Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Javisst vill hon tona ner.
Det vet vi ju redan innan mordet, att Lena berättar om "fasadbygget".
Men jag kan inte se att en djup depression (där man inte klarar av att ta hand om barnen eller sig själv), bli inlagd mm skulle vara mindre allvarligt än en bipolär sjukdom som kantas av återkommande depressioner.
Vad gäller psykosen, är det ett vittne (J*eanette, Region Örebro som berättar om det. Det kan ju stämma, hon kan ha fått förlossningspsykos i samband med att barnet föddes. Men detta är ett vittne och hon kan ha blandat ihop förlossningsdepression med psykos. Men det är inget vi vet. Om det stämmer har HD iaf inte mörkat för henne.
Om HD inte har haft några hypomaniska eller maniska perioder vet jag inte om det har någon större betydelse för mordet?
Däremot en manisk period kan ställa till det ordentligt, med både aggressioner och vidlyftigt beteende. Det kan svänga fort.
Det är högst troligt att hon är tangerar psykos vid PPD, och hon beskriver att hon knappt minns nåt även då hon återinsjuknar, att det är mer som ett töcken.
Hon vill troligen inte kännas vid nåt av sin sjd, hon vägrade inläggning i ett år för att hon jobbade inom verksamheten.
Sen "vill de" hon ska läggas in. Med så bristande sjukdomsinsikt och dödsplaner skulle jag tro berör ett lpt.
Hon är rätt weird de dagar hon loggar LWs cacher, vilket kan indikera ett förhöjt stämningsläge och hon loggar cacher hej vilt fö.
Det är typiskt bipolärt att kliva ur sängen med olika sinnestillstånd, djupsinnig och grubblande eller glad som en lärka och kreativ som få. Dragen finns där även om topparna är kapade.
Det har betydelse för mordet om hon är inblandad, men det är i huvudsak inte vad jag resonerar kring.
Snarare att det är mycket möjligt att hon mörklägger eftersom hon ljuger lättvindigt och låtsas som det regnar.
I dialogen med SD drygt 14 dar före mordet ljuger hon utan problem, de är "bara vänner" med betoning (SD frågar inte ens) och händer nåt annat så säger hon till.
De facto har hon haft sex med JS i 4 el 5 månader.
För övrigt, om hon är mer involverad än vad fasaderna tillkännager, så är hennes psyke intressant. Om hon är besatt, smått paranoid. Tolkningen av förföljd samt trakasserier kan ju bli rätt annorlunda vid psykisk sjd.
Vantolkningar och överdrifter, fixerad vid LW men SD passerar i skuldfrågan.