2021-03-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tog ett exempel bara.

Kanhända att jag inte lästa allt inlägg, särskilt som jag tyckt att det varit en för aggressiv ton i tråden, vilket gör att det inte känns som att vi är lagspelare utan mer som alla är motspelare. Det ska kännas konstruktivt och någotsånär bra diskussionsklimat mellan skribenterna, så att det ändå blir begripligt och leder till någon slags poäng. Alla kan ju inte tycka lika, det är ju helt omöjligt.

Jag tycker inte att man bara kan såga exakt allt med Springares bok, men som sagt det är en del av en berättelse. Precis som en förundersökning går till kan man tänka. Man hör ju den misstänkte också, även om man inte vet vad som är sant eller inte sant innan man kan bevisa det på olika sätt.

Det bästa hade förstås varit om man fått höra den andras sida också. Men nu får vi nöja oss med FUP, vilket inte är fy skam. Och media.

Det är inte givet att vi hade fått FUP öht.
Mycket jobb från ett fåtal personer.

Och så har vi fått PS version.
Det är också intressant.

Kommer dock inte läsa resten av boken. Jag lyssnade på en lång intervju med PS på TV, där han pratade lite om det här också, men mest om annat. Det får räcka för min del.

Jag har en skarp ton då och då, ofta har jag ett syfte med det. Sedan är jag inte felfri, har en allergi emot daramqueens och offerkoftor.

Håller med som sagt om det andra. Pusslet läggs, aklrid med reservationen med orden "den kunskap jag har nu".
Citera
2021-03-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Det var väl HD också?

Jo, men hon anklagar ju och hatar lq till den milda grad att hon blir otäck men kan sära på benen och inleda knulleri med en gift man, om det nu stämmer.

Det öppnar mycket mer i fallet HD, börjar mer och mer luta åt två sk psykopater träffas och blir ihop. Paret d, the psykopats.
Citera
2021-03-26, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jo, men hon anklagar ju och hatar lq till den milda grad att hon blir otäck men kan sära på benen och inleda knulleri med en gift man, om det nu stämmer.

Det öppnar mycket mer i fallet HD, börjar mer och mer luta åt två sk psykopater träffas och blir ihop. Paret d, the psykopats.
JS var gift likt HD då de inleder relationen, han tar ut skilsmässa sen.
Citera
2021-03-26, 17:07
Medlem
Citat:
Va, var fiskaren/sillen gift när de började strula?
Driver du med mig?
Stämmer det så faller ju hennes moral och roll som sviken fru platt ner.

Japp. Hela de spelet om SDs svek, så är dom likvärdiga båda två. HD ljuger SD rakt i ansiktet.
Citera
2021-03-26, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack!

Intressant forskning. Särskilt som HD nämnt traumistiska upplevelser i barndomen i detta sammanhang, något som rimligen förelegat tidigt i livet.

Vi är komplexa varelser.
Hon nämner att hon har.issues med sin mor, vad det nu berör.
Hur traumatiskt det är och vad det är framkommer inte. Hon är iaf med sin mor utomlands i mitten på april, så det verkar de ha löst.
Citera
2021-03-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men några saker vet vi idag inte stämde.
Jag misstänker att det kan ha haft sina orsaker till att "falsk" information droppades i tråden. Minns ett svar som Carinah fick om det.

T ex skrev ju MV att man med säkerhet visste att mördaren väntat på Lena utanför hennes hus.

Kanske vill MV bara stressa mördaren att tro att det fanns ett vittne?

Annat har ju visat sig stämma väl.

Hittar nu plötsligt inte HÖK/HAK och hinner inte leta nu. Det jag vet är att det finns en GPS dokumentation över resan TILL, men det var väl förmodligen från SDs bils GPS.

Man önskar ju att polisen följt resan minutiöst, kollat varenda papperskorg osv (a la dekare) på vägen som de stannat vid. Men som sagt, detta borde vi ha sett i FUP.

Inte heller på tal om papperskorgar har vi sett att man kollat i offentliga sådana? Kanske inte det smartaste stället för en geocachare som SD, men vet vad man gör i en stressad situation?

Även sopkärl utanför andras hus, tom på andra sidan motorvägen skulle kunna ha använts.

MV konstaterade inte att hen lämnat falsk info i tråden. Det var efter att hen blivit påpucklad av C78 som hen svarade att C78 kunde ju inte veta om det droppades falskt. Ett sätt från MV att "släta över" att hen ev varit för öppen med information? Jäkligt trist att MV inte ville vara kvar i diskussionen efter det.
Var det verkligen falskt om att en person väntat på LW? Med tanke på vad granntanten sett och hört?
Senast redigerad av VigosRos 2021-03-26 kl. 17:35.
Citera
2021-03-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon nämner att hon har.issues med sin mor, vad det nu berör.
Hur traumatiskt det är och vad det är framkommer inte. Hon är iaf med sin mor utomlands i mitten på april, så det verkar de ha löst.

Mamma och syster ...HD kan vilja blanda korten. Resor tycks ha en allmän förlösande effekt på HD.
Annars tycker jag HD jobbat hårt på att krackelera den finputsade yttre ytan, en riktig hejare på att visa att hon är minst lika bra som sin man.
Citera
2021-03-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JS var gift likt HD då de inleder relationen, han tar ut skilsmässa sen.

Men varför är hon då så Kränkt över LW när hon själv agerar på samma sätt?
Citera
2021-03-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp. Hela de spelet om SDs svek, så är dom likvärdiga båda två. HD ljuger SD rakt i ansiktet.

Mördar duon, vete tusan om inte de hade sex när de smashat LW. Kanske därifrån soerman på LW kjol kommer ifrån.

Mycket sjuk duo, stackars barn.
Citera
2021-03-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem håller reda på att deltagarna följer reglerna?
Det verkar som om det skulle behövas en sådan person.

Om varje CO/CachOwner hade samma kontroll och moral som LW skulle problemen avta. Grundproblemet består av att vissa cachare saknar moral och fuskar. Dom har glömt bort det roliga!
Citera
2021-03-26, 17:43
Medlem
Citat:
Mördar duon, vete tusan om inte de hade sex när de smashat LW. Kanske därifrån soerman på LW kjol kommer ifrån.

Mycket sjuk duo, stackars barn.

Aggressivitet gör han sexuellt upphetsat! säger SD
Citera
2021-03-26, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MV konstaterade inte att hen lämnat falsk info i tråden. Det var efter att hen blivit påpucklad av C78 som hen svarade att C78 kunde ju inte veta om det droppades falskt. Ett sätt från MV att "släta över" att hen ev varit för öppen med information? Jäkligt trist att MV inte ville vara kvar i diskussionen efter det.
Var det verkligen falskt om att en person väntat på LW? Med tanke på vad granntanten sett och hört?

Hm, du har nog rätt där. Så var det nog.
Att MV skrev typ att du kan inte veta om jag lägger ut riktig info eller inte. Får leta sen om jag hittar det.

Det var nog jag själv som tänkte att ja; där har vi en sådan information som inte var riktig, alltså där utanför huset. Och jag måste läsa inläggen själv för att minnas exakt.

Däremot är jag inte lika säker på att MV brydde sig så mycket om Carinahs påhopp. Han försvarade sig bra och verkade ha på fötterna. Det var tråkigt att han försvann från tråden, men det fanns nog ett syfte att var med här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in