Citat:
Ursprungligen postat av
Smegma
Man får ju ändå ge Göran en trumpetfanfar. Inte alla 75 taggare som fastnar med helgedomen i en slipad ung fotomodell. Det är nog ett minne han kommer att ha på näthinnan tills träfracken åker på.
Fast jag tror nog att han helst skulle vilja ha allt ogjort.
Om du tittar på de gamla bilderna som Lektyrfotografen tagit så förstår jag att EA drömde om en modellkarriär. Men om du också tittar på senare bilder, t.ex. med "trollkarlen" (aktören i hennes p-rulle?) och EA så kanske du också landar i annan slutsats.
Personligen tror jag att om 10 år är EA glömd av alla, hon fick sina vintermånader i medias fokus. Men vad kan hålla uppe ett intresse för henne? Fortsatta "julafton" äventyr med gamla män? Rättsprocesser om falsk tillvitelse med hennes manliga kontakter? Nej, som 40-årig kvinna tror jag inte detta karriärval fungerar längre. Det är nog trappstädning i Tensta som gäller istället.
Men GL däremot kommer att fortsätta att arbeta för en rättssäker lagstiftning där män inte längre är ofrivilliga offer för falskanmälningsbenägna feministaktivister på vänsterkanten. Tvärtom, straffen för falsk tillvitelse kommer att vara i paritet med de påstådda straffen.
Det är också lite förvånande att rättsväsendet att resurser att ställa upp som skyddsvakter för EA enligt media. Är det inte enklare att låsa in henne i GLs tomma cell?