2021-03-24, 21:10
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det var de jag menade med liknade och använt många gånger den med.
En sak jag funderat på, varför ser man i vissa affärer bara mild yoghurt?
Och vad är det för skillnad mellan mild och vanlig i smak, har aldrig själv testat dom jämte varandra helt säkert, och troligtvis aldrig testat mild yoghurt heller.
Så vet du?
Jag tror (observera tror, jag har inte ätit mild youghurt sedan jag var barn) att den är mild i förhållande till klassisk turkisk eller grekisk youghurt som passar sämre till flingorna både vad gäller konsistens och smak.
Citera
2021-03-24, 21:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag tror (observera tror, jag har inte ätit mild youghurt sedan jag var barn) att den är mild i förhållande till klassisk turkisk eller grekisk youghurt som passar sämre till flingorna både vad gäller konsistens och smak.
Får la testa en gång för sakens skull en gång.
Citera
2021-03-24, 23:38
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ja, det var de jag menade med liknade och använt många gånger den med.
En sak jag funderat på, varför ser man i vissa affärer bara mild yoghurt?
Och vad är det för skillnad mellan mild och vanlig i smak, har aldrig själv testat dom jämte varandra helt säkert, och troligtvis aldrig testat mild yoghurt heller.
Så vet du?

Mild yoghurt är inte lika syrlig som "vanlig" yoghurt.
Citera
2021-03-24, 23:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Mild yoghurt är inte lika syrlig som "vanlig" yoghurt.
Lustigt man har skippat denna i hela mitt liv, men ska testa och se för mig själv också.
Även mer rinnande ala fil hållet?
Citera
2021-03-24, 23:56
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Lustigt man har skippat denna i hela mitt liv, men ska testa och se för mig själv också.
Även mer rinnande ala fil hållet?

Oftast ja.
Citera
2021-03-24, 23:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Oftast ja.
Tack, sen ska jag testa också, får köpa en naturell också så jag har bägge.
Citera
2021-03-25, 12:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Nej, skippa grädden, det tillsätter du imon om det är intressant att ha grädde i maten också.
Filmjölk hade varit bättre i så fall elelr liknande.

Jag använde syrad grädde. Den var ganska trög. Frågan är om man måste ha kycklingklubborna längre i ugnen nu när syrad grädde med chilisås täcker dom nästan helt. Räcker 30 min, 220 grader?
Citera
2021-03-25, 12:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag använde syrad grädde. Den var ganska trög. Frågan är om man måste ha kycklingklubborna längre i ugnen nu när syrad grädde med chilisås täcker dom nästan helt. Räcker 30 min, 220 grader?
DU får läsa upp dig om fysiken ändrar sig om man har syrad grädde på och i ugn.
Citera
2021-03-25, 12:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
DU får läsa upp dig om fysiken ändrar sig om man har syrad grädde på och i ugn.

Ska jag tolka det som att man inte behöver förlänga tiden?
Citera
2021-03-25, 12:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ska jag tolka det som att man inte behöver förlänga tiden?
Sekunderar, allt har med temperatur på sin kyckling, inte vad som är på den.
Enda är om du gjort en gigantisk panering, så kanske tiderna ändrar sig.

Tänker du aldrig efter före dessa frågor, undrar då en del är så satan sjukt simpla.
Den med grädden var en bättre fråga, nu var nu ju det syrad grädde och det är ju annat än grädde och grädde finner jag helt menlöst att marinera i förhand med.
Citera
2021-03-26, 19:11
Medlem
isbiten123s avatar
jag suger på matlagning men har börjat inse jag måste lära mig basicrätter att servera om man bjuder hem någon kvinna.
finns det någon bok att rekommendera för en som måste googla hur länge potatis ska kokaba ?
Citera
2021-03-26, 19:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
jag suger på matlagning men har börjat inse jag måste lära mig basicrätter att servera om man bjuder hem någon kvinna.
finns det någon bok att rekommendera för en som måste googla hur länge potatis ska kokaba ?

https://www.google.com/search?q=hemmets+kokbok&rlz=1CARJNJ_enSE749SE749&o q=hemmets+kokbok&aqs=chrome..69i57j46j0l4j0i22i30l 4.3851j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Denna fick jag av min mormor. Som ansåg att alla kvinnor borde kunna laga mat, knyta en slips och en fluga till en man, och se till att han var nöjd, även i sovrummet

Hennes tankar var kanske lite ålderdomliga. Men kokboken är ganska tydlig beträffande allt. Jag tror det finns nyare uppgåvor som är mer uppdaterade. Jag älskar den jag har från henne som innehåller anteckningar från såväl henne, som hennes mor, och som är väl tummad och använd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in