2011-12-14, 01:01
Medlem
Starkt att du står för det du gjort! Du har inget längre att dölja.
Du verkar vara en positiv person trotts att det gått så snett och du missade 1 år av din ungdom, och med kronofogden där du i många år får betala tillbaka.

*Tror du att du hade mått sämre ifall du hade hållit detta för dig själv?

*Vad sa din mor när ni träffades efter att du blivit anhållen? Och hur vart reaktionen från resten av din familj?

*Finns det någon situation som du speciellt kommer ihåg ifrån när du blåste någon där du känner ånger fortfarande?

Lycka till i framtiden! En gång är ingen gång
Citera
2011-12-14, 01:02
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feskur
Hur ser ditt liv ut idag? Läste att du hade flyttat till stockholm.
Har du jobb? / om inte hur får du pengar?
Har du träffat nya vänner? / kände du folk ifrån stockholm innan du flyttade hit?
Trivs du i stockholm?
Bor du i innerstaden / förorten?

Mitt liv ser bra ut idag men jag jobbar inte just nu då jag studerar lite på distans för att kämpa mig in på journalisthögskolan. Pengar får jag i form av ersättning från försäkringskassan.

Jag kände ingen när jag flyttade hit men har fått många nya fina vänner och en fantastisk sambo. Jag älskar Stockholm och känner mig hemma för första gången i mitt liv. Jag bor längst den gröna milen!
Citera
2011-12-14, 01:02
Medlem
Hej!
Beundrar dig att du väljer att prata om ditt brott så här öppet (bloggen). Känns som du är på banan igen efter fängelsestraffet, du känns väldigt stark! Du beskriver även att du har mycket att tacka Hinseberg för hur du är idag, det betyder ju att fängelsevården där har fungerat bra, vilket är skönt att höra, jag menar fängelse skall inte bara vara en anstalt där man sitter avskärmad från omvärlden.
Jag tycker ändå att det är tufft som 21 år för bedrägeri att sitta på en anstalt som Hinseberg med livstidsfångar, hur kändes det att träffa dessa kvinnor som faktiskt begått grova brott som mord?
Citera
2011-12-14, 01:03
Medlem
Får man ha egna kläder på sig?

Måste man tvätta sina sängkläder?

Får man ha dator på rummet så man kan skriva brev. Och får man ha skrivare på rummet.

Om man blir tillsammans med någon kan man då få dela rum?

Kan man sporta utomhus, promenera mm?

Finns det narkotika inne på kåken?

Hur ofta får man ta emot besök?

Finns det "privata" rum om man får besök eller är man övervakad?

Hade ni nått jobb dagtid som ni fick lön för?

Om man blir gravid får man då ha barnet med sig i cellen i början? Vad händer sen?
Citera
2011-12-14, 01:06
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Sorry. Nej jag läste inte i tråden. Jag tror det kan vara lite småtufft på vissa avdelningar men som ni säger. Att jämföra svenska fängelser med andra länders är inte schysst.

Men är det rimligt att ni har så fin mat?

Nej det är det absolut inte, det är just därför som jag aldrig någonsin skulle jämföra ett svenskt fängelse med exempelvis ett Thailändskt.

Om det är rimligt eller inte vad gäller maten har jag svårt att svara på. Det är nog en åsikt som var och en får svara på själv.

Som intagen får du 38:- om dagen att äta för. För dem 38:- ska frukost, lunch och middag vara inräknad. Dessa 38:- räknas sedan gånger antal intagna gånger sju (veckan). För den budgeten får man sedan köpa mat.
Citera
2011-12-14, 01:11
Medlem
skrufsings avatar
Hur var det dagen du var fri? Hur var känslan att komma ut? Vad var det första du gjorde?
Om jag ska sätta mig in i situationen, så känns det som att det finns hur mycket som helst att göra men man vet fan inte vart man ska börja?

Fint att se att du har börjat om på rätt sida av livet nu, all lycka i framtiden!
Citera
2011-12-14, 01:13
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesC

Kul att du tror att jag försöker att sprida min blogg. Ännu roligare att du tror att jag vill tjäna pengar på den.

Gå du tillbaka till ditt spel så håller jag mig till verkligheten!

Vad är det som är kul med att han tror att du sprider din blogg? Du gör ju det?

Om du inte försöker tjäna pengar på bloggen, hur kommer det sig då att du har annonser på den?

OnT: Har du tänkt kontakta personerna du bedragit och be om ursäkt? Varför/varför inte? Hade jag varit den som blivit lurad hade jag antingen velat hämnas eller behövt en tvättäkta ursäkt
Senast redigerad av gooza 2011-12-14 kl. 01:16. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in