2021-03-26, 20:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW har ingen diagnos, ingen medicin bortsett från en kort period vid benbrott med Alvedon och smärtstillande.

Citat:
LW har ingen diagnos.

Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.
Citera
2021-03-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ja. Var kom den ifrån?
Han sa det själv i förhör
Citera
2021-03-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han sa det själv i förhör

Vet, men hur fåglarna löpte associationsbanorna? Så snabbt i den riktningen.
Citera
2021-03-26, 21:10
Medlem
Citat:
Vet, men hur fåglarna löpte associationsbanorna? Så snabbt i den riktningen.
Han själv kom in på att han inte hade sparkat ner Lena och haft sex med henne som en nekrofil.

Det var nog så att det bara slipprade ur honom, mot hans vilja.
Det är svårt att hålla hemligheter..
Citera
2021-03-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jo. Utmattningsdepression som behandlades med antidepressiv medicin. Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär. Om det stämmer var hon felmedicinerad. Jag tror att de vet bättre än du.
Du utgår från fupen och påstår att du vet än det ena, än det andra om Lena.
Kanske du skulle granska HDs förehavanden med ett par andra glasögon?
Citera
2021-03-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är inte HDs bipolärieten i sig som är farlig för barnen, det är familjesituationen och alla lögner, allt konstigt som sker i just denna familj - troligen också mord.

Däremot kan en bipolär person i djup depression (om det ingår i diagnosen att sådan förekommer) under press vara farlig för både personen själv och andra. Det har man sett förr i historien.

(Remember familjen i Bjärred, så förstår du vad jag menar. Ser man ingen utväg och har cirko bland känslor och usla copingstrategier - då kan det gå illa - och det är vad jag är rädd kan hända här och nu och jag hoppas att jag har helt fel i mina farhågor).
Tror nog du har rätt haär! Har inga pronlem att prata om det här, är bara galad att kunna prara om det!!!
Citera
2021-03-26, 21:19
Medlem
Citat:

Kanske de trodde det, kanske de hade rätt?
Jag kan hellre tänka mig att Lena hade en släng av borderline där skräcken för separationer är den värsta känslan, samt en inre tomhetskänsla så stark att den överskuggar allt annat.
Citera
2021-03-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Hej, jag är själv bipolär, känner igen i mkt, har dock aldrig haft flera förhållanden samtidigt. Har ndå ibland hamnat i situationer som är svåra att sig ur sen...

Känner numera 2 personer med bipolär sjukdom. Ingen av dem är den andra lik.
Du vet säkert vad jag pratar om.
Precis som hos alla andra människor som INTE är bipolära finns det stora skillnader.
Citera
2021-03-26, 21:32
Medlem
Citat:

Jag har följt LW längre än du och hon kunde bli engagerad ordentligt i en ny kul hobby samt svårt att sluta innan den var färdigt. Typ virka små saker till en cache. Litet manisk ibland som många kan ha drag av. Jag själv ibland.

LW bröt ihop av relationen med SD och led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin. Hon var slut, behövde tänka, få lugn och ro, en paus. Så enkelt var det.
Citera
2021-03-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han själv kom in på att han inte hade sparkat ner Lena och haft sex med henne som en nekrofil.

Det var nog så att det bara slipprade ur honom, mot hans vilja.
Det är svårt att hålla hemligheter..

Det där med att Lena skulle vara nersparkad var SD inne på tidigt, aldrig sett polisen nämna det.
Citera
2021-03-26, 21:50
Medlem
Citat:
Det där med att Lena skulle vara nersparkad var SD inne på tidigt, aldrig sett polisen nämna det.

Det verkar vara en trådsanning.
I obduktionsrapporten står ingenting och skador på kroppen, vad jag vet. Däremot var huvud och ansikte fullständigt krossat!!!
Någon som vet något annat? Men det ska vara bekräftat i såfall, sant. Annars har det ingen plats här.
Citera
2021-03-26, 21:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Och HD smyger ut ur skuggan och de har ger sex vid LW.

Inte omöjligt men vedervärdig tanke.
Citerar ur P7:an: "Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt sexuell attraktion"

Vet att den här meningen har väckt reaktioner, men det kan också vara frågan om syftningsfel-missförstånd. Dvs att han kände sig pressad av LW vilket väckte dessa negativa känslor. Men att han samtidigt var attraherad av henne och därför fortsatte relationen. - Eller?
Inget annat ur FUP har heller visat att han skulle ha blivit särskilt sexuellt upphetsad av gräl och av att känna sig pressad. Vad han verkade gå igång på var när hon hade sex med andra.

HD låg i samma säng som dottern d ä vid 23-tiden, så hennes inblandning vid själva brottet borde kunna räknas bort. Med ena eller båda döttrarna som alibi.

En något udda kommentar av honom vid ett av förhören är där han blir upprörd över att mer eller mindre bli beskylld för nekrofili. - Men hade FL ens antytt att han ejakulerat efter mordet?
MGM och LW befann sig på BP i elva minuter, två min senare är mobilen på väg bort från BP.
En snabbis med penetrering och utlösning här bland buskarna borde resultera i fler fynd, förutom fläckarna på kjolen.

Ett observandum på tal om hans egna ord om nekrofili: dessa två droppliknande fläckar som det rör sig om, påträffades på kjolens vänstra sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in