2021-03-26, 16:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Hm, ok det kan mycket väl vara så att det är på henne i sådana fall. Jag kan mycket väl ha fel, vi får se. I sådana fall är det mycket illa uppträtt av kvinnan och ja, om hon bevisligen har hittat på, så bör hon få ett straff.

Och för att förstå henne lite bättre, så bör du läsa detta:

Citat:
Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen. Förskräckta hör de kvinnan utbrista:

– Här ligger ni och myser, nu ska jag gå till köket och göra kaffe, sa Lambertz-kvinnan och gick ut i köket – fortfarande med kniven i handen.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten

Det här är ingen vanlig svenssonkvinna.
Citera
2021-03-26, 16:44
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bra med tuffa tjejer. Fortsätt så.

Däremot är EA kanske ännu tuffare. Hon kör med knivar. Stora knivar.

Jo, fast hon använde den inte va? Tror hon är mer beteendesjuk än tuff.
De båda är skogstokiga på vardera sätt..., på nåt sätt tycker jag att de förtjänar varandra å andra sidan att låsa in dessa galningar å kasta bort nyckeln hade inte jag sörjt över..., två idioter mindre liksom..
Citera
2021-03-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En lina kokain så går "däcket" bort!

Jo. Jag undrar fortfarande om hon fått pissa i burk/tagit blodprov hos sjukvården för att utesluta att allt beror på droger?
Psykoser eller inte. Vet någon om hon fått ta drogprover?
Om inte annat, stor skandal.
Citera
2021-03-26, 16:48
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du får läsa förarbetena till lagen också och inte bara lagtexten om du vill bli lite insatt.

Det finns inget i förarbetena att sex som är frivilligt från båda sidor ska ses som våldtäkt.
Citera
2021-03-26, 16:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jo, fast hon använde den inte va? Tror hon är mer beteendesjuk än tuff.

Nej. Hon använde aldrig kniven. Men mannen var livrädd för henne:

– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.
Citera
2021-03-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Vågar tjejer som har blivit våldtagna nu på riktigt anmäla våldtäkt nu eller?
Risken finns ju att dessa feministerna hejar på motverkar den viljan. Synd.
Men det är ju lite som att skjuta sig i foten, vem fan hanterade vapnet.
Det är långt till jämställdhet, tack vare feministerna. Fördelarna vill de ha, men inte arbetsbördan.
Citera
2021-03-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Detta är från tidigare dom i Hovrätten med kvinnan. Hon har nu försökt frihetsberöva 4 män genom falska anklagelser om våldtäkt. Samma tillvägagångssätt varje gång.

A = kvinnan.

Här förklarar en av de frikända männens advokat mer djupgående: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Hur vet vi att det fallet handlar om henne?
Citera
2021-03-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Hon använde aldrig kniven. Men mannen var livrädd för henne:

– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

En normal reaktion av en fullt normal man vid den upplevelsen.
Citera
2021-03-26, 16:54
Medlem
Smegmas avatar
Man får ju ändå ge Göran en trumpetfanfar. Inte alla 75 taggare som fastnar med helgedomen i en slipad ung fotomodell. Det är nog ett minne han kommer att ha på näthinnan tills träfracken åker på.
Citera
2021-03-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Ökar brottsfrekvensen eller ökar anmälningsfrekvensen?
Ökar de påstått upplevde överfallen?
Det är märkligt att ett bestämt dokumenterat möte kan bli ett plötsligt överfall av okänd i den egna lägenheten med omkullvälta möbler mm mm.
Här har jag erfarenhet.
Ömhetstörstande lycksökare finns det gott om, tyvärr delvis därför statistiken på dömda i våldtäktsmål är så låg.
Skänk en tanke till dem som sitter oskyldigt dömda för detta avskyvärda brott, eller dom kvinnor som ej blir betrodda pga dessa lycksökare till vänner i kvinnokören.
För just det här argumentet spelar det ingen roll; att få försvara sig mot någon som attackerar en med våld måste vara varje människas rättighet. Att det förekommit våld vid den händelse som tråden handlar om har väl inte framkommit. Mitt inlägg handlade om att händelsen - trots det - har gett upphov till en debatt om att våldsoffer ska kunna beväpna sig för att försvara sig mot attacker och att det var intressant att argumenten kommer från så olika håll. Jag kan faktiskt tycka att den debatten är befogad, även om det som tråden handlar om inte kan karakteriseras som en sådan situation.
Citera
2021-03-26, 16:56
Medlem
Agda-Marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Varför tror du yngre kvinnor dras till honom?

Vad får dig att tro att yngre kvinnor dras till honom?
Citera
2021-03-26, 16:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Hur vet vi att det fallet handlar om henne?

1. Läs protokoll från tingsrätt och hovrätt.
2. Titta på hela videon.

Då kommer det att bli 100% uppenbart.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in