2021-03-26, 14:04
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
https://stoppapressarna.se/svenskt/svt-kvinna-skickade-karleksbrev-till-goran-lambertz-i-haktet

Vem på SVT har skickat kärleksbrev till knullkungen GL när han satt på häktet?

Edit: Såg nu vad hon hette Barrling. Är hon också kåt på Göran?
Det är Katarina Barrling. Känd från flera TV program. Expertkommentator politik.

Såg nu att du sett namnet.... Sorry
Citera
2021-03-26, 14:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alltså. Rent allmänt. Vad är detta för ett beteende egentligen?:

Vem spelar in sina privata kvälls-/nattmöten med människor i smyg? Inte bara en gång utan återkommande.

Vi känner till de gånger det skett i samband med rättegångar eller anmälningar. Men rimligtvis så har det skett även andra gånger, även när det inte blivit några rättegångar/anmälningar.

Jaa, alltså jag tycker att det borde vara en form av hemfridsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ja jag håller med, alla borde det och höra att han verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.

Inte bara felciterar han, vilket jag beskrivit tidigare, dessutom hävdar han att, vid tillfället för den påstådda våldtäkten, så befann sig EA:s väninna i ett intilliggande rum. Trots att de befann sig i en enrumslägenhet. Det går inte ihop.

Men släpp föreläsningen!!! Du kommer ALDRIG att föreläsa själv, och du har högst troligen själv aldrig varit på någon föreläsning alternativt har du absolut ingen behällning av en föreläsning för du är för koncentrerad på att märka ord.

En etta, en-rumslägenhet, 1RoK, (speciellt i lite äldre hus i innerstan i Stockholm) KAN även ha en sovalkov (kan nog göras om till ett "rum" idag), det KAN finnas ett matrum, det KAN finnas en stor garderob med fönster och plats för säng, det KAN finnas en jättestooor hall.

Hoppas verkligen att du återgår till skolan, för din egna del.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Hade åklagaren inte kontrollerat allas mobiler vid häktningsförhandlingen? Det finns ingen anledning att ljuga för Lambertz eftersom detta givetvis finns klarlagt vi det här laget. Vilket haveri måste jag säga.

Nej, skrämmande. Försvaret fick nog begära att det skulle göras, precis som i D.U.-målet.

Citat:
Ursprungligen postat av skotten324
Inte tror väl någon att man bjuder hem en ung attraktiv kvinna, som man träffat bara gång, på julafton utan anledning. Han träffar inte sin kvinna eller familjen utan bjuder hem en främmande kvinna. Han säger dessutom till henne att vi får inte ha något sexuellt ihop och super henne och sig själv fulla så att de tappar omdömet. Då kan han inte motstå henne utan kryper på. Efteråt ber han om ursäkt för vad han gjort. Ångrar sig och skäms för sin otrohet.
Nej allt var planerat i minsta detalj!

Det lär ju ha varit hon som tjatade sig dit, hon var sååå ensam och övergiven, stooora krokodil-tårar....

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag börjar bli lite lätt mjuk i hjärnan av den här soppan vid det här laget, men kan någon kanske i korthet förklara GL:s tanke med att anmäla EA för våldtäkt? Att det skulle vara en "symbolisk handling" säger inte mycket, så menar GL att han inte gav samtycke till att ha sex med EA, eller hur har han tänkt?

Att han anmäler henne för "falsk tillvitelse" eller liknande kan jag förstå, men våldtäkt?

Jaa, jag tror att han var stupfull, hon började att hålla på, hångla, lägga ut sig.....locka....samtidigt som hon knappade på mobilen.....
Citera
2021-03-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, det är inte faktum.

Snarare du som dels inte verkar förstå att FUP är en annan sak än dom. Vänligen sluta citera mig då jag inte orkar argumentera med människor som har en IQ på maximalt 90, tack.

