2021-03-26, 17:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du verkar inte kunna läsa innantill och förstå vad du läser.
Ofta refererar du till något du har läst men byter ut ord så att det får en helt annan betydelse. Vi är överens om stt Springare skrev den mening jag har citerat.
Vi vet att de istället hämtades av SOA och inte av någon polisstyrka.
Springares uppgifter i boken är alltså fel.
Varifrån fick du att de hade skickat "spanare" till flygplatsen?
Det är inte riktigt samma sak som att skicka en styrka för att ta emot dem.

Du verkar inte kunna läsa innantill och förstå vad du läser. Ofta refererar du till något du har läst men hoppar över / tolkar ord så att de får en helt annan betydelse.

Spanare = spaningsstyrka. Vad är det du inte förstår? SOA hämtade dem och spanarna spanade på dem. Det är ju inget konstigt med det. Snarare ganska självklart.

Att ta emot och att hämta är två olika saker.

Med din "läsförståelse" är det inte konstigt att du fortfarande tror att LW var jungfru.
Citera
2021-03-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen, det var ju det jag skrev. Alltså att jag inte tycker att jag kan ta ställning till vilken diagnos eller inte hon har, utöver det vi sett i FUP.

Från mitt inlägg:
"För min del är diagnosen bipolär för HD inte ställd genom att hon har Quetiapin, med tanke på ovanstående. Vi vet inte heller vilka övriga mediciner hon har eller vilken styrka och dos hon fått ordinerat på Quetiapin."

Jag har snarast argumenterat för att man inte kan ställa diagnosen.
Och som du säger, det finns många varianter och olika svårhetsgrad. Vi vet helt enkelt inte tillräckligt, även om man kan gissa.

Jag avstår alltså från att gissa där.

Ber om ursäkt. Satt lite illa till när jag läste och skrev, dessutom med ett alldeles nyopererat öga sen i fredags :-)
Citera
2021-03-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jo, men hon anklagar ju och hatar lq till den milda grad att hon blir otäck men kan sära på benen och inleda knulleri med en gift man, om det nu stämmer.

Det öppnar mycket mer i fallet HD, börjar mer och mer luta åt två sk psykopater träffas och blir ihop. Paret d, the psykopats.

Precis, hon är ju inte ett dugg bättre själv.
Paret D ( the psychopaths) förtjänar verkligen varandra. Tycker bara oerhört synd om barnen med sådana föräldrar.
Citera
2021-03-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Aggressivitet gör han sexuellt upphetsat! säger SD
Och HD smyger ut ur skuggan och de har ger sex vid LW.

Inte omöjligt men vedervärdig tanke.
Citera
2021-03-26, 18:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Men varför är hon då så Kränkt över LW när hon själv agerar på samma sätt?

Den frågan kan kanske smokeonthewater svara på.
Citera
2021-03-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Precis, hon är ju inte ett dugg bättre själv.
Paret D ( the psychopaths) förtjänar verkligen varandra. Tycker bara oerhört synd om barnen med sådana föräldrar.
Trist orosanmälan misslyckades emot de två.
Citera
2021-03-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den frågan kan kanske smokeonthewater svara på.
Äh, hon fattar ingenting.

Hon bara försvarar gänget med ryggraden.

Jag menar det är inte otänkbart att SD dragit över HD, LW, JG och mh. Mysigt gäng detta.

Mh och HD väntade på den friande domen, sedan firade de tre rejält. JG fick inte vara med på den festen.
Citera
2021-03-26, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Det var väl HD också?
De var gifta, den enda som var singel var Lena
Citera
2021-03-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du verkar inte kunna läsa innantill och förstå vad du läser. Ofta refererar du till något du har läst men hoppar över / tolkar ord så att de får en helt annan betydelse.

Spanare = spaningsstyrka. Vad är det du inte förstår? SOA hämtade dem och spanarna spanade på dem. Det är ju inget konstigt med det. Snarare ganska självklart.

Att ta emot och att hämta är två olika saker.

Med din "läsförståelse" är det inte konstigt att du fortfarande tror att LW var jungfru.

Så spaningstyrka kan inte anhålla en person? Hur borta är du från verkligheten.
Citera
2021-03-26, 18:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Äh, hon fattar ingenting.

Hon bara försvarar gänget med ryggraden.

Jag menar det är inte otänkbart att SD dragit över HD, LW, JG och mh. Mysigt gäng detta.

Mh och HD väntade på den friande domen, sedan firade de tre rejält. JG fick inte vara med på den festen.

Ha ha ha, Nej JG fick nöja sej med att skicka toa bilder till Steffeponken.
Citera
2021-03-26, 18:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".

Men jag kan inte se att en djup depression (där man inte klarar av att ta hand om barnen eller sig själv), bli inlagd mm skulle vara mindre allvarligt än en bipolär sjukdom som kantas av återkommande depressioner.

Vad gäller psykosen, är det ett vittne (J*eanette, Region Örebro som berättar om det. Det kan ju stämma, hon kan ha fått förlossningspsykos i samband med att barnet föddes. Men detta är ett vittne och hon kan ha blandat ihop förlossningsdepression med psykos. Men det är inget vi vet. Om det stämmer har HD iaf inte mörkat för henne.

Om HD inte har haft några hypomaniska eller maniska perioder vet jag inte om det har någon större betydelse för mordet?

Däremot en manisk period kan ställa till det ordentligt, med både aggressioner och vidlyftigt beteende. Det kan svänga fort.
Citat:
Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".

Det är väl inte konstigt att hon inte vill att alla människor ska veta allt om henne och hennes sjukdomar? Det har väl inget med fasadbygge att göra? Hon är ssk och van vid att människors integritet är viktigt. Att var och en har rätt att bestämma själv vad man vill berätta för andra.

Allt tjat för att få det att framstå som att HD är bipolär är bara ett sätt att flytta fokus från LWs bipolära beteende.
Citera
2021-03-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ha ha ha, Nej JG fick nöja sej med att skicka toa bilder till Steffeponken.

Yes, amerikanen som aldrig kan erkänna han egentligen är gay. Han skyddar en mördare hellre än det ska komma fram.

SD knullar allt som gagnar honom. Hål som hål. Dock antar jag mh var svårt tända till på men det gick det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in