2021-03-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.

Vad brodern som avsagt sig hela familjen för länge sedan sagt är värt i dagsläget är tveksamt och extra dottern har pratat om att Lena ibland kunde ha lätt hypomaniska drag men inte så ofta med Ulf. Som hon numera själv är gift med.

Men någon fastställd diagnos har Lena inte. Däremot HD som varit inlagd för behandling. Sjukvårdssekretess.
Senast redigerad av Remark 2021-03-27 kl. 01:07.
Citera
2021-03-27, 01:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad brodern som avsagt sig hela familjen för länge sedan sagt är värt i dagsläget är tveksamt och extra dottern har pratat om att Lena ibland kunde ha lätt hypomaniska drag men inte så ofta med Ulf. Som hon numera själv är gift med.

Men någon fastställd diagnos har Lena inte. Däremot HD som varit inlagd för behandling. Sjukvårdssekretess.

Citat:
Som hon numera själv är gift med.

Du vet ju ingenting!

Brodern bröt inte med L långt innan mordet. Hon använde hans hem som backup vandrarhem ifall hon inte fick sova hos sin senaste KK. Och han lånade henne pengar till tågbiljetten hem från Stockholm.
Citera
2021-03-27, 01:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Bricanylen, kommer jag ihåg. Mirtazapin är en typ av antidepp men tveksam om hon åt dom. Inget hon nämner till närmsta vännen och Lena var som en vidöppen bok. Varför skulle hon medicinera för en diagnos hon inte hade .....make no sense.
Hon fick medicinen utskriven så då får man väl förmoda att hon också tog den. Diagnos sattes i alla fall 2017.
Att LW:s mående varierade framkommer i bl a konversationer. Hon hade det kämpigt sista året.

Nedan ett ex ur A 168: (läses nerifrån och upp, fetad text LW)
Citera
2021-03-27, 01:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Bricanylen, kommer jag ihåg. Mirtazapin är en typ av antidepp men tveksam om hon åt dom. Inget hon nämner till närmsta vännen och Lena var som en vidöppen bok. Varför skulle hon medicinera för en diagnos hon inte hade .....make no sense.

Biverkan Mirtazapin

Citat:
Känsla av upprymdhet eller att känna sig "hög" (mani)

Källa: FASS
Citera
2021-03-27, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon fick medicinen utskriven så då får man väl förmoda att hon också tog den. Diagnos sattes i alla fall 2017.
Att LW:s mående varierade framkommer i bl a konversationer. Hon hade det kämpigt sista året.

Nedan ett ex ur A 168: (läses nerifrån och upp, fetad text LW)

Jag tror LW behövt mer kvalificerad hjälp än vad hon fick, hon fick däremot vad hon ville - ett andningshål - en sjukskrivning. En kortsiktig lösning på ett betydligt större/omfattande problem. MEN så fungerar inte Försäkringskassan. Lyssna på vad LW säger till HÅ olika strategier som FK accepterar eller inte blir styrande.
Citera
2021-03-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Biverkan Mirtazapin

Källa: FASS

Du lyckades plocka ut den mindre vanliga 1 av 100
Citera
2021-03-27, 02:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din första mening:
Om jag säger såhär: HD visste givetvis inget om ett oskickat sms, men ganska säkert skulle hon nog inte bli överraskad av innehållet om hon skulle få smset. Tror man underskattar HD om man tror att hon inte begrep någonting.

En annan sak, men ändå inte: HD berättade i förhör att Lena bjudit HD på te hemma hos sig och avslöjat allt under ett 2-timmars samtal. Finns väl endast HDs ord på detta. Har mina tvivel om samtalet ens har ägt rum. I såfall - vem skulle sitta 2 timmar och lyssna på sånt som samtalet ska ha handlat om? Finns det inspelat?

Lena Wesström
hon kom hem till mig, jag berättade precis allt, superelakt, behövdes ju inte. Har nån sorts ädel
tanke om att det liksom skulle vara nån sorts tjänst till henne, att han ju inte är bra för henne heller,
att hon skulle fä hjälp att lämna. Så jag berättade allt i sin vidrighet. men i själva verket handlar det
mest om hämnd. osnyggt som fan. skäms som en hund över vem jag blivit som gör så
9 apr 2017 22:04

Aktbilaga 168 s.2753
Citera
2021-03-27, 02:12
Avslutad
Citat:
Jag tror LW behövt mer kvalificerad hjälp än vad hon fick, hon fick däremot vad hon ville - ett andningshål - en sjukskrivning. En kortsiktig lösning på ett betydligt större/omfattande problem. MEN så fungerar inte Försäkringskassan. Lyssna på vad LW säger till HÅ olika strategier som FK accepterar eller inte blir styrande.
Att sjukvården har stora brister vet nog gemene man. Likaså att f-kassan inte är lätta att stryka medhårs.
Lena förnekade inte, hon gjorde allt hon kunde för att få hjälp.
När hon kände sig starkare började hon bryta sig loss.
SD visste inte om hennes norgeresa, det kom nog som en chock att hon inte skulle sitta hemma och längta efter tuppen som for till amerikat.
Attvhan påstår att han hjälpt henne så mycket inför resan med olika förberedelser, kollat att hon hade de casher hon behövde inför de hon tänkte ta mm
Det gjorde han säkert, bara det att det var så han hjälpte HD, inte LW och han gick i taket när LW raderade (förstörde) HDs fuskloggningar, de som hon kunde styra över. Eftersom geocacheing för LW handlade om ett rent spel. Inget fusk.
HD är väl livädd att bli stämplad och dömd till Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, då hon förstår att det vore svårt att någonsin släppas ut.
Citera
2021-03-27, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ruskigt! Måste läsa bakåt för att ta till mig detta. Har du nån länk tillgänglig?
Tyvärr kaos bland mina mappar
Citera
2021-03-27, 02:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Lena Wesström
hämnd för att hon hela tiden fått allt det jag inte fått av honom (visserligen tillsammans med otrohet,
men ändå, du vet, allt är helt förvridet)
9 apr 2017 22:05

Lena Wesström
och nån sorts sjuk förhoppning om att om hon får veta precis hur elak han varit, hur han lämnat ut
extremt privata och utlämnande detaljer om henne, hur utstuderat hanlurat och ljugit för henne, hur
mycket vi varit tillsammans, att vi gjort det överallt i deras hem, you name it, fattar du att jag gjort att
det?
9 apr 2017 22:07

Aktbilaga 168
Citera
2021-03-27, 02:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Lena Wesström
jag är sjuksrivern sedan augusti, hade varit det för länge sen om jag inte vore så förbannat stark och
envis, för stark för mitt eget bästa
9 apr 2017 22:15

Aktbilaga 168
Citera
2021-03-27, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst känner vi igen den här mannen?

https://www.na.se/artikel/sa-manga-ska-vaccineras-nasta-vecka-kommer-kunna-vaccinera-en-ganska-stor-del-av-de-over-75-ar
Apotekaren Eri* Fr*dh*lm? Nu är jag inte med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in