Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Alltså. Rent allmänt. Vad är detta för ett beteende egentligen?:
Vem spelar in sina privata kvälls-/nattmöten med människor i smyg? Inte bara en gång utan återkommande.
Vi känner till de gånger det skett i samband med rättegångar eller anmälningar. Men rimligtvis så har det skett även andra gånger, även när det inte blivit några rättegångar/anmälningar.
Jaa, alltså jag tycker att det borde vara en form av hemfridsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
amatoll
Ja jag håller med, alla borde det och höra att han verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.
Inte bara felciterar han, vilket jag beskrivit tidigare, dessutom hävdar han att, vid tillfället för den påstådda våldtäkten, så befann sig EA:s väninna i ett intilliggande rum. Trots att de befann sig i en enrumslägenhet. Det går inte ihop.
Men släpp föreläsningen!!! Du kommer ALDRIG att föreläsa själv, och du har högst troligen själv aldrig varit på någon föreläsning alternativt har du absolut ingen behällning av en föreläsning för du är för koncentrerad på att märka ord.
En etta, en-rumslägenhet, 1RoK, (speciellt i lite äldre hus i innerstan i Stockholm) KAN även ha en sovalkov (kan nog göras om till ett "rum" idag), det KAN finnas ett matrum, det KAN finnas en stor garderob med fönster och plats för säng, det KAN finnas en jättestooor hall.
Hoppas verkligen att du återgår till skolan, för din egna del.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Hade åklagaren inte kontrollerat allas mobiler vid häktningsförhandlingen? Det finns ingen anledning att ljuga för Lambertz eftersom detta givetvis finns klarlagt vi det här laget. Vilket haveri måste jag säga.
Nej, skrämmande. Försvaret fick nog begära att det skulle göras, precis som i D.U.-målet.
Citat:
Ursprungligen postat av
skotten324
Inte tror väl någon att man bjuder hem en ung attraktiv kvinna, som man träffat bara gång, på julafton utan anledning. Han träffar inte sin kvinna eller familjen utan bjuder hem en främmande kvinna. Han säger dessutom till henne att vi får inte ha något sexuellt ihop och super henne och sig själv fulla så att de tappar omdömet. Då kan han inte motstå henne utan kryper på. Efteråt ber han om ursäkt för vad han gjort. Ångrar sig och skäms för sin otrohet.
Nej allt var planerat i minsta detalj!
Det lär ju ha varit hon som tjatade sig dit, hon var sååå ensam och övergiven, stooora krokodil-tårar....
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Jag börjar bli lite lätt mjuk i hjärnan av den här soppan vid det här laget, men kan någon kanske i korthet förklara GL:s tanke med att anmäla EA för våldtäkt? Att det skulle vara en "symbolisk handling" säger inte mycket, så menar GL att han inte gav samtycke till att ha sex med EA, eller hur har han tänkt?
Att han anmäler henne för "falsk tillvitelse" eller liknande kan jag förstå, men våldtäkt?
Jaa, jag tror att han var stupfull, hon började att hålla på, hångla, lägga ut sig.....locka....samtidigt som hon knappade på mobilen.....