Jag hänvisar till dom inte FUP

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=10
Citera
2021-03-26, 14:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Ja, och FUP är en betydligt mer detaljerad bilaga som dels är grunden till domen. Din idiot.
Citera
2021-03-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon har ju försökt sätta dit män för våldtäkt flera gånger tidigare. Ett borderline case med daddy issues. Ingen normal 29årig tjej åker hem till en 71åring och firar julafton och super.
Undrar om GL lagade julmaten själv eller om han gjorde en beställning. Bra vilket som tycker jag. Tror in te han stod och lade in sill iallafall. Om lurendrejkvinnan var hungrig så hade hon stor anledning att åka dit tycker jag. En winwinsituation.
Citera
2021-03-26, 14:09
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag utgår från att det som står i domen är korrekt - så gjorde även du häromdagen, har du ändrat dig?
Låt se här.
- EA anmäler två st våldtäkter som skall ha begåtts av DU nyårsnatten 2017/2018.
- Efter den första (dvs fingrarna i könet) så startar hon en ljudinspelning på mobilen. Under de första 45 minuterna hörs enligt TR/HR samtal mellan tre personer samt vad som förefaller vara frivilligt samlag, inklusive den famösa kommentaren om ”hur skönt det är” (HR s.7).
- Därefter börjar den ca 20 min klippta ”korta” delen som EA lämnar till polisen.
- Efter denna del hörs DU lämna lägenheten och EA säger ”alltså shit, va fan, vi klarade det här”.

Helt uppenbart befinner sig de tre i samma rum under stora delar av skeendet. Det är därför något av ett mysterium att vare sig TR eller HR tar upp AAs uppgifter, eller hur det kommer sig att ingen av dem larmar polis eller lämnar lägenheten trots att två våldtäkter sker inom ca 50 minuter enligt TR.

Men du ser uppenbarligen inga problem med detta alls. I stället är du besatt av Davis Massis ordval när han beskriver lägenheten. Bisarrt, och avslöjande.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-26 kl. 14:12.
Citera
2021-03-26, 14:10
Medlem
Citat:

Men är du anhörig till det falskanmälande psykot eller varför försvarar du fenomenet?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Nu framstår ju dock GL som en narcissist, knappast MÄ

Nej, det gör han verkligen inte. Och detta kan du ta från någon som vet exakt vad han pratar om. Duger det inte, så uppsök en psykoterapeut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, och FUP är en betydligt mer detaljerad bilaga som är grunden till domen. Din idiot.

Jag har rätt och du har fel
Vore bättre att du tar till dig det istället för att komma med en massa personangrepp
Citera
2021-03-26, 14:13
Medlem
Asså va fan tjaffsar ni om vad gäller domen och föreläsningen egentligen? Skulle det vara ett problem att Massi säger "vänder sig om till en kompis som befann sig i ett intilliggande rum...." och det faktum att lgh är en etta? VAD FAN ÄR PROBLEMET? Kompisen kan finnas på toaletten, i vardagsrummet, hallen vilket alla kan benämnas som "rum".

Att det inte nämns just exakt detta av i domen har väl fan ingen betydelse. Domen innehåller inte sådan meningslösa detaljer. Helt sjukt vad folk kan snöa in på detta.

"Av ljudfilen framgår vidare att målsägande A, strax efter att Dilan Uhanlämnat lägenheten, bland annat uttalat; "Alltså shit, va fan, vi klarade det här"."
Citera
2021-03-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja både farligt och avskyvärt på alla sätt. All MSM attackerar en man som blivit oskyldigt anklagad och istället för att kritisera detta sätter de igång med en mobbningskampanj mot offret.
Det e konstigt gjort av MSM. Men jag tror allt stöd från feminister till kvinnan kommer slå tillbaka mot dom. Om dom kan ha såhär fel om detta fall varför ska man någonsin lyssna på vad dom tycker i en endaste fråga. Jag tror att det kommer fram mycket mer om kvinnan. Hon har garanterat förstört livet för fler än 4 män. Sveland och Co har målat in sej i ett hörn.
Citera
2021-03-26, 14:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det var rätt att låta Göran Lambertz ge sin version av den misstänkta våldtäkten.

Däremot har han inte rätt att förtala målsäganden i live-tv.

Pressetiken kan ibland ofrivilligt bidra till en skev maktbalans, skriver Aftonbladets stf utgivare Martin Schori.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln96V1/lambertz-har-ratt-att-ge-sin-version
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in