2021-03-26, 15:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
"kämpade för sin man" - genom att börja ligga med Sillen?

Ja där snackar vi "kämpa för SD fast i en annans säng"
Citera
2021-03-26, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Rätt oväsentligt, om det som publiceras är fel som datum och underlig heter som en anhållan ingen sett röken av.

Vi kan ju enas det är beige publicerada boken med små misstag, det tar ner mycket av helheten. Eftersom vi har olika utgång för hur bokstavligt boken ska tolkas.

Men det är väl ingen som tolkar den bokstavligt?
Lika lite som att man tolkar media bokstavligt.

Det har kommit fram en del uppgifter som är intressanta och som vi inte visste om tidigare. Naturligtvis har PS sin agenda, att skydd sig själv. Det kan man väl förstå utifrån hans plötsliga "petning". De glasögonen måste man ha.

T ex visste inte jag att den "andra organisationen" var den som hade hand om eftersökningarna. Avel har visat oss vilken typ av organisation det handlar om.

Alla här i tråden är inte insatta i hur polisen arbetar med förkortningar hit och dit. Mycket nytt för mig iaf.

Vi har sedan FUP som uppgifter kan jämföras mot.

Springares version är en sida av historien. Det hade varit intressant att få påfyllning från andra sidan också.

Man får läsa med försiktighet, men det tror jag att alla gör, om än i olika mått.
Citera
2021-03-26, 15:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nja inte ljuga sig blå, det kan påverka bevis värdet. Men provokation har de rätt till.

Jag konstaterade bara att de behövde bara hitta det minsta fel i pappren.

Det intressanta är ju vad som sades från Sverige, anhållen men ingen sett anhållan osv.

Sorry, det var notknapparen jag skulle svara.
Citera
2021-03-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja där snackar vi "kämpa för SD fast i en annans säng"

Hax tänkte inte på att Fiskaren var gift?
Citera
2021-03-26, 15:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".

Men jag kan inte se att en djup depression (där man inte klarar av att ta hand om barnen eller sig själv), bli inlagd mm skulle vara mindre allvarligt än en bipolär sjukdom som kantas av återkommande depressioner.

Vad gäller psykosen, är det ett vittne (J*eanette, Region Örebro som berättar om det. Det kan ju stämma, hon kan ha fått förlossningspsykos i samband med att barnet föddes. Men detta är ett vittne och hon kan ha blandat ihop förlossningsdepression med psykos. Men det är inget vi vet. Om det stämmer har HD iaf inte mörkat för henne.

Om HD inte har haft några hypomaniska eller maniska perioder vet jag inte om det har någon större betydelse för mordet?

Däremot en manisk period kan ställa till det ordentligt, med både aggressioner och vidlyftigt beteende. Det kan svänga fort.
Det är högst troligt att hon är tangerar psykos vid PPD, och hon beskriver att hon knappt minns nåt även då hon återinsjuknar, att det är mer som ett töcken.

Hon vill troligen inte kännas vid nåt av sin sjd, hon vägrade inläggning i ett år för att hon jobbade inom verksamheten.
Sen "vill de" hon ska läggas in. Med så bristande sjukdomsinsikt och dödsplaner skulle jag tro berör ett lpt.

Hon är rätt weird de dagar hon loggar LWs cacher, vilket kan indikera ett förhöjt stämningsläge och hon loggar cacher hej vilt fö.
Det är typiskt bipolärt att kliva ur sängen med olika sinnestillstånd, djupsinnig och grubblande eller glad som en lärka och kreativ som få. Dragen finns där även om topparna är kapade.

Det har betydelse för mordet om hon är inblandad, men det är i huvudsak inte vad jag resonerar kring.
Snarare att det är mycket möjligt att hon mörklägger eftersom hon ljuger lättvindigt och låtsas som det regnar.

I dialogen med SD drygt 14 dar före mordet ljuger hon utan problem, de är "bara vänner" med betoning (SD frågar inte ens) och händer nåt annat så säger hon till.
De facto har hon haft sex med JS i 4 el 5 månader.

För övrigt, om hon är mer involverad än vad fasaderna tillkännager, så är hennes psyke intressant. Om hon är besatt, smått paranoid. Tolkningen av förföljd samt trakasserier kan ju bli rätt annorlunda vid psykisk sjd.
Vantolkningar och överdrifter, fixerad vid LW men SD passerar i skuldfrågan.
Senast redigerad av develi 2021-03-26 kl. 16:27.
Citera
2021-03-26, 15:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Reviewern uppfattade jag som att hon försökte hålla sig neutral. Det är, om jag har förstått rätt, inte reviewerns uppdrag att hålla reda på vad deltagarna gör och inte gör. Deras roll är att kontrollera att planerade casher följer regelverket och att de underhålls och sköts om som de ska. Och avvaktiverar när det behövs.
Vem håller reda på att deltagarna följer reglerna?
Det verkar som om det skulle behövas en sådan person.
Citera
2021-03-26, 15:32
Medlem
hoppsanns avatar
Du verkar inte kunna läsa innantill och förstå vad du läser.
Ofta refererar du till något du har läst men byter ut ord så att de får en helt annan betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För att ta emot dem på flygplatsen hade vi satt in en liten, för ändamålet lämplig, styrka från Örebros spaningsrotel.
Vi är överens om stt Springare skrev den mening jag har citerat.
Vi vet att de istället hämtades av SOA och inte av någon polisstyrka.
Springares uppgifter i boken är alltså fel.
Varifrån fick du att de hade skickat "spanare" till flygplatsen?
Det är inte riktigt samma sak som att skicka en styrka för att ta emot dem.
Citera
2021-03-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem håller reda på att deltagarna följer reglerna?
Det verkar som om det skulle behövas en sådan person.

