2021-03-27, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lena Wesström
jag är sjuksrivern sedan augusti, hade varit det för länge sen om jag inte vore så förbannat stark och
envis, för stark för mitt eget bästa
9 apr 2017 22:15

Aktbilaga 168
HD var sjukskriven i flera år, för vadå enligt dig? Tröttsjukan?
Citera
2021-03-27, 02:37
Avslutad
Citat:
Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.

"Extradottern" som bär samma namn som HD, som efter Lenas död tog sig an rollen som mamma i huset och förförde UW?
Hur magstarkt är inte det?
Citera
2021-03-27, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MV konstaterade inte att hen lämnat falsk info i tråden. Det var efter att hen blivit påpucklad av C78 som hen svarade att C78 kunde ju inte veta om det droppades falskt. Ett sätt från MV att "släta över" att hen ev varit för öppen med information? Jäkligt trist att MV inte ville vara kvar i diskussionen efter det.
Var det verkligen falskt om att en person väntat på LW? Med tanke på vad granntanten sett och hört?

Det var som jag kommer ihåg det, olika uppfattningar ang hur mycket sanning/vetskap det låg i MV:s uttalanden. Kanske hade hen viss vetskap eller ingen alls... som jag ser det inget vi kan säkerställa än i dag. (Kommer ihåg att jag läste hens trådhistorik och bla den låg som grund till att jag var tveksam).

Att någon stod utanför och väntade kan vi väl nu konstatera var fel (inget som framkommit i FUP, har för mig att hen även skrev något om blodstänk funnits utanför bostaden).
Citera
2021-03-27, 07:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad brodern som avsagt sig hela familjen för länge sedan sagt är värt i dagsläget är tveksamt och extra dottern har pratat om att Lena ibland kunde ha lätt hypomaniska drag men inte så ofta med Ulf. Som hon numera själv är gift med.

Men någon fastställd diagnos har Lena inte. Däremot HD som varit inlagd för behandling. Sjukvårdssekretess.

Citat:
Ulf. Som hon numera själv är gift med.

De är inte gifta, sambos eller ihop. Du får nog börja visa källa för dina lögner förstör tråden.
Citera
2021-03-27, 07:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var som jag kommer ihåg det, olika uppfattningar ang hur mycket sanning/vetskap det låg i MV:s uttalanden. Kanske hade hen viss vetskap eller ingen alls... som jag ser det inget vi kan säkerställa än i dag. (Kommer ihåg att jag läste hens trådhistorik och bla den låg som grund till att jag var tveksam).

Att någon stod utanför och väntade kan vi väl nu konstatera var fel (inget som framkommit i FUP, har för mig att hen även skrev något om blodstänk funnits utanför bostaden).

Citat:
Att någon stod utanför och väntade kan vi väl nu konstatera var fel (inget som framkommit i FUP

Det kanske är så att det inte framkommer i FUP eftersom det inte skulle peka på SD? Precis som huvamannen inte längre var intressant när de fick veta att det inte kunde vara SD. Likadant med blodstänken. Om de inte kom från LW eller SD så kanske de sopats under mattan.

Tänk om huvamannen stod utanför och väntade på henne? Men nonchaleras eftersom det inte kan vara SD.
Citera
2021-03-27, 07:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du verkar inte kunna läsa innantill och förstå vad du läser. Ofta refererar du till något du har läst men hoppar över / tolkar ord så att de får en helt annan betydelse.

Spanare = spaningsstyrka. Vad är det du inte förstår? SOA hämtade dem och spanarna spanade på dem. Det är ju inget konstigt med det. Snarare ganska självklart.

Att ta emot och att hämta är två olika saker.

Med din "läsförståelse" är det inte konstigt att du fortfarande tror att LW var jungfru.
I min värld betyder "spanare" någon som antingen:
1. söker någon, letar efter något
2. gömmer sig för att kontrollera, övervaka vad någon gör, vem de träffar osv.

Menar du att Springare inte ljög i sin bok och att poliserna stod på flygplatsen och bara "spanade" utan att agera när SD och HD kom hem?
Tror du verkligen på det?
Vad tror du i så fall att syftet var?
Citera
2021-03-27, 07:45
Medlem
Citat:
De är inte gifta, sambos eller ihop. Du får nog börja visa källa för dina lögner förstör tråden.

Nä, han lär nog inte gifta om sig efter mardrömmen mh.

Vad hon orsakat fa iljen lidande, nästan straffbart. Hennes sjukdom och agerande är horribelt. Där har du smokey en sjuk individ.

Att LW har utmattningssyndrom är inte konstigt, sex år med SD och mh som hotar och trakasserar he nes barn. Vem blir inte utmattad av det.
Citera
2021-03-27, 07:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är väl inte konstigt att hon inte vill att alla människor ska veta allt om henne och hennes sjukdomar? Det har väl inget med fasadbygge att göra? Hon är ssk och van vid att människors integritet är viktigt. Att var och en har rätt att bestämma själv vad man vill berätta för andra.

Allt tjat för att få det att framstå som att HD är bipolär är bara ett sätt att flytta fokus från LWs bipolära beteende.
Varken HD eller LW verkar bipolära enligt mig.
Båda saknar olika halvor av sjukdomsbilden.

Bipolaritet brukar handla om att perioder av mani växlar med perioder av depression utan att det är yttre faktorer som direkt påverkar.
LW verkar lite överaktiv och halvmanisk men inte deprimerad i sig själv. Situationen gjorde henne deprimerad men vem skulle inte varit det i hennes läge.
HD är mer eller mindre deprimerad men verkar inte ha några maniska perioder. Hon verkar ha blivit rätt euforisk efter mordet men annars är det mest depression hos henne.

HD:s medicinering kan visa att hon trots allt är bipolär men håller sjukdomen i schack med medicinering.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW har ingen diagnos, ingen medicin bortsett från en kort period vid benbrott med Alvedon och smärtstillande.
Senast redigerad av hoppsann 2021-03-27 kl. 08:07. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Menar du att Springare inte ljög i sin bok och att poliserna stod på flygplatsen och bara "spanade" utan att agera när SD och HD kom hem?

Hens sjukdom gör att hen är blind utav hat emot LW. Kan bero på trosor eller ingen vet.

Det som stod i boken är outrett, men inte fan var det poliser på Arlanda och anhållen, mycket tveksamt. Varför PS skrev det vete fan, kanske lät tufft.
Citera
2021-03-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Inlägget inte till mig men en fundering iaf...

Polisen kan ha haft ett par spanare på plats när de landade.

Ev efterföljande på väg hem mot Örebro, för att se om någon försökte göra sig av med något. Bilen hade de redan hämtat.
Citera
2021-03-27, 07:59
Medlem
Citat:

Hur kan du veta att de inte är ihop? (UW/"extradottern")
Citera
2021-03-27, 08:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur kan du veta att de inte är ihop? (UW/"extradottern")

Kolla hennes Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in