Det är väl som Avel var inne på tidigare, det är som golf. Ingen springer efter golfare på banan förutom vid tävling, utan man förutsätter att folk fyller i sin kort korrekt. Finns säker många som fuskar i golf också.

För de flesta är det ganska uppenbart att den enda man lurar på riktigt är sig själv, men det tar ju bort nöjet lite för andra att ha fuskare omkring sig. Det är ju att förminska prestationen och glädjen för de som spelar/leker enligt regelverket.
Citera
2021-03-26, 15:54
Medlem
Citat:
Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".

Men jag kan inte se att en djup depression (där man inte klarar av att ta hand om barnen eller sig själv), bli inlagd mm skulle vara mindre allvarligt än en bipolär sjukdom som kantas av återkommande depressioner.

Vad gäller psykosen, är det ett vittne (J*eanette, Region Örebro som berättar om det. Det kan ju stämma, hon kan ha fått förlossningspsykos i samband med att barnet föddes. Men detta är ett vittne och hon kan ha blandat ihop förlossningsdepression med psykos. Men det är inget vi vet. Om det stämmer har HD iaf inte mörkat för henne.

Om HD inte har haft några hypomaniska eller maniska perioder vet jag inte om det har någon större betydelse för mordet?

Däremot en manisk period kan ställa till det ordentligt, med både aggressioner och vidlyftigt beteende. Det kan svänga fort.

Problemet med depression och maniska episoder vid bipolär sjuldom är att det finns hur många olika varianter av sjukdomen som helst. Men viv vet väl inte ens om HD är bipolär? Även om hon har svåra depressiva perioder?

Kanske vi inte ska sätta den typen av soffdiagnoser här?

Personlighetsstörningar klassas däremot inte som psykiska sjukdom

Allla människor har mer eller mindre en liten fling av någon p - störning, Ibland av ett par stycken av såna. Detta är vad som kallas vår personlighet. Utan dessa vore vi som robotar.

Det är när någon störning tar över och begränsar livet, som det blir problem.
Citera
2021-03-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tog mig friheten att se vad makarna Dson skrev för resultat på högskoleprovet

SD våren 2013: 1,5
SD hösten 2013: 1,5

HD våren 2013: 0,5

Vad var tanken med det tro? 2011 var ju HD bombad i huvudet enl egen utsaga. Vsb?

SD ligger stabilt lågt.
Citera
2021-03-26, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
T ex visste inte jag att den "andra organisationen" var den som hade hand om eftersökningarna. Avel har visat oss vilken typ av organisation det handlar om.
Det där förstod jag inte vad du menar utifrån SPs roll som spaningsledare som fortsatt är på tapeten.

Det kanske är bättre att se över vad hans roll innebär - vilket ansvar han har i en Fu vid människorov då de letar efter Lena rätt oorganiserat. Ju längre det dröjer innan hon hittas, ju mer diffus juridik och befogenheter.
Senast redigerad av develi 2021-03-26 kl. 16:11.
Citera
2021-03-26, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Problemet med depression och maniska episoder vid bipolär sjuldom är att det finns hur många olika varianter av sjukdomen som helst. Men viv vet väl inte ens om HD är bipolär? Även om hon har svåra depressiva perioder?

Kanske vi inte ska sätta den typen av soffdiagnoser här?

Personlighetsstörningar klassas däremot inte som psykiska sjukdom

Allla människor har mer eller mindre en liten fling av någon p - störning, Ibland av ett par stycken av såna. Detta är vad som kallas vår personlighet. Utan dessa vore vi som robotar.

Det är när någon störning tar över och begränsar livet, som det blir problem.

Jamen, det var ju det jag skrev. Alltså att jag inte tycker att jag kan ta ställning till vilken diagnos eller inte hon har, utöver det vi sett i FUP.

Från mitt inlägg:
"För min del är diagnosen bipolär för HD inte ställd genom att hon har Quetiapin, med tanke på ovanstående. Vi vet inte heller vilka övriga mediciner hon har eller vilken styrka och dos hon fått ordinerat på Quetiapin."

Jag har snarast argumenterat för att man inte kan ställa diagnosen.
Och som du säger, det finns många varianter och olika svårhetsgrad. Vi vet helt enkelt inte tillräckligt, även om man kan gissa.

Jag avstår alltså från att gissa där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in